Er du god til at bruge penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Ann.

Hmm, det er faktisk lige forskelligt.
Nu her i jule tiden, hvor man skal have købt julegave, ved jeg at vi bliver nødtil at lade være med at bruge så mange penge som vi normalt gør.

Indtil videre er det gået okay, men ellers så jo så bruger vi mange penge, på " unødvendige " ting, men så længe man har pengene til det, kan jeg heller intet problem se i det, selvfølgelig alt med måde

Men jeg kan også godt li at bruge penge, og er god til det, hehe.

Ja unødvendige ting - det er jeg også god til.

Er for ikke så længe siden kommet hjem med 2 små skildpadder til min kæreste, ikke fordi at han havde behov for dem, men han havde snakket længe om skildpadder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Ann.

Baagøe skriver:

Jeg er lidt nærig, så jeg shopper sjældent impulsivt, men når jeg så endelig gør, bliver jeg også helt stolt af mig selv

Hos os laver jeg også madpla hver dag og handler kun én gang om ugen, da det sparer en masse penge.

Gid jeg var nærig også

Anmeld

10. november 2010

Dinna88

TrineLærke skriver:

Ja jeg må nok indrømme, at jeg gerne ville sparer lidt mere. Men jeg er for god til fristelser. Igår fik jeg f.eks. Lærke fotograferet for første gang, der var 50% på alle billedserier, men det kostede mig alligevel knap 700 kr, og det var helt spontant. Ja, jeg fortryder det nok ikke, for har aldrig fået taget billeder af Lærke før og nu er hun 1 år.

Men det jeg mener er, om i falder for fristelser og bruger mere end i egentlig havde tænkt jer?

Og til jer der ikke gør, så ville jeg blive glad for lidt råd til at lade være, så man måske passede lidt bedre på.

(Her skal ikke dømme i denne tråd, for der er mange der har det problem og nej det er ikke bare sådan lige til) 

Jeg falder tit for fristelser, men ikke dyre fristelser. Jeg skal spare sammen til mange ting konstant, så jeg må ikke gøre det. I denne måned har jeg indtil videre kun brugt penge på lidt mad i skolen osv. Så havde jeg pengene så faldt jeg nemt for det impulsive handlinger, men kan ikke tillade mig at gøre det, når det er i den dyre ende

Anmeld

10. november 2010

tinasmor

Jeg har det omvendte "problem". Jeg bruger næsten aldrig penge. Hvis jeg skal købe et eller andet (selvfølgelig ikke dagligvarer) men ellers, så tjekker jeg ALTID en masse steder på nettet først for at se hvor det er billigst. Og jeg bliver så glad hvis jeg køber noget med en rigtig god besparelse. Tøj køber jeg næsten aldrig (kun til min datter, som helt sikkert får hvad hun skal bruge) Legetøj til hende køber jeg næsten udelukkende på loppemarkeder (hun er kun to et havlt så hun bruger ikke tingene så meget) Nogle gange ville jeg ønske, at jeg var bedre til at bruge penge. Men jeg har altid været sådan, så lang tid jeg kan huske tilbage. Da jeg startede med et fritidsarbejde som 15 blev langt det meste også sat ind i banken.

Det betyder tilgengæld at jeg har en rigtig stor opsparing, men nogle gange ville det da også være dejligt at kunne "slå til søren". Flere af mine veninders mænd siger de ville ønske deres kæreste var som mig, men min kæreste kunne nu godt tænke sig, at jeg var lidt mindre nærrig med pengene.

Det er kun overfor mig selv. Jeg elsker at give gaver, eller inviterer ud (når jeg har tjekket ud og fundet et sted hvor de har et godt tilbud) Men ligefrem shopaholic det bliver jeg aldrig noglesinde.

Anmeld

10. november 2010

Ann.

tinasmor skriver:

Jeg har det omvendte "problem". Jeg bruger næsten aldrig penge. Hvis jeg skal købe et eller andet (selvfølgelig ikke dagligvarer) men ellers, så tjekker jeg ALTID en masse steder på nettet først for at se hvor det er billigst. Og jeg bliver så glad hvis jeg køber noget med en rigtig god besparelse. Tøj køber jeg næsten aldrig (kun til min datter, som helt sikkert får hvad hun skal bruge) Legetøj til hende køber jeg næsten udelukkende på loppemarkeder (hun er kun to et havlt så hun bruger ikke tingene så meget) Nogle gange ville jeg ønske, at jeg var bedre til at bruge penge. Men jeg har altid været sådan, så lang tid jeg kan huske tilbage. Da jeg startede med et fritidsarbejde som 15 blev langt det meste også sat ind i banken.

Det betyder tilgengæld at jeg har en rigtig stor opsparing, men nogle gange ville det da også være dejligt at kunne "slå til søren". Flere af mine veninders mænd siger de ville ønske deres kæreste var som mig, men min kæreste kunne nu godt tænke sig, at jeg var lidt mindre nærrig med pengene.

Det er kun overfor mig selv. Jeg elsker at give gaver, eller inviterer ud (når jeg har tjekket ud og fundet et sted hvor de har et godt tilbud) Men ligefrem shopaholic det bliver jeg aldrig noglesinde.

Kom lige med guldopskriften på dig

Anmeld

10. november 2010

>>Carina<<

TrineLærke skriver:

Vi prøvede også med madplan, men jeg er så dårlig til at lave madplan, jeg ved aldrig hvad jeg skal skrive på, og vil jo også gerne at der er nogle rester til dagen efter, men altså .. Ja, jeg kan bare ikke helt få det til at fungere?

