tinasmor skriver:
Jeg tror en gylden mellemvej ville være bedst 
Men jeg tror det er fordi jeg ofte tænker på om det VIRKELIG er noget jeg har brug for. For er det det, så køber jeg det også lige med det samme. Men specielt med tøj, der køber man ofte så meget som man egentlig aldrig får brugt. Jeg har også sagt til mig selv at jeg hellere vil købe få ting, men af rigtig god kvalitet som jeg også vil være glad for om 3 år. (Er bare så dårlig til at finde noget jeg synes er virkelig pænt)
Mht datteren, så synes jeg bare der er så meget lækkert brugte ting. De når jo knap nok at fejle noget fordi man bruger det i så kort tid. Så tænker jeg, at der er dumt at betale dobbelt pris, når man kan få det til det halve. Tøj køber jeg dog ikke brugt i den alder hun har nu, fordi det er alt for slidt.
Men alt i børneværelset er købt brugt: Puslebord, trammeseng, juniorseng, komode osv. Man ville aldrig i livet have kunne set at det var købt for næsten igen penge. Der har måske været en enkelt ridse som man kan se hvis man studere det nøje.
Hver måned ligger vi også penge til side.
Vi har konto til barnet: 1 alm. børneopsparing. Og 1 hvor vi ligger 100 kr ind om måneden. Den skal gå til hvis hun f.eks skal studerer at vi kan give penge hver måned. Så har vi en anden konto hvor vi også ligger 100 kr ind hver. Det er til 1/2 konfirmation (non-firmation) og til hendes kørekort.
Så har vi en rejsekonto, som vi sætter penge ind på, så vi kan rejse et par gange om året.
Og da vi fandt ud af vi var gravide, oprettede vi en "baby- konto" fra første måned. Det gik så til alt det til baby. Men da jeg jo fik en masse billigt, endte vi med at have en del i overskud, som gik det betaling af dagpleje det første år.
Ud over det har jeg en alm. opsparingskonto og en pensionsopsparing.
Ja, jeg ved godt. Det lyder bare så død-kedeligt. Det er det nogle gange også
. Men det er bare den måde jeg har det bedst med. Det er f.eks altid kæresten der bestiller når vi skal på de dyrer rejser, fordi jeg nærmest går i panik når jeg ser det endelige beløb
Jeg vil gerne have sådan at jeg kan købe noget ordentligt når jeg finder noget, i stedet for at jeg køber alle de har små-ting jeg ikke har brug for.