Scanning med blandede følelser... Undervægt, 20 %...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

sandratobias

KaMa skriver:

Så kan jeg bestemt godt forstå din bekymring. Det ville jeg kunne alligevel. Det er ganske forfærdeligt, når tingene ikke går lige efter bogen. Man bliver så bekymret for de små pus.

Det var også en tidlig start din søn fik. Håber, han er helt okay i dag.

Han har det kanon... Der er ikk noget og se på ham merre (vægtmæssigt) han er 3½ og vejer 16 kg... Han er med motorisk og sproget er oz kommet godt...  

Men det er jo det når man har prøvet og ha sådan en lille undervægtig, vil man jo ikk gerne risikere det igen... 
Håber nu at vægten på baby kommer op over de 2500...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Amelia<3

sandratobias skriver:

Ej det var positivt og høre... Men var du ikk oz nervøs eller er det bar mig..??? Men dejligt der kan være håb forude... Gjorde du noget andet efter du fik det at vide, tænkte med hensyn på kosten eller noget... 

Men den lille må jo åbenbart ha en lille appetit siden den ikk vejer mere, for zyz jeg spiser hele tiden... 

Altså jeg spiste jo hele tiden, jeg tog over 20 kg på.(var også undervægtig da jeg blev geavid) Jeg spiste måske lidt mere usundt i slutningen og det var også der hvor vi var til sidste scanning, de sagde at hun var begyndt at tager rigtig godt på

Jeg tror ikke at du skal tænke så meget over det, og spis ligesom du plejer. Babyen skal nok tager på

Undskyld at det blev lidt rodet(staves) skal putte min datter nu

Anmeld

10. november 2010

Mette.

sandratobias skriver:

Hey piger... 

Var til scanning i dag, for og få tjekket op på babys vægt... Fik og vide den vejer 20 % for lidt... Men ellers alt andet ser perfekt ud, ska til scanning igen om 14 dage...
Vidste godt jeg ikk ville få en 4 kg baby, havde jeg heller ikk forventet.. 

Ville lige høre om der var nogle af jer der fik at vide baby var undervægtig...??? 

Hvis ja, og dem der har født hvor meget var vægten ved fødslen...??? 

På forhånd tak for svar...  

Mange knuz Sandra - Uge 24+2

Jeg fik samme besked da jeg var i uge 30. Min lille pige var 19 % under gennemsnittet og vi gik til kontrol scanninger hver 14 dag indtil jeg fødte.

Hun blev født 41+1 og vejede 3300 gram - så det passede cirka med de 19 % under, i forhold til fødselstidspunkt og gennemsnitsvægt.

Men altså, vores pige er sund og rask og det var bestemt ikke noget vi var nervøse for. HUn klarede fødsel super godt og havde det godt efter også. Nogen børn er bare små og nogle store.

Anmeld

10. november 2010

Muffinmus

fik af vide hun lå lidt under, men ikke hvor meget, men noget, hun vejde 2933 g da hun blev født 38+0

Anmeld

10. november 2010

FruEllingsen

Hejsa.

vi blev skannet jævnligt da vores lille dreng var meget for lille. Jeg fik så svangreskabsforgiftning, og han kom til verden 33+3, ved aks. han vejede kun 1465 g og målte 41 cm. Han var 33% for lille, og havde en svær start.

MEN

Idag er han 6½ måned vejer 7kg og måler 67 cm.  Så selvom at de bliver født små skal de nok komme efter det

Børn der er født små har ofte en rigtig stor appeltit, så de skal nok klare sig men det er godt at der bliver holdt øje med den lille.

Hvis du har nogle spørgsmål er du velkomme til at skrive. har jo været igennem det samme

Anmeld

10. november 2010

sandratobias

Drømmer skriver:

Hejsa.

vi blev skannet jævnligt da vores lille dreng var meget for lille. Jeg fik så svangreskabsforgiftning, og han kom til verden 33+3, ved aks. han vejede kun 1465 g og målte 41 cm. Han var 33% for lille, og havde en svær start.

MEN

Idag er han 6½ måned vejer 7kg og måler 67 cm.  Så selvom at de bliver født små skal de nok komme efter det

Børn der er født små har ofte en rigtig stor appeltit, så de skal nok klare sig men det er godt at der bliver holdt øje med den lille.

Hvis du har nogle spørgsmål er du velkomme til at skrive. har jo været igennem det samme

Dejligt at det er gået så godt efter... Min søn vejede oz de 7 kg da han var 6 måneder, og han vejede 1257 da han kom til verden i uge 31+2... 

Så ja heldigvis kommer der god vægt for de fleste...  

Anmeld

10. november 2010

sandratobias

Mette. skriver:

Jeg fik samme besked da jeg var i uge 30. Min lille pige var 19 % under gennemsnittet og vi gik til kontrol scanninger hver 14 dag indtil jeg fødte.

Hun blev født 41+1 og vejede 3300 gram - så det passede cirka med de 19 % under, i forhold til fødselstidspunkt og gennemsnitsvægt.

Men altså, vores pige er sund og rask og det var bestemt ikke noget vi var nervøse for. HUn klarede fødsel super godt og havde det godt efter også. Nogen børn er bare små og nogle store.

Dejligt og høre at hun var så stor i sidste ende...  
Snakkede oz med jordemoderen i dag, og hun sagde oz jeg ikk ku gøre mere end jeg gjorde, for spiser som jeg ska, og endda mere...  

Anmeld

10. november 2010

sandratobias

Amelia<3 skriver:

Altså jeg spiste jo hele tiden, jeg tog over 20 kg på.(var også undervægtig da jeg blev geavid) Jeg spiste måske lidt mere usundt i slutningen og det var også der hvor vi var til sidste scanning, de sagde at hun var begyndt at tager rigtig godt på

Jeg tror ikke at du skal tænke så meget over det, og spis ligesom du plejer. Babyen skal nok tager på

Undskyld at det blev lidt rodet(staves) skal putte min datter nu

Er begyndt at spise meget chocolade på det sidste... Men håber at den lille lige pludselig tager på i en fart..

Anmeld

10. november 2010

Mette.

sandratobias skriver:

Dejligt og høre at hun var så stor i sidste ende...  
Snakkede oz med jordemoderen i dag, og hun sagde oz jeg ikk ku gøre mere end jeg gjorde, for spiser som jeg ska, og endda mere...  

Jeg synes også bare du skal slappe helt af, smække benene op og nyde graviditeten og passe godt på dig selv.

Når du har det godt, er det jo også de aller bedste vilkår for den lille bebs, så det må være vigtigst. Jeg er sikker på der er sidste ende kommer en fin lille bebs ud, også selvom vi ikke alle får kæmpe børn.

Anmeld

10. november 2010

signe.

sandratobias skriver:

Hey piger... 

Var til scanning i dag, for og få tjekket op på babys vægt... Fik og vide den vejer 20 % for lidt... Men ellers alt andet ser perfekt ud, ska til scanning igen om 14 dage...
Vidste godt jeg ikk ville få en 4 kg baby, havde jeg heller ikk forventet.. 

Ville lige høre om der var nogle af jer der fik at vide baby var undervægtig...??? 

Hvis ja, og dem der har født hvor meget var vægten ved fødslen...??? 

På forhånd tak for svar...  

Mange knuz Sandra - Uge 24+2

jeg fødte i uge 24+4 en dreng på 470 gram, og han lever fint i dag. Skønnede de barnets vægt eller bare at det lå 20% under?

Håber at næste scanning viser at den bette bare sku have lidt mere tid til at tage på i vægt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.