DK skriver:
Hey girls!
Så fik jeg lige (det allervigtigste
) på plads, nemlig en ægte flaske champagne til at skåle i efter en veloverstået
hjemmefødsel!
Meeen... så lurede den dårlige samvittighed alligevel! Helt ærligt så VIL jeg bare have et glas og fejre med! Det er så super festligt med champagne, det smager forrygende og det er så "rigtigt" at åbne en flaske bobler, når der er sket noget fantastisk! Men. Der er jo masser af alkohol i! Og selv om jeg drikker bare et lille glas (1 dl?) så vil der jo stadig gå lidt i brysterne!
Har i andre skålet i noget da i havde født? Og hvad gjorde i med den dårlige samvittighed? Bare ud til højre med den? Der er bare så mange i dag der er sådan 100 % "lovlydige" inden for dette graviditets-halløj, og jeg har da også selv passet rigtig meget på med både alkohol, parabener osv. Jeg føler bare at jeg sådan har fortjent og lyst til et glas bobler efter fødslen! Det vil bare være toppen og ligge der med sit nyfødte mirakel på maven og skåle i vidunderlige bobler med Mikkel over at livet er pragtfuldt og lykkeligt!
Du skal sgu ha et glas champagne når du har født, skal du!!!! :-)
Vi havde været i Bilka aftenen før (ret heldigt faktisk, da jeg jo fødte 12 dage før tid og IKKE havde forventet det) og jeg fes lige hen og hentede en flaske asti, som vi sku' skåle i, når jeg havde født:-D
Da jeg havde født, var kommet op og ind i sengen, ud med moderkage osv, så sad jeg i sofaen med hende da hun var blevet vejet og målt osv og lagde hende til og hun suttede lidt....
Da JM havde ryddet deres grej op og Thomas havde sat pumpen igang med at få vandet ud, ja så sad vi med vores to JM henne i sofaen og skålede i asti, de syntes det var SÅ hyggeligt og det var det også:-) Så et glas skal du da bestemt ha efter hårdt arbejde ;o)
Jeg har drukket hvidtøl hver dag i perioder nu mens jeg ammer og kan stadig tage en, hvis jeg synes hun er ekstra sulten.....
Ud til højre med den dårlige samvittighed og skål med din mand og din JM bagefter :-)
Jeg GLÆÆÆDER mig sådan til at høre om din hjemmefødsel og håber for dig den blir ligeså fantastisk som min var :-)))))