Champagne efter fødsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

Valle81

DK skriver:

Hey girls!

Så fik jeg lige (det allervigtigste) på plads, nemlig en ægte flaske champagne til at skåle i efter en veloverstået hjemmefødsel!

Meeen... så lurede den dårlige samvittighed alligevel! Helt ærligt så VIL jeg bare have et glas og fejre med! Det er så super festligt med champagne, det smager forrygende og det er så "rigtigt" at åbne en flaske bobler, når der er sket noget fantastisk! Men. Der er jo masser af alkohol i! Og selv om jeg drikker bare et lille glas (1 dl?) så vil der jo stadig gå lidt i brysterne!

Har i andre skålet i noget da i havde født? Og hvad gjorde i med den dårlige samvittighed? Bare ud til højre med den? Der er bare så mange i dag der er sådan 100 % "lovlydige" inden for dette graviditets-halløj, og jeg har da også selv passet rigtig meget på med både alkohol, parabener osv. Jeg føler bare at jeg sådan har fortjent og lyst til et glas bobler efter fødslen! Det vil bare være toppen og ligge der med sit nyfødte mirakel på maven og skåle i vidunderlige bobler med Mikkel over at livet er pragtfuldt og lykkeligt! 

Drik du da bare et glas:0)

Der er jo ikke mælk mælk lige med det samme:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

DK

Nå, jamen selv om det er åndsvagt så hjælper det på at få samvittigheden fejet af vejen af at i er med i "samme båd".

TAAARK

Knus Ditte, der igen undrer sig over hvad man gjorde inden baby.dk?

Anmeld

15. november 2010

CA

DK skriver:

Nå, jamen selv om det er åndsvagt så hjælper det på at få samvittigheden fejet af vejen at i er med i "samme båd".

TAAARK

Knus Ditte, der igen undrer sig over hvad man gjorde inden baby.dk?

Ha ha haaaa Ja, man kan undres... Og jeg undrer mig sammen med dig. Og vil da lige smutte ud og købe lidt bobler

Anmeld

15. november 2010

Vidunderligeunger

kan slet ikke forstå du spørger! 

SELVFØLGELIG skal du fejre det mirakel med et lille glad boblevand... Du har jo sund fornuft indbygget, så hvorfor ikk?

Anmeld

15. november 2010

Cris

Jeg har drukket en øl en gang i mellem

Anmeld

15. november 2010

BinaMor

jeg er så i modsatte mening. ja nyd et glas når baby ikke er nyfødt og ikke lige har været igennem en hård(især for den) fødsel. så sys jeg ikke den skal have alkohol i sig. et glas giver procenter og ligeså meget i baby. sså du kan ikke regne med baby opførsel. feks hvis den tager sig en ekstra skraber pga alkoholen. nej nej jeg ville ikke gøre det så hurtigt. og det er forskel på hvidtøl og champagne.

Anmeld

15. november 2010

Isabella_mor

jeg mener at Zafir skålede i champagne da frigg blev født.. (mener at have læst det i hendes FB)

Anmeld

15. november 2010

Cris

Der er jeg også enig om... Jeg har ikke taget noget alcohol i de første 6 uger. Du ved slet ikke, om hans nyrer og tarmen fungerer godt. Jeg kan ikke se, at der skal være en grund til champagne, men sådan er mennesker forskellige. Men efter 6 uger har jeg taget en halv øl (jeg elsker øl, jeg kan bedre lide øl end vin  ) og efter tre måneder har jeg taget en øl en gang i mellem, måske hver 2. uge eller så noget...

Anmeld

15. november 2010

BinaMor

Cris skriver:

Der er jeg også enig om... Jeg har ikke taget noget alcohol i de første 6 uger. Du ved slet ikke, om hans nyrer og tarmen fungerer godt. Jeg kan ikke se, at der skal være en grund til champagne, men sådan er mennesker forskellige. Men efter 6 uger har jeg taget en halv øl (jeg elsker øl, jeg kan bedre lide øl end vin  ) og efter tre måneder har jeg taget en øl en gang i mellem, måske hver 2. uge eller så noget...

lige præcis

Anmeld

15. november 2010

DK

Godt at jer der er imod også står frem!

Jeg vil ikke drikke en øl! Altså det er jo ikke for at få "noget sprut" det er fordi at champagne for mig = en fantastisk lejlighed! Det er ligesom et prikken over i'et og jeg har set mine forældre skåle i champagne og jeg har siden selv skålet i champange hver gang noget virkeligt ekstraordinært fantastisk skete! Derfor er det bare naturligt for mig at have sådan lyst til det "rituelle" i champagnen!

Jeg er sikker på at vi åbner flasken og at jeg skåler! Så må vi se hvordan det fanger an på dagen, og jeg skal have et helt glas eller bare en enkelt slurk! Jeg tror som mange andre skriver ikke at hans nyrer går amok fordi jeg har drukket 1 dl. champagne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.