Ja!! jeg er stor! so what?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

MamaLook

smvelf skriver:

Hehe Jeg havde det lige modsat. Der var ingen der troede på at jeg var gravid. Man kunne først se en lille mave 1 mdr før termin.

Men jeg blev meget ked af det hver gang folk kommenterede det. "ej du fylder jo ingenting, er du sikker på der er noget derinde?, ikke den bedste kommentar og høre. Nogengange fik jeg selv tanken om der virkelig voksede noget derinde. Men blev dog bekræfte tit ved scanninger og spark

Uh ja, jeg kan godt se, at det også kan være træls, når det er stik modsat.

Men vi er jo alle forskellige, ser ud på forskellige måder, ser gravide ud på forskellige måder.. Det burde alle mennesker have med i sine overvejelser inden en udtalelse, der faktisk godt kan såre, selvom man godt selv ved bedre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

MamaLook

SanneBoe skriver:

Jeg er 2. gangs gravid og i uge 27 og jeg får hver dag af vide, at det er da vist ved at være oppe over, folk tror altså jeg ska føde lige om lidt, selvom det først er d. 26 Januar, at folk siger jeg er stor generer mig ikke, det jo ligesom klart - der skal jo være plads til bebs, jeg var hellere ikke længere henne end 7. uge, da folk begyndte at spørge om det ikke var rigtig nok at jeg var gravid igen... Og jo jeg er kææææmpe nu - men han kommer jo ud engang, nu nyder jeg bare at jeg er kæmpe og at man ikke kan se forskel på om jeg spiser ét eller to stykker chokolade

Fed indstilling, du har

Anmeld

10. november 2010

Silas&Mille

Mirakelix skriver:

Fed indstilling, du har

Hehe ja det må man sige...

Har selv samme indstilling til det med chokoladen. Spiser hvad jeg har lyst til og er rigtig glad for chokolade

Men jeg er godt nok misundelig på TS's mave Kan se vi har termin samme dag. Men jeg er bare slet ikke så stor. Jeg var overvægtig inden jeg blev gravid hvor det meste sad/sidder på maven, men efterhånden som den lille vokser falder 'bildækket' bare længere ned og ligger sig som et dæk under maven *Snøft*

Altså man kan godt se jeg er gravid det er slet ikke det, men maven er bare ikke ret stor (ligner måske sammenlignet med en del kvinder herinde en der kun er i uge 27-28 stykker). Har også kun taget 6.5 kg på indtil videre og det er inklusive alt den chokolade jeg spiser

Anmeld

10. november 2010

MamaLook

MoriSverige skriver:

Hehe ja det må man sige...

Har selv samme indstilling til det med chokoladen. Spiser hvad jeg har lyst til og er rigtig glad for chokolade

Men jeg er godt nok misundelig på TS's mave Kan se vi har termin samme dag. Men jeg er bare slet ikke så stor. Jeg var overvægtig inden jeg blev gravid hvor det meste sad/sidder på maven, men efterhånden som den lille vokser falder 'bildækket' bare længere ned og ligger sig som et dæk under maven *Snøft*

Altså man kan godt se jeg er gravid det er slet ikke det, men maven er bare ikke ret stor (ligner måske sammenlignet med en del kvinder herinde en der kun er i uge 27-28 stykker). Har også kun taget 6.5 kg på indtil videre og det er inklusive alt den chokolade jeg spiser

Årh tak, hvor er du sød

Jeg var også 'lidt i stand' før graviditeten, hvor det hele næsten sad på maven (og folk spurgte, om jeg var gravid..). Nu er dellerne strukket ud, men der sidder stadig en rulle under maven, men det er som om, den følger mavens runding, hø..

Fedt at vi har termin samme dag!   

Anmeld

10. november 2010

Anette&Sophia

Mirakelix skriver:

Jeg er gennem hele min graviditet blevet gjort opmærksom på, hvor kæmpe stor jeg er - og det kan altså ikke undgås, at selvtilliden lige dykker en tur. Folk er altid blevet overrasket over, at jeg ik er længere henne, end jeg har været, de har spærret øjnene op og været ved at tabe underkæben. Ikke noget man kan undgå at lægge mærke til.... Jeg forstår det godt, fordi jeg kun er tyk på maven - jeg havde fedt på den i forvejen, som nu er spændt ud som en basketbold pga. min store dreng.

Jeg skriver dette indlæg på baggrund af en samtale, jeg havde med en dame i bussen for 15 min. siden. Vi faldt i snak, fordi jeg smilte til hendes hund, som hun havde i en klapvogn (!) Hun fortæller mig, at jeg er stor (!) - og siger "det må være snart?" Jeg fortæller, at der er 1,2-2 måneder endnu, hvilket kommer bag på hende.. Jeg siger, at jeg jo ikke er så høj og har kort afstand mellem brystben og kønsben, og hun siger "Ja, hold da op, du bliver godt nok stor - det kan være, der kommer to ud"

WTF??!! siger jeg bare! Hun er FREMMED! Æv, altså, sådan siger man da ikke til en anden fremmed, gør man?