Du ka få vores for to uger.. Brug den hvis du vil og hvis det kan hjælpe :-)

Mandag: Medister, kartofler, sovs, grøntsager, evt franske kartofler
Tirsdag: Lasagne med salat og flute
Onsdag: Pizza
Torsdag: Farsbrød med flødekartofler
Fredag: Vi skal til fødselsdag. Ellers en en nem og billg ting Pitabrød
Lørdag: Fisk
Søndag: Krebinettet med ris og sovs

Mandag:Kylling med hjemmelavet pommesfrites og salat
Tirsdag: Spaghetti med kødsovs
Onsdag: Frikadeller med kartoffelsalat og salat og flute
Torsdag: Rester fra en af de andre dage
Fredag: Flæskesteg med kartofler, sovs, rødkål evt franske kartofler
Lørdag: Bøffer med kartofler, sovs og salat.
Søndag: Rester fra en af de andre dage

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

TrineLærke skriver:

Gid jeg var nærig også

Hi hi...

Anmeld

10. november 2010

Ann.

Carina1984 skriver:

Du ka få vores for to uger.. Brug den hvis du vil og hvis det kan hjælpe :-)

Mandag: Medister, kartofler, sovs, grøntsager, evt franske kartofler
Tirsdag: Lasagne med salat og flute
Onsdag: Pizza
Torsdag: Farsbrød med flødekartofler
Fredag: Vi skal til fødselsdag. Ellers en en nem og billg ting Pitabrød
Lørdag: Fisk
Søndag: Krebinettet med ris og sovs

Mandag:Kylling med hjemmelavet pommesfrites og salat
Tirsdag: Spaghetti med kødsovs
Onsdag: Frikadeller med kartoffelsalat og salat og flute
Torsdag: Rester fra en af de andre dage
Fredag: Flæskesteg med kartofler, sovs, rødkål evt franske kartofler
Lørdag: Bøffer med kartofler, sovs og salat.
Søndag: Rester fra en af de andre dage

Tusind tak Det var rigtig sødt af dig

Der er nogle gode ting der på 

Anmeld

10. november 2010

mullesmith2

Åh jeg savner at bruge penge... kan blive helt syg ved tanken om at jeg ikke kan komme nogen steder hen og bruge penge når jeg går alene hjemme hver dag (min bil er istykker fortiden, og kan ikke holde til at shoppe her den sidste uge af graviditeten).

Men egentlig tror jeg det er rigtig sundt for mig at gå her og ikke kunne bruge penge på noget, nogen gange går jeg på nettet og shopper, eller jeg putter ting i indkøbskurven ig så lukker jeg ned lige før betalingen hehe, ja det er fjollet, men det føles lidt somom man har shoppet et eller andet, og man har fået lov at sidde og kigge på ting man gerne vil have.

Jeg er bare begyndt at tænke på om jeg ikke godt kan undvære alle de luksusting man går og bilder sig ind man skal have og jo det går sådan set meget godt indtil videre, nu er jeg også på kontanhjælp her under graviditet og barsel, så der er ikke mange penge at gøre godt med og jeg har valgt at spare hver en øre op til julegaver og god mad i julen. Det er nemlig det vigtigste for mig har jeg fundet ud af, det er at man har mad og råd til gaver. hmm jeg var vidst ikke til så meget hjælp, men jeg vil bar sige jeg kender problemet med shopping og impulskøb, helt vildt godt, har bare været så heldig at jeg har kunne nøjes med at impulskøbe en pakke kaffe fx. eller en ny tandbørste på det sidste istedet for en dyr parfume eller dyrt tøj.

Anmeld

10. november 2010

tinasmor

TrineLærke skriver:

Kom lige med guldopskriften på dig

Jeg tror en gylden mellemvej ville være bedst

Men jeg tror det er fordi jeg ofte tænker på om det VIRKELIG er noget jeg har brug for. For er det det, så køber jeg det også lige med det samme. Men specielt med tøj, der køber man ofte så meget som man egentlig aldrig får brugt. Jeg har også sagt til mig selv at jeg hellere vil købe få ting, men af rigtig god kvalitet som jeg også vil være glad for om 3 år. (Er bare så dårlig til at finde noget jeg synes er virkelig pænt)

Mht datteren, så synes jeg bare der er så meget lækkert brugte ting. De når jo knap nok at fejle noget fordi man bruger det i så kort tid. Så tænker jeg, at der er dumt at betale dobbelt pris, når man kan få det til det halve. Tøj køber jeg dog ikke brugt i den alder hun har nu, fordi det er alt for slidt.

Men alt i børneværelset er købt brugt: Puslebord, trammeseng, juniorseng, komode osv. Man ville aldrig i livet have kunne set at det var købt for næsten igen penge. Der har måske været en enkelt ridse som man kan se hvis man studere det nøje.

Hver måned ligger vi også penge til side.

Vi har konto til barnet: 1 alm. børneopsparing. Og 1 hvor vi ligger 100 kr ind om måneden. Den skal gå til hvis hun f.eks skal studerer at vi kan give penge hver måned. Så har vi en anden konto hvor vi også ligger 100 kr ind hver. Det er til 1/2 konfirmation (non-firmation) og til hendes kørekort.

Så har vi en rejsekonto, som vi sætter penge ind på, så vi kan rejse et par gange om året.

Og da vi fandt ud af vi var gravide, oprettede vi en "baby- konto" fra første måned. Det gik så til alt det til baby. Men da jeg jo fik en masse billigt, endte vi med at have en del i overskud, som gik det betaling af dagpleje det første år.

Ud over det har jeg en alm. opsparingskonto og en pensionsopsparing.

Ja, jeg ved godt. Det lyder bare så død-kedeligt. Det er det nogle gange også . Men det er bare den måde jeg har det bedst med. Det er f.eks altid kæresten der bestiller når vi skal på de dyrer rejser, fordi jeg nærmest går i panik når jeg ser det endelige beløb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.