1. lægeundersøgelse snart og har et problem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2010

quar20

AnneBJ skriver:

Jeg har faktisk nemmest ved at få dem lavet hos mænd. De er generelt mere opmærksomme og forstående overfor det akavede i situationen. de 3 kvindelige læger der har gjort det på mig, har jeg altid haft ondt når de gjorde det og tænkt "pas da lige på", hvorimod mændene er så rolige og forsigtige.

Jeg fik en GU ved mit 1. lægebesøg. Men det er jo altid tilladt at sige, at det bryder du dig ikke om han skal gøre, så du vil gerne til en kvindelig lige, lige for den del. Evt. kan du ringe til lægen og forhøre dig om procedure ved 1. lægebesøg, så bekymrer du dig ikke unødigt, og skulle de mene at du skal have GU, kan du nå at bestille tid hos en kvinde..

Enig...!!

Mandlige læger er altså MEGET forsigtige og syntes nogle kvinder kan være total morderer dernede..!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

Mille83

Jeg fik ingen GU ved 1 lægebesøg, fik faktisk ingen under hele graviditeten....

Anmeld

13. november 2010

Silas&Mille

Jeg kan ikke lade være med at sidde og smile lidt når jeg læser denne tråd

Jeg har det stik modsat end TS. Jeg vil helst have en mandlig læge hvis jeg skal have lavet en GU. Som nogen skriver så er de meget mere forsigtige.

Men mine tanker i forbindelse med GU går mere på at det for mit vedkommende altid har været en mand der har rodet rundt dernede i andre forbindelser 

Har også fået en GU ved en kvindelig læge og der må jeg sige jeg synes faktisk det var en smule ubehageligt. Tanken om at det pludselig var en kvinde det rodede rundt der nede... Den brød jeg mig ikke om.

Ved godt at man ikke til en fødsel kan sige så meget til hvem der kigger og sådan. Men ville faktisk foretrække at det var mænd der stod for det i mit eget tilfælde

Anmeld

13. november 2010

Maja88

jeg fik ingen GU til mit første lægebesøg

Anmeld

13. november 2010

A&F

tinasmor skriver:

Jeg tænker at du måske fra starten skulle overveje at skifte til en kvindelig læge. Der vil jo komme mange gange i dit liv hvor det måske vil blive nødvendigt. F.eks ved Smir-test (staves) undersøgelser efter fødslen, eller hvis der kommer noget i fremtiden hvor du vil blive nød til at vise dig lidt afklædt overfor lægen.

Jeg skifter læge når jeg flytter, hvilket vil være snart. Og det med at jeg har en mandlig læge, var ikke mit valg, min kvindelige læge gik på pension, og så stod jeg pludselig med en mandlige læge for et par mdr siden.

Anmeld

13. november 2010

A&F

SaraLM skriver:

Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det, men når nu du skal til div undersøgelser de næste 9 måneder, så bliver det nok ret svært at undgå at der bliver mænd blandet ind i det med tiden...
En del læger er nu engang mænd og i forbindelse med de undersøgelser og hvis det fx er akut du skal undersøges (det håber jeg på ingen måde bliver aktuelt!) så er det altså ikke sikkert de kan fremskaffe en kvinde på det givne tidspunkt...

Jeg synes faktisk at du skal overvinde dig selv på det punkt, da det vil gøre mange ting noget nemmere for dig

Når noget er akut, har jeg intet imod at en mandlig læge undersøger mig, men hvis jeg selv kan vælge, når jeg får et tilbud, så vælger jeg altså en kvinde.

Anmeld

13. november 2010

A&F

Tak for jeres svar og input 

Anmeld

13. november 2010

<3

Jbk skriver:

Alt hvad du tilbydes er tilbud og noget du kan sige nej til..men sæt dig ind i hvad det er du siger nej til, man laver intet der ikke er en grund til jo.. og du kan lige så godt vende dig til at hullet bliver en smule alle mands eje som gravid og fødende...

Anmeld

13. november 2010

A&F

AA10 skriver:

søde ring og snak med dem... og hvis dette ikke er muligt kan du så ikke tag din mand med det kan være det evt vil lette situationen..? held og lykke

Jamen manden vil gerne med. Nu må jeg ringe mandag morgen og høre dem ad

Anmeld

14. november 2010

JustMe

Jeg har så lidt den anden opfattelse, end mange andre herinde. Min hidtil voldsommeste gynækologiske undersøgelse blev foretaget af en mandlig fertilitetsgynækolog. Den undersøgelse var meget ubehagelig både fysisk og psykisk.

Min hidtil blideste og mest forstående gynækolog, var den efterfølgende kvindelige gynækolog, jeg fandt. Men hun er også en skøøøøøn person at snakke med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.