1. lægeundersøgelse snart og har et problem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.286 visninger
29 svar
0 synes godt om
12. november 2010

A&F

Hej piger.

Jeg har tid hos lægen d. 25 november. Det er mit første lægebesøg. Jeg er glad for min læge, men problemet er dog, at min læge er en mand, og jeg er ikke glad for, at han skal foretage en gynækologisk undersøgelse på mig. Er det noget han SKAL gøre, og kan jeg sige nej til det.? og blive henvist til en kvindelig gynækolog?.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

Janni.

A&F skriver:

Hej piger.

Jeg har tid hos lægen d. 25 november. Det er mit første lægebesøg. Jeg er glad for min læge, men problemet er dog, at min læge er en mand, og jeg er ikke glad for, at han skal foretage en gynækologisk undersøgelse på mig. Er det noget han SKAL gøre, og kan jeg sige nej til det.? og blive henvist til en kvindelig gynækolog?.

På forhånd tak

Jeg skulle ikke gennemgå en gynækologisk undersøgelse. Min læge sagde at de alligevel ikke kunne mærke nogen forskel så det gad han ikke bruge tid på 

~ Buito ~

Anmeld

12. november 2010

SoffiLine

A&F skriver:

Hej piger.

På forhånd tak

jeg fik ikke en gynækologisk (staves) undersøgelse ved første læge besøg ..

Anmeld

12. november 2010

A&F

Buito skriver:

Jeg skulle ikke gennemgå en gynækologisk undersøgelse. Min læge sagde at de alligevel ikke kunne mærke nogen forskel så det gad han ikke bruge tid på 

~ Buito ~

Tak for dit svar, det lettede

Anmeld

12. november 2010

A&F

SoffiLine skriver:

jeg fik ikke en gynækologisk (staves) undersøgelse ved første læge besøg ..

Taak for svaret, så har jeg ikke noget at tænke på indtil da

Anmeld

12. november 2010

SoffiLine

A&F skriver:

Taak for svaret, så har jeg ikke noget at tænke på indtil da

var så lidt 

Anmeld

12. november 2010

Svei

Alt hvad du tilbydes er tilbud og noget du kan sige nej til..men sæt dig ind i hvad det er du siger nej til, man laver intet der ikke er en grund til jo.. og du kan lige så godt vende dig til at hullet bliver en smule alle mands eje som gravid og fødende...

Anmeld

12. november 2010

A&F

Alt hvad du tilbydes er tilbud og noget du kan sige nej til..men sæt dig ind i hvad det er du siger nej til, man laver intet der ikke er en grund til jo.. og du kan lige så godt vende dig til at hullet bliver en smule alle mands eje som gravid og fødende...

Jeg har skam intet imod, at få en gynækologisk undersøgelse og det er da også vigtigt., Er bare blufærdig over for, at en mandlig læge skal gøre det. Så længe det er en kvinde, ville jeg synes, at det var lettere. Sådan er jeg, og tak for dit svar 

Anmeld

12. november 2010

AnneBJ

Jeg har faktisk nemmest ved at få dem lavet hos mænd. De er generelt mere opmærksomme og forstående overfor det akavede i situationen. de 3 kvindelige læger der har gjort det på mig, har jeg altid haft ondt når de gjorde det og tænkt "pas da lige på", hvorimod mændene er så rolige og forsigtige.

Jeg fik en GU ved mit 1. lægebesøg. Men det er jo altid tilladt at sige, at det bryder du dig ikke om han skal gøre, så du vil gerne til en kvindelig lige, lige for den del. Evt. kan du ringe til lægen og forhøre dig om procedure ved 1. lægebesøg, så bekymrer du dig ikke unødigt, og skulle de mene at du skal have GU, kan du nå at bestille tid hos en kvinde..

Anmeld

12. november 2010

A&F

Jeg har faktisk nemmest ved at få dem lavet hos mænd. De er generelt mere opmærksomme og forstående overfor det akavede i situationen. de 3 kvindelige læger der har gjort det på mig, har jeg altid haft ondt når de gjorde det og tænkt "pas da lige på", hvorimod mændene er så rolige og forsigtige.

Jeg fik en GU ved mit 1. lægebesøg. Men det er jo altid tilladt at sige, at det bryder du dig ikke om han skal gøre, så du vil gerne til en kvindelig lige, lige for den del. Evt. kan du ringe til lægen og forhøre dig om procedure ved 1. lægebesøg, så bekymrer du dig ikke unødigt, og skulle de mene at du skal have GU, kan du nå at bestille tid hos en kvinde..

Jeg er enig i at, mandlige læger tager mere hensyn, sådan oplever jeg min læge i forhold til de kvindelige læger jeg tidligere har haft, som bare vil have tingene overstået!. Men mht gynækologisk undersøgelse, så skal det helst være en kvinde, og det tror jeg, at han forstår. Jeg vil prøve at ringe til lægen mandag morgen og høre dem ad mht dette.. Tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.