Præventation efter I har født???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.258 visninger
23 svar
0 synes godt om
15. november 2010

Tanja84

Hey de damer

Sidder her 3 mdr. efter Emma fødsel og er stadigvæk vildt meget i tvivl om hvilken præventation der vil være bedst at benytte fremover (ved godt det naturligvis er meget individuelt).

Da jeg var oppe til mit 8 ugertjek valgte jeg at få en recept på de p-piller jeg brugte før, da det ligesom var den løsning jeg kunne forholde mig til. Men synes bar ikke det fungerer.

Har altid værfet et fjols til at tage mine piller, og det er jo bestemt IKKE blevet bedre efter, at man har holdt en pause på 1 år.... Har endnu ikke haft 3 dage i træk, hvor jeg har været med 

Synes spiral lød som en rigtig god løsning. Den er både billig og man skal ikke selv tænke og huske over præventation fremover... Hvilket jo er en fantastisk løsning for et glemmehovedet som mig

Men efter jeg har født, er jeg også bare blevet så pylret med at folk skal rode i mit underliv, og er så bange for alt skasl gøre ondt  Synes ligesom det har været udsat for rigeligt under min fødsel

Vil derfor gerne hører om erfaring fra andre der evt. har fået sat spiral op... Gør det ondt, og mærker I noget til den nu efter den sidder der?

Vil også gerne hører fra jer som har valgt andre former for præventation. Hvorfor har I valgt som i har gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Nalle

Foer jeg blev gravid baade foerste og anden gang, brugte vi kondom.

Til 8 ugerstjek, fik jeg p piller for foerste gang, og er nu begyndt paa dem, er heller ikke saadan en der glemmer saa nemt, hehe.

Har vaeret paa dem i 3 maaneder og har glem dem to gange

Anmeld

15. november 2010

Tdittmann

Inden vi fik børn tog jeg p-piller, men efter 1. barn kunne jeg ikke tåle dem. Har forsøgt med forskellige mærker også forsøgt med minipiller men det passer ikke lige til mig med at skulle huske at tage en pille på et bestemt tidspunkt. Så herefter brugte vi komdom og har også gjort det efter 2.barn

Men er alligevel blevet gravid med 3.barn som jeg fødte 18.maj, så nu har vi valgt at manden herhjemme bliver sterilliseret - for vi skal ikke have flere børn og indgrebet er trods alt mindre for manden end kvinden

Håber I finder den rigtige løsning for jer

Anmeld

15. november 2010

Tdittmann

Inden vi fik børn tog jeg p-piller, men efter 1. barn kunne jeg ikke tåle dem. Har forsøgt med forskellige mærker også forsøgt med minipiller men det passer ikke lige til mig med at skulle huske at tage en pille på et bestemt tidspunkt. Så herefter brugte vi komdom og har også gjort det efter 2.barn

Men er alligevel blevet gravid med 3.barn som jeg fødte 18.maj, så nu har vi valgt at manden herhjemme bliver sterilliseret - for vi skal ikke have flere børn og indgrebet er trods alt mindre for manden end kvinden

Håber I finder den rigtige løsning for jer

Anmeld

15. november 2010

Halbschön

Tanja84 skriver:

Hey de damer

Sidder her 3 mdr. efter Emma fødsel og er stadigvæk vildt meget i tvivl om hvilken præventation der vil være bedst at benytte fremover (ved godt det naturligvis er meget individuelt).

Da jeg var oppe til mit 8 ugertjek valgte jeg at få en recept på de p-piller jeg brugte før, da det ligesom var den løsning jeg kunne forholde mig til. Men synes bar ikke det fungerer.

Har altid værfet et fjols til at tage mine piller, og det er jo bestemt IKKE blevet bedre efter, at man har holdt en pause på 1 år.... Har endnu ikke haft 3 dage i træk, hvor jeg har været med 

Synes spiral lød som en rigtig god løsning. Den er både billig og man skal ikke selv tænke og huske over præventation fremover... Hvilket jo er en fantastisk løsning for et glemmehovedet som mig

Men efter jeg har født, er jeg også bare blevet så pylret med at folk skal rode i mit underliv, og er så bange for alt skasl gøre ondt  Synes ligesom det har været udsat for rigeligt under min fødsel

Vil derfor gerne hører om erfaring fra andre der evt. har fået sat spiral op... Gør det ondt, og mærker I noget til den nu efter den sidder der?

Vil også gerne hører fra jer som har valgt andre former for præventation. Hvorfor har I valgt som i har gjort?

Hejsa

Jeg var ligeså meget i tvivl som dig, men endte med at jeg startede på p-piller igen, ligesom jeg var før graviditeten.. Jeg blev gravid på p-piller til trods for at jeg har taget dem som jeg skulle og ikke glemte nogen... Og alligevel er jeg så startet på dem igen, hehe.. Men for mig er det bare den nemmeste løsning

Anmeld

15. november 2010

Cris

Nuvaring før og Nuvaring efter jeg har født. Jeg er rigtigt glad for den. Og de er også save at bruge, mens man ammer... 

Anmeld

15. november 2010

Vidunderligeunger

Cris skriver:

Nuvaring før og Nuvaring efter jeg har født. Jeg er rigtigt glad for den. Og de er også save at bruge, mens man ammer... 

hva er det ??

Anmeld

15. november 2010

Topp

Jeg fik kobber spiral efter jeg fødte min dreng for 11 år siden - det har fungeret PERFEKT og uden problemer.

Blev oven i købet gravid ved første ægløsning efter den blev fjernet...

Så skal klart have spiral igen - selv om det er lidt ubehageligt de 5 min det tager at lægge den op og tage den ud igen

Anmeld

15. november 2010

Cris

BlyViol skriver:

hva er det ??

http://www.nuvaring.com/Consumer/index.asp

http://www.p-ring.dk/patient/faq/#3549

Jeg er meget glad for den

Anmeld

15. november 2010

Lusi

Brugte også p-piller før i tiden, men var også en dør til at huske at tage dem

Begyndte så at bruge p-ring (nuvaring) og den har jeg brugt i 5 års tid nu. Man sætter den op, lader den sidde i 21 dage, piller den ud og lader den være ude i 7 dage osv. Jeg fik oven i købet et elektronisk timeglas med fra lægen, som alamerede, når jeg skulle sætte op og tage ud.

Jeg satte den så op, to måneder efter at have født og der forsvandt alt min mælk, så denne her gang, vil jeg ikke sætte den op så kort tid efter fødslen.

Ellers er der jo også den der p-sprøjte, man får af lægen hver 3. måned. Har ikke erfaring med den selv, men har kun hørt godt om den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.