Er du god til at bruge penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Ann.

tinasmor skriver:

Jeg tror en gylden mellemvej ville være bedst

Men jeg tror det er fordi jeg ofte tænker på om det VIRKELIG er noget jeg har brug for. For er det det, så køber jeg det også lige med det samme. Men specielt med tøj, der køber man ofte så meget som man egentlig aldrig får brugt. Jeg har også sagt til mig selv at jeg hellere vil købe få ting, men af rigtig god kvalitet som jeg også vil være glad for om 3 år. (Er bare så dårlig til at finde noget jeg synes er virkelig pænt)

Mht datteren, så synes jeg bare der er så meget lækkert brugte ting. De når jo knap nok at fejle noget fordi man bruger det i så kort tid. Så tænker jeg, at der er dumt at betale dobbelt pris, når man kan få det til det halve. Tøj køber jeg dog ikke brugt i den alder hun har nu, fordi det er alt for slidt.

Men alt i børneværelset er købt brugt: Puslebord, trammeseng, juniorseng, komode osv. Man ville aldrig i livet have kunne set at det var købt for næsten igen penge. Der har måske været en enkelt ridse som man kan se hvis man studere det nøje.

Hver måned ligger vi også penge til side.

Vi har konto til barnet: 1 alm. børneopsparing. Og 1 hvor vi ligger 100 kr ind om måneden. Den skal gå til hvis hun f.eks skal studerer at vi kan give penge hver måned. Så har vi en anden konto hvor vi også ligger 100 kr ind hver. Det er til 1/2 konfirmation (non-firmation) og til hendes kørekort.

Så har vi en rejsekonto, som vi sætter penge ind på, så vi kan rejse et par gange om året.

Og da vi fandt ud af vi var gravide, oprettede vi en "baby- konto" fra første måned. Det gik så til alt det til baby. Men da jeg jo fik en masse billigt, endte vi med at have en del i overskud, som gik det betaling af dagpleje det første år.

Ud over det har jeg en alm. opsparingskonto og en pensionsopsparing.

Ja, jeg ved godt. Det lyder bare så død-kedeligt. Det er det nogle gange også . Men det er bare den måde jeg har det bedst med. Det er f.eks altid kæresten der bestiller når vi skal på de dyrer rejser, fordi jeg nærmest går i panik når jeg ser det endelige beløb

Haha jeg ville da elske at have det sådan

Jeg vil gerne have sådan at jeg kan købe noget ordentligt når jeg finder noget, i stedet for at jeg køber alle de har små-ting jeg ikke har brug for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

tinasmor

TrineLærke skriver:

Haha jeg ville da elske at have det sådan

Jeg vil gerne have sådan at jeg kan købe noget ordentligt når jeg finder noget, i stedet for at jeg køber alle de har små-ting jeg ikke har brug for.

ja de enkelte gange jeg er kommet til det, så kan det f.eks være en eller anden bluser der hænger der på tilbud: "Ej det er da billigt", tænker man. Når man så kommer hjem, så kan man lige pludselig godt forstå hvorfor den var sat ned og ingen andre ville have den. Og så hænger det ellers der i skabet indtil man en enkelt gang tager den på pga den dårlige samvittighed

Anmeld

10. november 2010

Ann.

tinasmor skriver:

ja de enkelte gange jeg er kommet til det, så kan det f.eks være en eller anden bluser der hænger der på tilbud: "Ej det er da billigt", tænker man. Når man så kommer hjem, så kan man lige pludselig godt forstå hvorfor den var sat ned og ingen andre ville have den. Og så hænger det ellers der i skabet indtil man en enkelt gang tager den på pga den dårlige samvittighed

Ja kender det godt, jeg har som regel det altid dårligt når jeg har købt lidt for meget tøj, så det må jo også være tegn på at det er forkert

Anmeld

10. november 2010

Maja_4000

Jeg er også RIGTIG god til det .. Jeg hader nettos spotvarer , at at de ikke kun sælger husholdningsting i Kvickly og Føtex .. Jeg kommer a l t i d ud med noget andet end kun de ting jeg skulle have haft ! ..
Men jeg er begyndt at sende kæresten ud og handle i stedet .. Han kan også finde på at købe andre ting .. Men det er som regel bare en billig sodavand til en 10'er

Anmeld

10. november 2010

Isabella_mor

tråden burde næsten hedde " er du dårlig til at bruge penge" for er man god til at bruge sine penge så sløser man dem ikke væk...

