Ja!! jeg er stor! so what?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.511 visninger
35 svar
0 synes godt om
10. november 2010

MamaLook

Jeg er gennem hele min graviditet blevet gjort opmærksom på, hvor kæmpe stor jeg er - og det kan altså ikke undgås, at selvtilliden lige dykker en tur. Folk er altid blevet overrasket over, at jeg ik er længere henne, end jeg har været, de har spærret øjnene op og været ved at tabe underkæben. Ikke noget man kan undgå at lægge mærke til.... Jeg forstår det godt, fordi jeg kun er tyk på maven - jeg havde fedt på den i forvejen, som nu er spændt ud som en basketbold pga. min store dreng.

Jeg skriver dette indlæg på baggrund af en samtale, jeg havde med en dame i bussen for 15 min. siden. Vi faldt i snak, fordi jeg smilte til hendes hund, som hun havde i en klapvogn (!) Hun fortæller mig, at jeg er stor (!) - og siger "det må være snart?" Jeg fortæller, at der er 1,2-2 måneder endnu, hvilket kommer bag på hende.. Jeg siger, at jeg jo ikke er så høj og har kort afstand mellem brystben og kønsben, og hun siger "Ja, hold da op, du bliver godt nok stor - det kan være, der kommer to ud"

WTF??!! siger jeg bare! Hun er FREMMED! Æv, altså, sådan siger man da ikke til en anden fremmed, gør man?

Argh, jeg er bare lidt frustreret, og det ville jeg gerne lige ud med.

Jeg glæææææder mig til, min lille (store) dreng kommer til verden, og mor kan komme i fitnesscenter igen.

Kærlig hilsen mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Meina

Ud fra hvad jeg ved mener folk ikke det samme når de siger, at en gravid kvinde er stor, som når en ikke-gravid kvinde er stor. Jeg synes slet ikke, at du skal tage det så tungt. Jeg har aldrig hørt nogen sige, at de synes en stor mave er grim at se på - tværtimod! Og udfra dit profilbillede ser du ud til at være en sund gravid dame. Prøv og vend det til noget positivt, og tænk på, at de allerfleste synes at kvinden er aller flottest når hun er gravid.

Anmeld

10. november 2010

thildemus

Hi hi sådan var det også for mig - ALLE kommenterede (Er hverken høj eller bred og det så hurtigt meget voldsomt ud ) Men af en eller anden grund synes jeg det var lidt hyggeligt

Dog var jeg i svømmehallen da jeg var 6 måneder henne, hvor en gruppe folkepensionister blev ved med at gå om bag mig og sige "BØH" fordi de gerne ville hjælpe mig med min snarlige(!) fødsel. Da jeg for femte gang sagde til dem, at der var 3 måneder endnu og de ikke troede mig besluttede jeg mig for at opgive pædagogikken og fandt et andet bassin

Men det bliver under ALLE omstændigheder skønt når din dreng kommer ud

Anmeld

10. november 2010

CA

Jeg forstår dig fuldt ud! Jeg får også de der ture ind i mellemhvor jeg bare kan blive rasende indeni over folk der skal møde mig med "Hej tykke", "Kan man blive større", "sikker på der ikk er to?", "Husk nu man ikke skal spise for to", "Du sprænger da i luften inden du føder" Osv osv... Det KAN ikke undgåes at man kommer til at føle sig kæmpestor og at selvtilliden dykker en tur...

Jeg blir bare nødt til hele tiden at minde mig selv om, at folk ikke siger det for at være onde, eller for at få mig til at føle mig tyk. De snakker jo udelukkende om min babymave... Jeg var heller ikke overvægtig før. (Altså rigtig fin BMI, men ville da gerne lige af med 5 kilo, men ja var ikke stor i forvejen.) Jeg skal bare virkelig lære at folk ikke siger det for at genere mig og at det udelukkende er positivt. Jeg er bare ikke vant til at kæde "tyk" og "kompliment" sammen... Så her er selvtilliden også helt i bund lige for tiden...

Anmeld

10. november 2010

smvelf

Hehe Jeg havde det lige modsat. Der var ingen der troede på at jeg var gravid. Man kunne først se en lille mave 1 mdr før termin.

Men jeg blev meget ked af det hver gang folk kommenterede det. "ej du fylder jo ingenting, er du sikker på der er noget derinde?, ikke den bedste kommentar og høre. Nogengange fik jeg selv tanken om der virkelig voksede noget derinde. Men blev dog bekræfte tit ved scanninger og spark

Anmeld

10. november 2010

heidi30

Ej hvor føler jeg med dig. Jeg fødte d. 20 aug. og allerede i juni mdr. var jeg ret stor på maven men havde også ca. 10 kg. væske pga. varmen så køn var jeg sgu nok ikke, men alle skulle da også lige komme men en kommentar!

