Champagne efter fødsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

Cris

DK skriver:

Godt at jer der er imod også står frem!

Jeg vil ikke drikke en øl! Altså det er jo ikke for at få "noget sprut" det er fordi at champagne for mig = en fantastisk lejlighed! Det er ligesom et prikken over i'et og jeg har set mine forældre skåle i champagne og jeg har siden selv skålet i champange hver gang noget virkeligt ekstraordinært fantastisk skete! Derfor er det bare naturligt for mig at have sådan lyst til det "rituelle" i champagnen!

Jeg er sikker på at vi åbner flasken og at jeg skåler! Så må vi se hvordan det fanger an på dagen, og jeg skal have et helt glas eller bare en enkelt slurk! Jeg tror som mange andre skriver ikke at hans nyrer går amok fordi jeg har drukket 1 dl. champagne.

Ja, jeg kender det godt. Englander gør det meget. Jeg kender flere som har taget champagne med til fødegangen... Men som sagt, jeg ville aldrig gør det. Sådan en lille hjerte og en ny hjerne og to meget meget nye nyrer som pludseligt skal håndtere alcohol... Det er ikke til mig, jeg vil hellere amme og amme og amme igen og igen og få babien til at have en stille og rollig start for hans lille krop. Men som sagt, sådan er mennesker forskellige, jeg har taget en øl en gang i mellem og mange ville også sige, at det er forkert af mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Maria-s

Altså er det ikke noget med at der er blevet lavet en svensk undersøgelse og at de i Sverige ikke længere har (som vi dog stadig har i DK) nul-alkohol befalinger? Det er noget med at man har fundet ud af at alkohol slet ikke går i modermælken så meget/ nemt som man før hen har troet?

Når min dag oprinder og jeg har født vores dejlige vidunderlige dreng, så skal jeg klart også skåle og fejre det helt igennem fantastiske mirakel som min dejlige kæreste og jeg sammen har skabt ud af dyb kærdighed

Så jeg er  på en skål

Anmeld

15. november 2010

Muffinmus

eh....nej, jeg må nok sige at lysten til alkohol som det første efter en fødsel SLET ikke har slået mig. Jeg har bare ville nusse og pusse m mine små dejlige børn. Alkohol er bare nærmest det fjerneste emne for mig overhovedet i den forbindelse.

Anmeld

15. november 2010

Mumto3

man 'ammer' jo ikke efter fødslen. Babys mavesæk er på størrelse med et fingerbøl og det er kun få dråber rå-mælk de får, så mængden af alkohol er MEGET lille!

Vi fik 'et eller andet' så smagte sindsyg godt og jeg ville gerne drikke det, men det var en fysisk umulighed. Men krop NÆGTEDE at lade mig drikke det, selvom jeg prøvede mange gange. Jeg havde IKKE dårlig samvittighed, men min krop sagde virkelig fra.

Held og lykke med hjemmefødsel OG champange!

Anmeld

15. november 2010

Pena

DK skriver:

Hey girls!

Så fik jeg lige (det allervigtigste) på plads, nemlig en ægte flaske champagne til at skåle i efter en veloverstået hjemmefødsel!

Meeen... så lurede den dårlige samvittighed alligevel! Helt ærligt så VIL jeg bare have et glas og fejre med! Det er så super festligt med champagne, det smager forrygende og det er så "rigtigt" at åbne en flaske bobler, når der er sket noget fantastisk! Men. Der er jo masser af alkohol i! Og selv om jeg drikker bare et lille glas (1 dl?) så vil der jo stadig gå lidt i brysterne!

Har i andre skålet i noget da i havde født? Og hvad gjorde i med den dårlige samvittighed? Bare ud til højre med den? Der er bare så mange i dag der er sådan 100 % "lovlydige" inden for dette graviditets-halløj, og jeg har da også selv passet rigtig meget på med både alkohol, parabener osv. Jeg føler bare at jeg sådan har fortjent og lyst til et glas bobler efter fødslen! Det vil bare være toppen og ligge der med sit nyfødte mirakel på maven og skåle i vidunderlige bobler med Mikkel over at livet er pragtfuldt og lykkeligt! 

Altså jeg ville sagtens kunne tage et glas champagne med god samvittighed (hvis jeg nu kunne lide det)

MEN hvis du nu har lidt dårlig samvittighed, kunne det så lade sig gøre at bruge den alkoholfri. Det er vel det samme med proppen der springer og boblerne??? Ja jeg har ikke smagt det , men måske det kunne give samme fejringsfølelse. Eller halv cider halv champagne. Så mindskes alkoholen og så smager det samtidig (ifølge mig) bedre.

