Scanning med blandede følelser... Undervægt, 20 %...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

signe.

Mor-til-Hasse skriver:

jeg fødte i uge 24+4 en dreng på 470 gram, og han lever fint i dag. Skønnede de barnets vægt eller bare at det lå 20% under?

Håber at næste scanning viser at den bette bare sku have lidt mere tid til at tage på i vægt

og ja, vi fik at vide den dag til kejersnittet, at han var så lille som en baby i uge 21, og jeg var i 24+4

så han havde ikke fået næring i ca. 3 uger. dette er ikke for at forskrække dig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

sandratobias

Mor-til-Hasse skriver:

jeg fødte i uge 24+4 en dreng på 470 gram, og han lever fint i dag. Skønnede de barnets vægt eller bare at det lå 20% under?

Håber at næste scanning viser at den bette bare sku have lidt mere tid til at tage på i vægt

De sagde den vejede 567 g, og det var 20 % for lidt.. 
Men håber da selv at den lille pluselig får travlt med at tage på.. Men ska til scanning om 14 dage igen... Og ja så 14 dage efter det oz.. Håber ikk at baby kommer for tidligt eller så lille som sin bror...  

Anmeld

10. november 2010

signe.

sandratobias skriver:

De sagde den vejede 567 g, og det var 20 % for lidt.. 
Men håber da selv at den lille pluselig får travlt med at tage på.. Men ska til scanning om 14 dage igen... Og ja så 14 dage efter det oz.. Håber ikk at baby kommer for tidligt eller så lille som sin bror...  

okay du har prøvet det før med for tidlig fødsel? Krydser alt jeg kan for at det hele går bedre denne gang

Anmeld

10. november 2010

sandratobias

Mor-til-Hasse skriver:

okay du har prøvet det før med for tidlig fødsel? Krydser alt jeg kan for at det hele går bedre denne gang

Ja har jeg... Fik kejsersnit i uge 31+2... Da jeg blev gravid igen altså denne gang, var jeg meget nervøs i starten for at det sku være det samme... Men der er intet tegn på noget svangerskabsforgiftning denne gang... Og håber nu oz det blir HELT væk...  

Og når man så har prøvet og ha sådan en lille baby 1 gang, ønsker man det sku ikk igen, er sikker på du kan følge mig...  

Anmeld

10. november 2010

Tdittmann

Amelia<3 skriver:

Hey.

Da jeg ventede mindatter der var jeg også konstant til scanninger for de sagde at hun var 20% undervægtig. Da jeg fødte hende vejede hun 3325 g og var 53 cm lang.

Det samme her. Da han så kom til verdenen var han 55 cm og 3574 g.

Gennem graviditeten havde de skønnet ham 18 % undervægtig

Anmeld

10. november 2010

Amelia<3

Tdittmann skriver:

Det samme her. Da han så kom til verdenen var han 55 cm og 3574 g.

Gennem graviditeten havde de skønnet ham 18 % undervægtig

Tror også at man skal passe lidt på med at tro at det er altid rigtigt det scanninger siger.

Det er kun godt at de kom begge ud lidt større end hvad scanningerne sagde

Da jeg var til scanning første gang tln nf så sagde de til mig at jeg ikke ville kunne føde normalt. Det har jeg taget til mig men da endelig den dag kom da jeg sku føde, fødte jeg uden problemer

Anmeld

10. november 2010

smvelf

Fik afvide i uge 37 at Sarah var 21 pct under normalvægten. Gik til mange scanninger ca. hver 3.dag. da de ville tjekke om hun fik næring nok. Jeg fødte 38+5 ved aks en lille velskabt pige på 2310g og 42 cm.

I dag har jeg en pige på næsten 8 måneder som vejer 9 kg og er 70cm lang.

Jeg var meget bange og forvirret da jeg fik det afvide. Men vidste at de nok skulle få hende ud hvis ikke hun tog på

KÆMPE KRAMMER TIL DIG

Anmeld

10. november 2010

Minmio

Victoria var 20 % for "lille" og vi var til scanning hver anden torsdag.

Da hun blev født vejede hun 3065 og var 52 cm lang. Men jeg er heller ikke så stor selv.

Anmeld

11. november 2010

sandratobias

tatii72 skriver:

Victoria var 20 % for "lille" og vi var til scanning hver anden torsdag.

Da hun blev født vejede hun 3065 og var 52 cm lang. Men jeg er heller ikke så stor selv.

Er jeg heller ikk, og derfor sku jeg heller ikk regne med en 4 kg baby, og gør jeg skam heller ikk... 

Ska til scanning hver anden tirsdag indtil videre...

Dejligt og høre hun var så stor da hun kom ud, kan se der er da nogle stykker der alligevel har fået meget normal vægtige børn... Dejligt at der er lidt lys forude endnu...  

Anmeld

11. november 2010

signe.

sandratobias skriver:

Ja har jeg... Fik kejsersnit i uge 31+2... Da jeg blev gravid igen altså denne gang, var jeg meget nervøs i starten for at det sku være det samme... Men der er intet tegn på noget svangerskabsforgiftning denne gang... Og håber nu oz det blir HELT væk...  

Og når man så har prøvet og ha sådan en lille baby 1 gang, ønsker man det sku ikk igen, er sikker på du kan følge mig...  

huha jeg kan helt sikkert følge dig.. også bare tanken om hvis jeg skuy indlægges i 5 mdr igen, med en bette derhjemme.. skrækkeligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.