Jeg var så træt af det til sidst at jeg ikke svarede folk til sidst. Jeg har oplevet at den lokale købmand, kom hen til mig da jeg stod og kiggede i køledisken. Han sagde selvfølgelig den kendte" hold da op, det må være lige op over hva?" og en ældre herre i kørestol har sagt til mig at sådan som jeg prustede måtte det da snart være.....Jeg prustede altså ikke!!!!

Det er så skide irriterende at fremme folk føler trang til at gøre en opmærksom på det indlysende! Selvfølgelig kan du nok godt selv se det og er måske også selv ved at være træt af at være så stor, så hvorfor kunne folk så ikke bare komme med en positiv kommentar eller slet ikke sige noget.

Jeg har ihvertfald lært at jeg aldrig kommentere en stor gravid mave igen, for nu ved jeg hvor irriterende det er!

Held og lykke med resten af din graviditet og din dreng når han kommer.

Anmeld

10. november 2010

FruDall

Det har været det samme for mig, alle 3 graviditeter!! Det har ikke generet mig så meget, dog er der enkelte der har fået det sagt meget uheldigt, bla. min svigermor som sagde "du er sørme ved at være meget kraftig" (jeg var nok i uge 12 da)

Men det har generet mig mere når folk har sammenlignet mine graviditeter. kommentarer som "ih det sidder så godt denne her gang - det hele sidder jo på maven" øh.. mener de dermed at det sad forfærdelig sidst??

det er lidt specielt som ens krop bliver offentlig eje når man er gravid - både til at kommentere men også befamle maven.

Anmeld

10. november 2010

MamaLook

Tusind tusind tak for jeres kommentarer, piger  

Jeg må da indrømme, at det hjælper lidt, at andre har/har haft det på samme måde.

Mine veninder har da også været rigtig gode til at fortælle mig, at jeg er smuk gravid, og at det sidder godt - det skal jeg bare lige huske at huske på, når 'de andre' fyrer kommentarer af og/eller viser overdrevne reaktioner.

Tak

Anmeld

10. november 2010

MamaLook

thildemus skriver:

Hi hi sådan var det også for mig - ALLE kommenterede (Er hverken høj eller bred og det så hurtigt meget voldsomt ud ) Men af en eller anden grund synes jeg det var lidt hyggeligt

Dog var jeg i svømmehallen da jeg var 6 måneder henne, hvor en gruppe folkepensionister blev ved med at gå om bag mig og sige "BØH" fordi de gerne ville hjælpe mig med min snarlige(!) fødsel. Da jeg for femte gang sagde til dem, at der var 3 måneder endnu og de ikke troede mig besluttede jeg mig for at opgive pædagogikken og fandt et andet bassin

Men det bliver under ALLE omstændigheder skønt når din dreng kommer ud

Hihi - jeg kunne ikke lade være med at klukke lidt over din oplevelse i svømmehallen  

Anmeld

10. november 2010

Hvem?

Mirakelix skriver:

Jeg er gennem hele min graviditet blevet gjort opmærksom på, hvor kæmpe stor jeg er - og det kan altså ikke undgås, at selvtilliden lige dykker en tur. Folk er altid blevet overrasket over, at jeg ik er længere henne, end jeg har været, de har spærret øjnene op og været ved at tabe underkæben. Ikke noget man kan undgå at lægge mærke til.... Jeg forstår det godt, fordi jeg kun er tyk på maven - jeg havde fedt på den i forvejen, som nu er spændt ud som en basketbold pga. min store dreng.

Jeg skriver dette indlæg på baggrund af en samtale, jeg havde med en dame i bussen for 15 min. siden. Vi faldt i snak, fordi jeg smilte til hendes hund, som hun havde i en klapvogn (!) Hun fortæller mig, at jeg er stor (!) - og siger "det må være snart?" Jeg fortæller, at der er 1,2-2 måneder endnu, hvilket kommer bag på hende.. Jeg siger, at jeg jo ikke er så høj og har kort afstand mellem brystben og kønsben, og hun siger "Ja, hold da op, du bliver godt nok stor - det kan være, der kommer to ud"

WTF??!! siger jeg bare! Hun er FREMMED! Æv, altså, sådan siger man da ikke til en anden fremmed, gør man?

Argh, jeg er bare lidt frustreret, og det ville jeg gerne lige ud med.

Jeg glæææææder mig til, min lille (store) dreng kommer til verden, og mor kan komme i fitnesscenter igen.

Kærlig hilsen mig

Jeg er 2. gangs gravid og i uge 27 og jeg får hver dag af vide, at det er da vist ved at være oppe over, folk tror altså jeg ska føde lige om lidt, selvom det først er d. 26 Januar, at folk siger jeg er stor generer mig ikke, det jo ligesom klart - der skal jo være plads til bebs, jeg var hellere ikke længere henne end 7. uge, da folk begyndte at spørge om det ikke var rigtig nok at jeg var gravid igen... Og jo jeg er kææææmpe nu - men han kommer jo ud engang, nu nyder jeg bare at jeg er kæmpe og at man ikke kan se forskel på om jeg spiser ét eller to stykker chokolade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.