Her skulle være den noller smile smiley som ikke gider rykker herover

Anmeld

15. november 2010

Skouboe

Jeg tænker umiddelbart 2 ting.

for det første er det ikke ret mange måneder siden at lægerne på Riget var ude og sige at den alkoholgrænse sundhedsstyrelsen har sat er for stram, og slet ikke nødvendig:

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1379520.ece

For det andet så er det så lidt råmælk baby får pr. måltid de første par dage (3-7 ml pr. måltid, hvis jeg husker korrekt), så mellem den lille smule alkohol der går i mælken og den lille smule råmælk baby drikker, er det så uendeligt lidt alkohol baby får at det dårligt kan skade noget

Anmeld

15. november 2010

JonTri

Lise skriver:

Det er vist temmelig begrænset hvor meget alkohol der egentlig går i mælken, så drik du endelig et glas champagne.

Vi fejrede lillebror med champagne og sushi da vi kom hjem fra hospitalet...og jeg ammede bagefter med hel fin samvittighed

Uhh Sushi OG champagne... den ide stjæler jeg lige.

Og til DK... selvfølgelig skal I skåle i champagne... mit problem bliver nok at jeg får det meste af en hel flaske for mig selv, hvilket nok ikke er såå godt for baby

Anmeld

15. november 2010

Mi

Drik endelig noget champange. Min jordemoder snakkede om at man sagten kunne tage et glas alkohol, man skulle bare ikke amme lige bag efter. Men jeg fik da rask væk et glas eller to efter min hjemmefødsel. Alt andet ville være en hån mod det store øjeblik  Og husk noget lækkert chokolade eller andet at smovse i. Det er dejligt med noget hurtigt energi ovenpå en kraftpræstation.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

15. november 2010

Caroline86

DK skriver:

Hey girls!

Så fik jeg lige (det allervigtigste) på plads, nemlig en ægte flaske champagne til at skåle i efter en veloverstået hjemmefødsel!

Meeen... så lurede den dårlige samvittighed alligevel! Helt ærligt så VIL jeg bare have et glas og fejre med! Det er så super festligt med champagne, det smager forrygende og det er så "rigtigt" at åbne en flaske bobler, når der er sket noget fantastisk! Men. Der er jo masser af alkohol i! Og selv om jeg drikker bare et lille glas (1 dl?) så vil der jo stadig gå lidt i brysterne!

Har i andre skålet i noget da i havde født? Og hvad gjorde i med den dårlige samvittighed? Bare ud til højre med den? Der er bare så mange i dag der er sådan 100 % "lovlydige" inden for dette graviditets-halløj, og jeg har da også selv passet rigtig meget på med både alkohol, parabener osv. Jeg føler bare at jeg sådan har fortjent og lyst til et glas bobler efter fødslen! Det vil bare være toppen og ligge der med sit nyfødte mirakel på maven og skåle i vidunderlige bobler med Mikkel over at livet er pragtfuldt og lykkeligt! 

nu har jeg ikke læst alle andre svar men kommer da lige med min erfaring...

Jamen øhm... det var SLET ikke et issue for mig for jeg havde det SÅ skidt efter mit kejsersnit at bare tanken om bobler fik mig til at kaste op (og tanken om alt muligt andet også, sådan set)

så jeg fik ingen champagne

Anmeld

21. november 2010

Tina2

DK skriver:

Hey girls!

Du skal sgu ha et glas champagne når du har født, skal du!!!! :-)

Vi havde været i Bilka aftenen før (ret heldigt faktisk, da jeg jo fødte 12 dage før tid og IKKE havde forventet det) og jeg fes lige hen og hentede en flaske asti, som vi sku' skåle i, når jeg havde født:-D

Da jeg havde født, var kommet op og ind i sengen, ud med moderkage osv, så sad jeg i sofaen med hende da hun var blevet vejet og målt osv og lagde hende til og hun suttede lidt....

Da JM havde ryddet deres grej op og Thomas havde sat pumpen igang med at få vandet ud, ja så sad vi med vores to JM henne i sofaen og skålede i asti, de syntes det var SÅ hyggeligt og det var det også:-) Så et glas skal du da bestemt ha efter hårdt arbejde ;o)

Jeg har drukket hvidtøl hver dag i perioder nu mens jeg ammer og kan stadig tage en, hvis jeg synes hun er ekstra sulten.....

Ud til højre med den dårlige samvittighed og skål med din mand og din JM bagefter :-)

Jeg GLÆÆÆDER mig sådan til at høre om din hjemmefødsel og håber for dig den blir ligeså fantastisk som min var :-)))))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.