er du altid ærlig ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Anonym

Så ved jeg nu hvorfor der aldrig er nogen der kommenterer på min datter....

hun er åbenbart grim ...............

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Svei

Anonym skriver:

Er det vigtigt at andre skal synes hun er pæn?....så længe du kan vise hende og lære hende at hun som menneske er noget fantastisk og unikt, så er det da så lige meget hvordan hun ser ud...mine børn er bestemt ikke billedsmukke og det er jeg heller ikke, men de er lykkelige og hele mennesker alligevel og det er jeg også....hvorfor er det ydre så vigtigt...

Anmeld

10. november 2010

Anonym

Jbk skriver:

Er det vigtigt at andre skal synes hun er pæn?....så længe du kan vise hende og lære hende at hun som menneske er noget fantastisk og unikt, så er det da så lige meget hvordan hun ser ud...mine børn er bestemt ikke billedsmukke og det er jeg heller ikke, men de er lykkelige og hele mennesker alligevel og det er jeg også....hvorfor er det ydre så vigtigt...

Fuldstændig enig....

man synes jo selv ens barn er det smukkeste væsen i verden, og man er skide stolt af det væsen man har "lavet" og vil hjertens gerne vise det frem for hele verden på een gang...

så bliver man da lidt ked af det når der ingen kommentarer kommer når andre tråde for mange kommentarer - kan du følge mig????

Anmeld

10. november 2010

Malene84

SussieThyssen skriver:

Jeg kunne aldrig finde på at sige noget negativt om et andet menneskes udseende. Så ville jeg se på helt andre ting, og komme med ros og positive kommentarer på en anden måde.

Det største dilemma jeg engang blev presset ud i var en mor der spurgte mig ligeud hvad jeg synes om hendes barn vedr. udseende.
Nu var det sådan, at han lignede en fisk...jo altså det synes jeg, og han var hverken charmerende eller havde en særligt bemærkelsesværdig udstråling eller sjæl.
Suk!
Der så jeg hende lige ind i øjnene og sagde: Særligt køn er han jo ikke, men så må du lære ham og støtte ham i at få liv i øjnene, gåpåmod og styrke, sådan at det lille menneske han er, bliver en stor personlighed i stedet.
Jeg ved ikke om det var det rette svar, nu kendte vi hinanden rigtigt godt, og hun vidste også, at jeg aldrig ville kunne lyve, hvis hun gik mig direkte på klingen.
Men jeg tror hun var tilfreds, for jeg mistede ikke hendes venskab, og hun gav mig ret.
Men det er altså svært, så man altid vil focusere på de gode og positive ting og ikke for alt i verden vil såre et andet menneske.

Kærligst
Sussie

modigt!!! Jeg ser mig selv ofte, som overærlig!! Og jeg ved mine veninder tit spørg mig om ting, fordi de ved de får den ærlige mening. MEEEEEEN... lige den med børnene... åh det kan jeg bare ikke! Jeg får altid sagt at de er søde, smukke whatever... FOR DÅRLIGT AF MIG... men jeg kan ikke få det ud.

Anmeld

10. november 2010

Diana...

Anonym skriver:

Det kan du jo ikke vide. Er det ikke det vigtigste at du syndes h*n er vidunderlig. Det er virkelig ikke særlig mange billedtråde jeg går ind i og kikker og det er ikke noget ond jeg gider bare ikke alle de billed tråde mere. Alle børn er jo smukke på deres egen måde at være smuk på. 

Jeg tror altså ikke du skal tænke over det jeg ved der er flere der ikke gider alle de billed tråde og slet ikke går ind og kikker på dem. Jeg er nu sikker på at dit lille vidunder er lige så vidunderlig som alle de andre børn 

Jeg lavet også billedtråde før i tiden og det var da ikke altid at der kom lige mange svar og det jeg også lige glad med jeg ved selv at han er helt fuldstændig vidunderlig og er noget at det smukkest og jeg ser ikke kun på det ydre for mig er smuk en helhed af indenfra og ud. 

KRAM til dig. 

Anmeld

10. november 2010

Svei

Anonym skriver:

Fuldstændig enig....

man synes jo selv ens barn er det smukkeste væsen i verden, og man er skide stolt af det væsen man har "lavet" og vil hjertens gerne vise det frem for hele verden på een gang...

så bliver man da lidt ked af det når der ingen kommentarer kommer når andre tråde for mange kommentarer - kan du følge mig????

Jo, men man kan jo bare skrive at her er et billede af mit yngel og så evt spørge om noget alle kan forholde sig til eller bede om andre også smider billeder ind....det er selvfølgelig sådan at du synes hun er smuk og fantastisk, men alle os andre synes jo vores er fantastiske...så tror som bare du må sande at det er som det er....

Anmeld

10. november 2010

SussieThyssen

Malene84 skriver:

modigt!!! Jeg ser mig selv ofte, som overærlig!! Og jeg ved mine veninder tit spørg mig om ting, fordi de ved de får den ærlige mening. MEEEEEEN... lige den med børnene... åh det kan jeg bare ikke! Jeg får altid sagt at de er søde, smukke whatever... FOR DÅRLIGT AF MIG... men jeg kan ikke få det ud.

Så skal du bestemt heller ikke gøre det.
hvis man er i tvivl om ordene, så er det bedre at komme med en lille hvid løgn.
I det tilfælde, synes jeg at det er fuldt acceptabelt.

Anmeld

10. november 2010

Anonym

Anonym skriver:

Åh sådan må du ikke have det..... Det gør mig da ked af at læse du lige får det sådan.

Anmeld

10. november 2010

tinasmor

Jeg læste fornyligt at alle mennekser lyver 5-8 gange hver dag. De fleste af dem små hvide løgne. Jeg ville selv aldrig sige til en mor at jeg synes hendes baby var grim. Jeg tænker at det får hun da ikke noget ud af. Min holdning er, at hvis man skal sige noget som gør ondt på andre, skal det være fordi man tror det vil hjælpe dem på rette vej (f.eks en veninde som altid dater de forkerte, en søster som overspiser men måske ikke vil indrømme det overfor sig selv og er ked osv osv- altså situationer hvor man vil være ærlig selv om man ved den anden bliver ked af det, men fordi man ikke ville kunne se sig selv i øjnene hvis man ikke var der for at give et kærlig skub. Men at sige at en baby er køn selv om man måske ikke selv synes det er verdens vidunder, ja det kan jeg godt leve med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.