Scanning med blandede følelser... Undervægt, 20 %...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.600 visninger
30 svar
0 synes godt om
9. november 2010

sandratobias

Hey piger... 

Var til scanning i dag, for og få tjekket op på babys vægt... Fik og vide den vejer 20 % for lidt... Men ellers alt andet ser perfekt ud, ska til scanning igen om 14 dage...
Vidste godt jeg ikk ville få en 4 kg baby, havde jeg heller ikk forventet.. 

Ville lige høre om der var nogle af jer der fik at vide baby var undervægtig...??? 

Hvis ja, og dem der har født hvor meget var vægten ved fødslen...??? 

På forhånd tak for svar...  

Mange knuz Sandra - Uge 24+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Ryberg

Nu kan jeg ikke huske hvornår jeg fik det at vide, men jeg fik også at vide at Lasse var 21% undervægtig...

da han blev taget ved aks. netop fordi han var så undervægtig og svag og ikke kunne klare mine veer... 37+4, der vejede han 2400g. og var 49cm lang...

Der målede de ham til at være 23% under gennemsnittet....

Jeg havde så også svær svangerskabsforgiftning... ca. fra uge 20 begyndte det...

Anmeld

9. november 2010

sandratobias

KittyGirl skriver:

Nu kan jeg ikke huske hvornår jeg fik det at vide, men jeg fik også at vide at Lasse var 21% undervægtig...

da han blev taget ved aks. netop fordi han var så undervægtig og svag og ikke kunne klare mine veer... 37+4, der vejede han 2400g. og var 49cm lang...

Der målede de ham til at være 23% under gennemsnittet....

Jeg havde så også svær svangerskabsforgiftning... ca. fra uge 20 begyndte det...

Oka... 

Ved mig er der ikk ssf, er testet for det da jeg havde det med min søn... 

Hun sagde det var ikk noget alarmerende, men er da svært og lade vær med at være bekymret, men så vidt jeg kan læse mig frem til er babys vægt svarende til uge 23... Det er jo "kun" 1 uge... 

Men gennemstrømningen og alt andet var fint.. Det var i det mindste en god ting og vide...  

Anmeld

9. november 2010

Amelia<3

sandratobias skriver:

Oka... 

Ved mig er der ikk ssf, er testet for det da jeg havde det med min søn... 

Hun sagde det var ikk noget alarmerende, men er da svært og lade vær med at være bekymret, men så vidt jeg kan læse mig frem til er babys vægt svarende til uge 23... Det er jo "kun" 1 uge... 

Men gennemstrømningen og alt andet var fint.. Det var i det mindste en god ting og vide...  

Hey.

Da jeg ventede mindatter der var jeg også konstant til scanninger for de sagde at hun var 20% undervægtig. Da jeg fødte hende vejede hun 3325 g og var 53 cm lang.

Anmeld

9. november 2010

sandratobias

Amelia<3 skriver:

Hey.

Da jeg ventede mindatter der var jeg også konstant til scanninger for de sagde at hun var 20% undervægtig. Da jeg fødte hende vejede hun 3325 g og var 53 cm lang.

Ej det var positivt og høre... Men var du ikk oz nervøs eller er det bar mig..??? Men dejligt der kan være håb forude... Gjorde du noget andet efter du fik det at vide, tænkte med hensyn på kosten eller noget... 

Men den lille må jo åbenbart ha en lille appetit siden den ikk vejer mere, for zyz jeg spiser hele tiden... 

Anmeld

9. november 2010

Vial

Min datter var 22 pct under fra ca. halvvejs i graviditeten. Hun blev født sammen med sin tvillingebror 4 uger for tidligt. Hun vejede 2454 og var 46 cm lang.

I morgen bliver børnene 3 måneder, og hun vejer 6,5 kilo og er 62 cm lang!! Lad mig bare sige, at hun er kommet ret godt igen. Det samme er hendes bror i øvrigt.

Med tvillinger er det helt normalt med for små børn, og jeg fandt hurtig ud af, at det aller vigtigste er deres alder og ikke deres størrelse. Så længe der er godt flow, nok vand og en god moderkage. Børn komme i mange forskellige størrelser.

Pøj pøj med det hele.

Anmeld

9. november 2010

sandratobias

KaMa skriver:

Min datter var 22 pct under fra ca. halvvejs i graviditeten. Hun blev født sammen med sin tvillingebror 4 uger for tidligt. Hun vejede 2454 og var 46 cm lang.

I morgen bliver børnene 3 måneder, og hun vejer 6,5 kilo og er 62 cm lang!! Lad mig bare sige, at hun er kommet ret godt igen. Det samme er hendes bror i øvrigt.

Med tvillinger er det helt normalt med for små børn, og jeg fandt hurtig ud af, at det aller vigtigste er deres alder og ikke deres størrelse. Så længe der er godt flow, nok vand og en god moderkage. Børn komme i mange forskellige størrelser.

Pøj pøj med det hele.

Mange takker ska du ha...  

Der er den mængde vand som der ska være, og kanon flow.. Tror bar det er mine tanker der spiller ind, da Tobias kom til verden 8 uger for tidligt, med en fødselsvægt på 1257... Men da pga svangerskabsforgiftning og fik ikk næring nok.. 

Anmeld

9. november 2010

IAH

Jeg blev scannet og lægen fandt ud af at den lille var 17% under gennemsnittet. Derfor blev jeg indkaldt til ny scanning 14 dage efter. Da jeg så blev scannet igen havde han indhentet en del af det manglende og ligger nu på kun at være 9 % under gennemsnittet.

Min mave har samtidig taget en spurt, så nu kan det virkelig ses, at jeg er gravid. Før var jeg lidt nødt til at fortælle det selv..

Anmeld

9. november 2010

Vial

sandratobias skriver:

Mange takker ska du ha...  

Der er den mængde vand som der ska være, og kanon flow.. Tror bar det er mine tanker der spiller ind, da Tobias kom til verden 8 uger for tidligt, med en fødselsvægt på 1257... Men da pga svangerskabsforgiftning og fik ikk næring nok.. 

Så kan jeg bestemt godt forstå din bekymring. Det ville jeg kunne alligevel. Det er ganske forfærdeligt, når tingene ikke går lige efter bogen. Man bliver så bekymret for de små pus.

Det var også en tidlig start din søn fik. Håber, han er helt okay i dag.

Anmeld

9. november 2010

Melbek

Jeg fik ekstra scanninger pga. graviditetssukkersyge. Tror det har været omkring uge 30 jeg fik første scanning, hvor de gik ind og målte på babyen, da sukkersygen jo kan give lille eller stor baby. Her var hun 17 % under. De efterfølgende scanninger viste, at % blev mere og mere nær normalen. Tror jeg endte på 7 % under, ved sidste scanning. Hun kom ud 41+0 og var 3260g og 50 cm. Så helt perfekt...

Tror du skal tage det helt roligt. Min scannings overlæge sagde, at de % er meget flyvske, da det er meget forskelligt, hvor lægerne måler fra (maveomkreds og lårben), så hvis det ikke er den samme scanningslæge hver gang, så skulle jeg tage det med et gram salt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.