What to do!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Pige2009

Zafir skriver:

FUCK Mand... Og det går vores skattekroner til...  Æv æv noget pis. Jeg var røget på ekstrabladet eller lignene... Kontant eller det program der havde det oppe!! SKrive til dem med det samme...

Det er vildt  Jeg overvejer lige, hvad jeg skal. Ringede blot til jobcenteret idag, men måske skulle jeg møde op in persona og kræve en forklaring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Baagøe skriver:

Det er vildt  Jeg overvejer lige, hvad jeg skal. Ringede blot til jobcenteret idag, men måske skulle jeg møde op in persona og kræve en forklaring

Det skal da efterfølges i hvertfald. Ellers får sådan nogen svindlere jo bare lov tila t svindle løs!!

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

Zafir skriver:

Det skal da efterfølges i hvertfald. Ellers får sådan nogen svindlere jo bare lov tila t svindle løs!!

Der er desværre dukket rigtig mange af denne type aktører op under opsvinget, og de skovler penge ind uden at røre en finger. De får jo deres penge så snart vi ledige er i aktivering - derfor opretter de lige et jobsøgningskursus til at aktivere de ledige, de har fået fra jobcenteret, og på den måde får de deres penge! Sådan noget kan hidse mig gevaldigt op

Anmeld

10. november 2010

Moderator

Baagøe skriver:

Der er desværre dukket rigtig mange af denne type aktører op under opsvinget, og de skovler penge ind uden at røre en finger. De får jo deres penge så snart vi ledige er i aktivering - derfor opretter de lige et jobsøgningskursus til at aktivere de ledige, de har fået fra jobcenteret, og på den måde får de deres penge! Sådan noget kan hidse mig gevaldigt op

Også mig.. Der er mange andre gode aktiverings former ... Og det er ikke sundt for folk at være placeret i arbejdsløshedsbørnehave...!!

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

Zafir skriver:

Også mig.. Der er mange andre gode aktiverings former ... Og det er ikke sundt for folk at være placeret i arbejdsløshedsbørnehave...!!

"Parkér en ledig" er blevet den gængse måde at aktivere ledige på. Desværre. Det mest tragiske er, at jeg sgu selv kunne have kørt det kursus!

Anmeld

10. november 2010

Moderator

Baagøe skriver:

"Parkér en ledig" er blevet den gængse måde at aktivere ledige på. Desværre. Det mest tragiske er, at jeg sgu selv kunne have kørt det kursus!

Min fars kone er også på et lignene kursus, hvor hun har 2 uddannelser højere end hende der underviser...  mmmm... gir ikke rigtig mening!!

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

Zafir skriver:

Min fars kone er også på et lignene kursus, hvor hun har 2 uddannelser højere end hende der underviser...  mmmm... gir ikke rigtig mening!!

Det er det samme her. Hende der skal styre kurset er almindelig kontoruddannet, mens jeg har en kandidatgrad i International Virksomhedskommunikation. Som systemet er nu, fokuseres der udelukkende på økonomi og ikke på, hvad der reelt er bedst for den enkelte. For der er kæmpe forskel på at være ledig som ufaglært eller som højtuddannet, da vi har to vidt forskellgie behov.

Jeg kan da tilbyde min assistance, hvis hun har brug for hjælp

Anmeld

10. november 2010

Moderator

Baagøe skriver:

Det er det samme her. Hende der skal styre kurset er almindelig kontoruddannet, mens jeg har en kandidatgrad i International Virksomhedskommunikation. Som systemet er nu, fokuseres der udelukkende på økonomi og ikke på, hvad der reelt er bedst for den enkelte. For der er kæmpe forskel på at være ledig som ufaglært eller som højtuddannet, da vi har to vidt forskellgie behov.

Jeg kan da tilbyde min assistance, hvis hun har brug for hjælp

Vivi har hjulpet sin hehe.

Men ja - totalt forskellige. Løntilskudstillinger er en bedre idé. Ikke super, men bedre...

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

Zafir skriver:

Vivi har hjulpet sin hehe.

Men ja - totalt forskellige. Løntilskudstillinger er en bedre idé. Ikke super, men bedre...

Tjo, hvis vi altså taler løntilskud i det private, for det offentlige bruger dem jo blot til at udvide staben for en periode, så på den måde er det jo også en form for "Parkering af ledige".

Jeg savner noget nytænktning på området, som i den grad er gennemsyret af kontrol og bureaukrati.

Anmeld

10. november 2010

FruEllingsen

Baagøe skriver:

Jeg har så talt med jobcenteret idag, som intet som helst kendte tilden pågældende sag. Jeg informerede naturligvis om, at jeg var utryg ved at skulle starte i et forløb hos dem om et par uger, men sagbehandleren responderede blot, at hun ville sende mit tip videre i systemet, og det var så det!

Status quo er så at jeg ikke kan blive udliciteret til en ny anden aktør, og skal så starte i et komplet irrelevant og meningsløst "Parkér en ledig" projekt om under to unger Ærlig talt er jeg rystet over deres mangel på handling - hun ville ikke engang at ringe tilbage til mig med nyt, men jeg fik pænt at vide, at jeg kunne vende tilbage og forhøre mig selv

Det er godt nok for dårligt at de ikke gør mere.

Det er da godt nok spild af alles penge. så må de sq finde noget bedre at tilbyde..... end at sende folk ud til sådan nogle fuskere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.