Ny arabisk tv kanal.... Hvad mener i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Kløver

smillaluna skriver:

Margrethe Vestager er kommet med et nyt lovforslag:

At der skal være en licensbetalt arabisk nyhedskanal for de udlændinge som ikke kan dansk.

Pia Kjærsgaard mener at dette vil fastholde de udlændinge som ikke er gode til dansk, i deres eget sprog så de ikke behøver gøre en indsats for at lære det danske sprog.

Ydermere mener hun at danske nyheder skal være på dansk fordi vi er i Danmark.

Hvad mener i om Margrethe Vestagers forslag?

Jge må indrømme, jeg ikke synes man skal til at lave ekstra nyhedskanaler, vi er i DK og sproget er dansk, der er mange muligheder, for udlændinge, at få kanaler fra deres hjemland, som tilvalgte kanaler.

Så ja, jeg synes ikke det er noget vi burde gå hen og lave.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ved sku ikke rigtig hvad jeg syntes... Jeg har det sådan:

Jeg aner ikke rigtig hvad jeg skal syntes... jeg syntes vi bor i Danmark og jeg er vild med forskelligheder og mangfoldigheder og det hele... MEN for fanden da... Jeg syntes at folk skal lære dansk og integrere sig. Jeg ved ikke om det hjælper på integrationen eller ej.

Selvom der er mange danskere i USA; har vi jo heller ikke en dansk tvkanal der?... eller altså...

På den anden side, er det jo bedre end at de sidder og ser propaganta tv fra mellemøsten?...

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg syntes...

Anmeld

10. november 2010

Clilje

Jeg syntes at..........

hvis der skal være en udenlandsk kanal med nyheder fra DK - om DK, så skal den være på engelsk, så den tilgodeser alle udlændinge i DK.

Har selv boet i Kina i mange år, og vores eneste chance for at følge med i nyhederne om Kina, var at se en nyhedsudsendelse på engelsk på en kinesisk kanal.

Kan derfor ikke undgå at drage paraleller til det. Bare min mening

Anmeld

10. november 2010

Dorthe1986

Jeg synes det er en glimrende ide. Og som der er skrevet i et tidligere indlæg, så tror jeg også det mest er den ældre generation, der vil blive holdt fast. De unge skal nok finde ud af det. Synes også det vil være et fint tiltag til integrationen

Desuden ville det jo også være en pæn gestus, fremfor bare at kræve at de må lære dansk hvis de vil have danske nyheder

Anmeld

10. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Dorthe1986 skriver:

Jeg synes det er en glimrende ide. Og som der er skrevet i et tidligere indlæg, så tror jeg også det mest er den ældre generation, der vil blive holdt fast. De unge skal nok finde ud af det. Synes også det vil være et fint tiltag til integrationen

Desuden ville det jo også være en pæn gestus, fremfor bare at kræve at de må lære dansk hvis de vil have danske nyheder

Jeg er vist ret enig i det du siger. Desuden viser forskning på området, at man ved at kunne sit modersmål faktisk har lettere ved at lære et andet sprog, så...

Anmeld

10. november 2010

Maja88

Clilje skriver:

Jeg syntes at..........

hvis der skal være en udenlandsk kanal med nyheder fra DK - om DK, så skal den være på engelsk, så den tilgodeser alle udlændinge i DK.

Har selv boet i Kina i mange år, og vores eneste chance for at følge med i nyhederne om Kina, var at se en nyhedsudsendelse på engelsk på en kinesisk kanal.

Kan derfor ikke undgå at drage paraleller til det. Bare min mening

kan kun støtte op omkring det du skriver...

Synes nemlig også det skal være på engelsk så vi tilgodeser alle andre nationaliteter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.