1. lægeundersøgelse snart og har et problem!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2010

koldingpigen21

Fik heller ikke lavet en GU ved 1. lægebesøg.

Min læge sagde, at det hele alligevel var meget nemmere at se på scanningerne, når den tid kom

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

Sujan

AnneBJ skriver:

Jeg har faktisk nemmest ved at få dem lavet hos mænd. De er generelt mere opmærksomme og forstående overfor det akavede i situationen. de 3 kvindelige læger der har gjort det på mig, har jeg altid haft ondt når de gjorde det og tænkt "pas da lige på", hvorimod mændene er så rolige og forsigtige.

Jeg fik en GU ved mit 1. lægebesøg. Men det er jo altid tilladt at sige, at det bryder du dig ikke om han skal gøre, så du vil gerne til en kvindelig lige, lige for den del. Evt. kan du ringe til lægen og forhøre dig om procedure ved 1. lægebesøg, så bekymrer du dig ikke unødigt, og skulle de mene at du skal have GU, kan du nå at bestille tid hos en kvinde..

Har det på samme måde som dig.. Kan meget bedre lide at få lavet GU af mænd end af en kvinde...

Anmeld

13. november 2010

Kløver

A&F skriver:

Hej piger.

Jeg har tid hos lægen d. 25 november. Det er mit første lægebesøg. Jeg er glad for min læge, men problemet er dog, at min læge er en mand, og jeg er ikke glad for, at han skal foretage en gynækologisk undersøgelse på mig. Er det noget han SKAL gøre, og kan jeg sige nej til det.? og blive henvist til en kvindelig gynækolog?.

På forhånd tak

Du kan sagtens få lov at få lavet en gynækologisk undersøgelse ved de kvindelige læge, evt hvis i har en i samme lægehus, kan du bare få en tid der istedet. Jeg havde fået en scanning, så fik ikke lavet en gynækologisk undersøgelse, men du kan jo tage derind til lægetjek, og vil han lave undersøgelsen, kan du jo sige du gerne vil have den foretaget af en kvinde

Anmeld

13. november 2010

AA10

søde ring og snak med dem... og hvis dette ikke er muligt kan du så ikke tag din mand med det kan være det evt vil lette situationen..? held og lykke

Anmeld

13. november 2010

SaraLM

Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det, men når nu du skal til div undersøgelser de næste 9 måneder, så bliver det nok ret svært at undgå at der bliver mænd blandet ind i det med tiden...
En del læger er nu engang mænd og i forbindelse med de undersøgelser og hvis det fx er akut du skal undersøges (det håber jeg på ingen måde bliver aktuelt!) så er det altså ikke sikkert de kan fremskaffe en kvinde på det givne tidspunkt...

Jeg synes faktisk at du skal overvinde dig selv på det punkt, da det vil gøre mange ting noget nemmere for dig

Anmeld

13. november 2010

Valle81

A&F skriver:

Hej piger.

Jeg har tid hos lægen d. 25 november. Det er mit første lægebesøg. Jeg er glad for min læge, men problemet er dog, at min læge er en mand, og jeg er ikke glad for, at han skal foretage en gynækologisk undersøgelse på mig. Er det noget han SKAL gøre, og kan jeg sige nej til det.? og blive henvist til en kvindelig gynækolog?.

På forhånd tak

Jeg har ved ingen af mine graviditeter fået foreteaget en GU på noget tidspunkt, så der er ikke noget de gør mere:0)

Christina

Anmeld

13. november 2010

michella88

SaraLM skriver:

Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det, men når nu du skal til div undersøgelser de næste 9 måneder, så bliver det nok ret svært at undgå at der bliver mænd blandet ind i det med tiden...
En del læger er nu engang mænd og i forbindelse med de undersøgelser og hvis det fx er akut du skal undersøges (det håber jeg på ingen måde bliver aktuelt!) så er det altså ikke sikkert de kan fremskaffe en kvinde på det givne tidspunkt...

Jeg synes faktisk at du skal overvinde dig selv på det punkt, da det vil gøre mange ting noget nemmere for dig

Enig.. Man kan ligeså godt overvinde den første undersøgelse, for senere hen kan du altså bare ikke vælge og vrage!!

Så er det bedre man har affundet sig med det..

Jeg var selv ikke specielt glad ved min læge, men det skulle jo bare overståes, og til fødslen var jeg fuldstændig ligeglad med at der stod 7 mennesker og gloede op i mig, hvor 2 af dem var mænd (lægerne)

Anmeld

13. november 2010

sarahb

man laver ikke GU mere ved første lægebesøg..
Det sagde min læge i hvert tilfælde. Fik det for snart 3 år siden med min første men ikke her for snart 9 mdr siden med nummer 2

Anmeld

13. november 2010

tinasmor

A&F skriver:

Hej piger.

På forhånd tak

Jeg tænker at du måske fra starten skulle overveje at skifte til en kvindelig læge. Der vil jo komme mange gange i dit liv hvor det måske vil blive nødvendigt. F.eks ved Smir-test (staves) undersøgelser efter fødslen, eller hvis der kommer noget i fremtiden hvor du vil blive nød til at vise dig lidt afklædt overfor lægen.

Anmeld

13. november 2010

merethe

Profilbillede for merethe
A&F skriver:

Hej piger.

På forhånd tak

Jeg har det på samme måde som dig når det drejer som GU, jeg bryder mig ikke om at det er en mand der skal gøre det.

Jeg har også normalt en mandlig læge men jeg har valgt at bruge en kvindelig læge fra mit lægehus til de undersøgelser. Det kan godt være at de nogle steder i landet ikke bruger disse undersøgelser mere, men det gør de altså stadigvæk i mit lægehus. Så hvis du er tilknyttet et lægehus med kvindelige læge så bare bestil tiden hos dem. Har du ikke et lægehus så må du nok indstille dig på at han skal kigge dig dernede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.