Argh, jeg er bare lidt frustreret, og det ville jeg gerne lige ud med.

Jeg glæææææder mig til, min lille (store) dreng kommer til verden, og mor kan komme i fitnesscenter igen.

Kærlig hilsen mig

en stor mave, er en pæn mave 

Anmeld

10. november 2010

CiSo

Du skal ikke tage dig af folk.. De har altid en  mening, og nogle mennesker har ikke et filter, der ryger det hele bare ud. Mega æv for os andre, men det er sådan noget man bare skal lukke ørene for!

Folk har også mange gange været ved at tabe underkæben ved mig, bare den anden vej.. Jeg var meget lille da jeg ventede min dreng, og folk sagde " Hold da op, er du sikker på der er en derinde.. o.s.v. " Hvis jeg fortalte dem hvor langt jeg var henne.. Og for mig var det ligeså sårende, fordi jeg så inderligt ønskede mig en større mave.

Men der er ikke andet end at lukke ørene for den slags dumme kommentarer.. 

Anmeld

10. november 2010

BinaMor

det fik jeg også hele tiden. faktisk så tit at når folk spurgte hvor langt jeg havde til termin så sagde jeg århh et par måneder (alias 4) for jeg orkede ikke høre på hvor gigantisk jeg var hele tiden. og når jeg sagde min rigtige termins dato så var svaret ofte: nej, det kan da ikke passe.

så mig=løgner

andre kom hen og fortalte hvor synd det var for mig osv..

men skidt.. tilsidst begyndte jeg at være ligeglad og være stolt af min mave. så på campingpladsen (hvor vi var hele sommeren) gik jeg fremover rundt i bikini og smilte til folk når de gloede og kom med kommentarer..

Anmeld

10. november 2010

Silas&Mille

Mirakelix skriver:

Årh tak, hvor er du sød

Jeg var også 'lidt i stand' før graviditeten, hvor det hele næsten sad på maven (og folk spurgte, om jeg var gravid..). Nu er dellerne strukket ud, men der sidder stadig en rulle under maven, men det er som om, den følger mavens runding, hø..

Fedt at vi har termin samme dag!   

Din mave er bare så flot rund

Gad godt min var sådan... så er jeg lige glad med om den skulle være mere i vejen end den er nu

Men sådan er vi jo så forskellige... *G*

Anmeld

10. november 2010

FruHolm <3

får selv de kommentarer hele tiden, synes bare det er hyggeligt og så er det sjovt at se hvordan folk reagere når jeg siger jeg har termin 26 december har altid været undervægtig men har indtil videre taget 18 kg på, men får konstant at vide af venner og familie at det da kun er maven der er blevet større , men det ved jeg godt selv det ikke er

når folk så siger: hold da op du er blevet stor, svarer jeg bare : føler mig også lidt som en hval

Anmeld

10. november 2010

eliasogmor

Mirakelix skriver:

Jeg er gennem hele min graviditet blevet gjort opmærksom på, hvor kæmpe stor jeg er - og det kan altså ikke undgås, at selvtilliden lige dykker en tur. Folk er altid blevet overrasket over, at jeg ik er længere henne, end jeg har været, de har spærret øjnene op og været ved at tabe underkæben. Ikke noget man kan undgå at lægge mærke til.... Jeg forstår det godt, fordi jeg kun er tyk på maven - jeg havde fedt på den i forvejen, som nu er spændt ud som en basketbold pga. min store dreng.

Jeg skriver dette indlæg på baggrund af en samtale, jeg havde med en dame i bussen for 15 min. siden. Vi faldt i snak, fordi jeg smilte til hendes hund, som hun havde i en klapvogn (!) Hun fortæller mig, at jeg er stor (!) - og siger "det må være snart?" Jeg fortæller, at der er 1,2-2 måneder endnu, hvilket kommer bag på hende.. Jeg siger, at jeg jo ikke er så høj og har kort afstand mellem brystben og kønsben, og hun siger "Ja, hold da op, du bliver godt nok stor - det kan være, der kommer to ud"

WTF??!! siger jeg bare! Hun er FREMMED! Æv, altså, sådan siger man da ikke til en anden fremmed, gør man?

Argh, jeg er bare lidt frustreret, og det ville jeg gerne lige ud med.

Jeg glæææææder mig til, min lille (store) dreng kommer til verden, og mor kan komme i fitnesscenter igen.

Kærlig hilsen mig

stort kram til dig....en dame med hund i klapvogn..kommer du fra kolding??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.