TrineLærke skriver:
Ja jeg må nok indrømme, at jeg gerne ville sparer lidt mere. Men jeg er for god til fristelser. Igår fik jeg f.eks. Lærke fotograferet for første gang, der var 50% på alle billedserier, men det kostede mig alligevel knap 700 kr, og det var helt spontant. Ja, jeg fortryder det nok ikke, for har aldrig fået taget billeder af Lærke før og nu er hun 1 år.
Men det jeg mener er, om i falder for fristelser og bruger mere end i egentlig havde tænkt jer?
Og til jer der ikke gør, så ville jeg blive glad for lidt råd til at lade være, så man måske passede lidt bedre på.
(Her skal ikke dømme i denne tråd, for der er mange der har det problem og nej det er ikke bare sådan lige til)
Jeg har været meget slem til at købe alt muligt som vi ikke havde brug for. Nu har vi så valgt at jeg skal gå hjemme og vi lever af min mands løn, og så giver det jo ligesom sig selv. Vi har ikke råd!
På mange måder er det faktisk rigtig dejligt, kun at købe det vi har brug for, der kommer fokus på det som er vigtigt.
Når jeg skal finde ud at om jeg skal købe en bestemt ting, så tænker jeg over hvor mange timer vi skal arbejde for at få råd til den, og om det så er det værd.
Jeg vil gerne leve efter simple living filisofien, hvor man ikke ejer mere end man skal bruge og ikke arbejder mere end man har lyst, men det er en svær vane at bryde, den med bare at købe, købe, købe.
Held og lykke med det
Marianne
www.stjerneleg.dk
Anmeld