og jeg sløser.. rigtig meget... "neeeej jeg skal da lige have den og det og deeet", selvom det overhovedet ikke er vigtigt.. det er rigtig trælst og jeg kan let blive gal på mig selv når jeg så ser det der luksusfælden og tænker hver gang at det må bare ikke ske for os.

det gør det heller ikke, da min kæreste er god til at have styr på sine penge. men det reder jo så bare ikke min røv når jeg har brugt alle mine..  og så kommer der lige en røvfuld regninger og så skal man lige forbi brugsen bare for at hente en ltier mælk og kommer hjem med favnen fuld af en masse som man godt kunne have undværet... 

Anmeld

10. november 2010

Malonde1985

Maja_4000 skriver:

Jeg er også RIGTIG god til det .. Jeg hader nettos spotvarer , at at de ikke kun sælger husholdningsting i Kvickly og Føtex .. Jeg kommer a l t i d ud med noget andet end kun de ting jeg skulle have haft ! ..
Men jeg er begyndt at sende kæresten ud og handle i stedet .. Han kan også finde på at købe andre ting .. Men det er som regel bare en billig sodavand til en 10'er

haha ja.. jeg bruger også manden nogen gange, når jeg bare kan mærke at jeg ikke orker at blive fristet til at købe alt muligt andet.. Kæresten kommer KUN hjem med det han ved han skal købe, og ja sommetider endda mindre fordi han lige misser en eller 2 ting

Anmeld

10. november 2010

tinasmor

Maja_4000 skriver:

åh ja Nettos non-food tilbud kan være farligt. Men når barnet bliver ældre (og pludselig ikke lige gider handle) så giver det heldigvis sig selv for så er det bare med at få hevet de fødevarer ned som står på indkøbssedelen og komme ud i en fart.

Men en god måde at spare lidt penge på, kan faktisk også være at købe gaver i Nettos non-food afdeling. Altså børnegaver. Ofte står man jo et par dage før en børnefødselsdag og har ingen gave. Så er det en god ide at købe tingene billigt. F.eks modelervoks kosede for et par uger siden halvdelen af hvad det koster i fætter BR osv. Selvfølgelig kan gaverne så ikke byttes. Men synes tit de har gode bøger, sangbøger osv, som også kan bruges som fine gaver.

Nå, det var lige et sidespring, for du har ret, de der Netto-ting der ender man ofte med at købe en masse unødvendigt

Anmeld

10. november 2010

Maja_4000

tinasmor skriver:

åh ja Nettos non-food tilbud kan være farligt. Men når barnet bliver ældre (og pludselig ikke lige gider handle) så giver det heldigvis sig selv for så er det bare med at få hevet de fødevarer ned som står på indkøbssedelen og komme ud i en fart.

Men en god måde at spare lidt penge på, kan faktisk også være at købe gaver i Nettos non-food afdeling. Altså børnegaver. Ofte står man jo et par dage før en børnefødselsdag og har ingen gave. Så er det en god ide at købe tingene billigt. F.eks modelervoks kosede for et par uger siden halvdelen af hvad det koster i fætter BR osv. Selvfølgelig kan gaverne så ikke byttes. Men synes tit de har gode bøger, sangbøger osv, som også kan bruges som fine gaver.

Nå, det var lige et sidespring, for du har ret, de der Netto-ting der ender man ofte med at købe en masse unødvendigt

Nu er mit barn jo stadig i maven , så hun kan ikke rigtig stoppe mig :p

Men jeg skal altid liiige kigge - Og dét bør man jo lade være med !

Anmeld

10. november 2010

Maja_4000

Malonde1985 skriver:

haha ja.. jeg bruger også manden nogen gange, når jeg bare kan mærke at jeg ikke orker at blive fristet til at købe alt muligt andet.. Kæresten kommer KUN hjem med det han ved han skal købe, og ja sommetider endda mindre fordi han lige misser en eller 2 ting

Men det der med at misse ting er jo så også irriterende :p Min kæreste er god til at glemme f.eks. mel .. Og så er det sgu svært at bage (;

Anmeld

10. november 2010

Malonde1985

Maja_4000 skriver:

Men det der med at misse ting er jo så også irriterende :p Min kæreste er god til at glemme f.eks. mel .. Og så er det sgu svært at bage (;

sååå må han ta en tur til  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.