Champagne efter fødsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.012 visninger
29 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. november 2010

DK

Hey girls!

Så fik jeg lige (det allervigtigste) på plads, nemlig en ægte flaske champagne til at skåle i efter en veloverstået hjemmefødsel!

Meeen... så lurede den dårlige samvittighed alligevel! Helt ærligt så VIL jeg bare have et glas og fejre med! Det er så super festligt med champagne, det smager forrygende og det er så "rigtigt" at åbne en flaske bobler, når der er sket noget fantastisk! Men. Der er jo masser af alkohol i! Og selv om jeg drikker bare et lille glas (1 dl?) så vil der jo stadig gå lidt i brysterne!

Har i andre skålet i noget da i havde født? Og hvad gjorde i med den dårlige samvittighed? Bare ud til højre med den? Der er bare så mange i dag der er sådan 100 % "lovlydige" inden for dette graviditets-halløj, og jeg har da også selv passet rigtig meget på med både alkohol, parabener osv. Jeg føler bare at jeg sådan har fortjent og lyst til et glas bobler efter fødslen! Det vil bare være toppen og ligge der med sit nyfødte mirakel på maven og skåle i vidunderlige bobler med Mikkel over at livet er pragtfuldt og lykkeligt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

otlitrom

Jeg er med på en kigger. Jeg har tænkt heeeelt det samme. Bobler efter fødslen. Det må være på sin plads... Men ja, samvittigheden!

Jeg håber nogle kloge damer vil komme med et svar

Anmeld

15. november 2010

SiLiMiMa

drik du blot et lille glas med god samvittighed!

fx: hvidtøl bliver anbefalet af SP for at fremme amning og der er 1.8% i det og man drikker jo så en hel flaske.... såh.... jeg ville ikke betænke mig

lyder SÅ hyggeligt!

heise

Anmeld

15. november 2010

Multebær

Heise skriver:

drik du blot et lille glas med god samvittighed!

fx: hvidtøl bliver anbefalet af SP for at fremme amning og der er 1.8% i det og man drikker jo så en hel flaske.... såh.... jeg ville ikke betænke mig

lyder SÅ hyggeligt!

heise

Hehehe den anden dag drak jeg en hvidtøl på 1.7% og fik udslet i hele hovet og på halsen. Jeg har udviklet en total heftig alcohol allergi under graviditeten så jeg kan simpelthen ikke drikke - ikke engang snyde en smule og smage på noget. Prøvede med en tår rødvin og slog meget kraftigt ud for nogle måneder siden.

Men jeg vil rigtig gerne skåle i champagne efter fødslen. Hvis det kan lade sig gøre. Jeg er ikke så bange for at det går i mælken. Det gør det vel ikke kun hvis man ammer lige efter? hvis der går 1 time burde alkoholen være væk igen eller?

Anmeld

15. november 2010

SiLiMiMa

Multebær skriver:

Hehehe den anden dag drak jeg en hvidtøl på 1.7% og fik udslet i hele hovet og på halsen. Jeg har udviklet en total heftig alcohol allergi under graviditeten så jeg kan simpelthen ikke drikke - ikke engang snyde en smule og smage på noget. Prøvede med en tår rødvin og slog meget kraftigt ud for nogle måneder siden.

Men jeg vil rigtig gerne skåle i champagne efter fødslen. Hvis det kan lade sig gøre. Jeg er ikke så bange for at det går i mælken. Det gør det vel ikke kun hvis man ammer lige efter? hvis der går 1 time burde alkoholen være væk igen eller?

Kan faktisk ikke huske, hvad sygeplejersken på hospitalet sagde dengang, men det skader intet, hvis der er en smule i mælken. Det er begrænset hvor meget der kan være efter en hvidtøl i hvert fald

hvor træls med det udslæt!!! Håber da det stopper efter graviditeten!!

heise

Anmeld

15. november 2010

DK

Multebær skriver:

Altså jeg ammede min datter måske 30 min efter hun var blevet født. Max! 

Jeg kan naturligvis så vente til efter første ammetur, med at skåle... Det var måske ikke så dumt endda!

Anmeld

15. november 2010

Lise

Det er vist temmelig begrænset hvor meget alkohol der egentlig går i mælken, så drik du endelig et glas champagne.

Vi fejrede lillebror med champagne og sushi da vi kom hjem fra hospitalet...og jeg ammede bagefter med hel fin samvittighed

Anmeld

15. november 2010

Tulle28

Aj vil du da holde op! Selvfølgelig skal du drikke et glas champagne og fejre dit lille mirakel!

Knus Tulle

Anmeld

15. november 2010

AnneBJ

Tulle28 skriver:

Aj vil du da holde op! Selvfølgelig skal du drikke et glas champagne og fejre dit lille mirakel!

Knus Tulle

Anmeld

15. november 2010

spj

Jeg vil sige drik er glas med god samvittighed. Det gjorde jeg. Jeg havde glædet mig til det i 9 måneder fordi man jo ikke kunne fejre graviditeten med et glas. Efter så hårdt arbejde, har man brug for det ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.