Præventation efter I har født???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

Tanja84

Lykke86 skriver:

Brugte også p-piller før i tiden, men var også en dør til at huske at tage dem

Begyndte så at bruge p-ring (nuvaring) og den har jeg brugt i 5 års tid nu. Man sætter den op, lader den sidde i 21 dage, piller den ud og lader den være ude i 7 dage osv. Jeg fik oven i købet et elektronisk timeglas med fra lægen, som alamerede, når jeg skulle sætte op og tage ud.

Jeg satte den så op, to måneder efter at have født og der forsvandt alt min mælk, så denne her gang, vil jeg ikke sætte den op så kort tid efter fødslen.

Ellers er der jo også den der p-sprøjte, man får af lægen hver 3. måned. Har ikke erfaring med den selv, men har kun hørt godt om den.

Ej, hvor smart med sådan et timeglas

Har godt hørt om p-sprøjten, men min læge nævnte intet om dem da jeg var deroppe. Måske jeg skulle prøve at høre hende ad, da jeg synes det virker meget smart.

Men omvendt er det måske også lidt irriterende i længden at skulle op til lægen hver 3 mdr. for at få en ny sprøjte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Tanja84

Topp skriver:

Jeg fik kobber spiral efter jeg fødte min dreng for 11 år siden - det har fungeret PERFEKT og uden problemer.

Blev oven i købet gravid ved første ægløsning efter den blev fjernet...

Så skal klart have spiral igen - selv om det er lidt ubehageligt de 5 min det tager at lægge den op og tage den ud igen

Dejligta t hører den har fungeret, har nemlig hørt så meget dårligt om den. Men det er naturligvis også altid kun skrækhistorierne ma hører

Og sikke da et held med graviditeten, da den blev pillet ud 

Gjorde det meget ondt, og er det meget ubehageligt? Ja... må jo erkende at jeg virkelig er blevet pylret down stairs

Anmeld

15. november 2010

Tanja84

Tdittmann skriver:

Inden vi fik børn tog jeg p-piller, men efter 1. barn kunne jeg ikke tåle dem. Har forsøgt med forskellige mærker også forsøgt med minipiller men det passer ikke lige til mig med at skulle huske at tage en pille på et bestemt tidspunkt. Så herefter brugte vi komdom og har også gjort det efter 2.barn

Men er alligevel blevet gravid med 3.barn som jeg fødte 18.maj, så nu har vi valgt at manden herhjemme bliver sterilliseret - for vi skal ikke have flere børn og indgrebet er trods alt mindre for manden end kvinden

Håber I finder den rigtige løsning for jer

Synes også det er en rigtig god ide at blive steriliseret når man er oppe i årene og har fået de børn man skal have. Nu kender jeg naturligvis ikke din alder, og du må derfor ikke tage det personligt

Men min mand og jeg er kun 26 år, og slet ikke færdig med at få børn, så den løsning vil først komme på tale om maaaaaange år

Anmeld

15. november 2010

Tanja84

Cris skriver:

http://www.nuvaring.com/Consumer/index.asp

http://www.p-ring.dk/patient/faq/#3549

Jeg er meget glad for den

Den er slet ikke ubehagelig at sætte op? Og hvordan med sex, kan den mærkes der?

Ja undskyld, hvis jeg spørger lidt personligt

Anmeld

15. november 2010

Tdittmann

Tanja84 skriver:

Synes også det er en rigtig god ide at blive steriliseret når man er oppe i årene og har fået de børn man skal have. Nu kender jeg naturligvis ikke din alder, og du må derfor ikke tage det personligt

Men min mand og jeg er kun 26 år, og slet ikke færdig med at få børn, så den løsning vil først komme på tale om maaaaaange år

Jeg er 32 år og min mand er 37 år og det var meningen vi kun skulle have 2 børn, men har alligevel 3.

Anmeld

15. november 2010

Tanja84

Tdittmann skriver:

Jeg er 32 år og min mand er 37 år og det var meningen vi kun skulle have 2 børn, men har alligevel 3.

Så kan jeg sagtens følge jeres beslutning

Men det er naturligvis en stor beslutning at tage, og ville derfor aldrig bede min mand om at få en, eller selv få det i så ung en alder som vi er.

Anmeld

15. november 2010

Tdittmann

Tanja84 skriver:

Så kan jeg sagtens følge jeres beslutning

Men det er naturligvis en stor beslutning at tage, og ville derfor aldrig bede min mand om at få en, eller selv få det i så ung en alder som vi er.

kan jeg godt forstå.

Anmeld

15. november 2010

SaraLM

Der finders en hel del forskellige præventionsmidler, og du kan læse mereom de forskellige muligheder på nettet, bla. her:
http://www.beskyt-dig.dk/

Anmeld

15. november 2010

Muffinmus

har valgt nuvaringen, fordi den er skdie smart:-)

Kan ikke mærke jeg har den i , den sidder 3 uger af gangen og derfor gllemer man ikke at tage den, lige osm med pillerne.

Den er nem at skifte ud, tager 2 sekunder og man gør det selv uden problemer.

Så det er mit bedste valg længe.

Og kan manden eller en selv  mærke den ved sex, atger man den bare ud imens og i igen bagefter. God til når man ammer og mog blodpropper da den frigiver langt mindre hormoner af gangen end piller f.eks.

Anmeld

15. november 2010

Lusi

Tanja84 skriver:

Ej, hvor smart med sådan et timeglas

Har godt hørt om p-sprøjten, men min læge nævnte intet om dem da jeg var deroppe. Måske jeg skulle prøve at høre hende ad, da jeg synes det virker meget smart.

Men omvendt er det måske også lidt irriterende i længden at skulle op til lægen hver 3 mdr. for at få en ny sprøjte?

Joo det er måske irriterende at skulle til lægen hver 3. måned, men man kan jo også vende den om og sige, at skal man på apoteket (som man jo skal med nuvaring f.eks, da der er tre i en pakke) eller om man skal til lægen, kan det ik næsten gå ud på ét?

Bare sådan for at se det fra den positive side!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.