Anonym skriver:
tænker lidt på det der når folk lægger foto af deres børn og spørger om de er kønne osv. er du så altid ærlig???
hvis jeg ikke synes et barn er kønt, ja så siger jeg bare ikke noget.
måske en lidt mærkelig debat.
man kan være anonym hvis man vil det
Jeg kunne aldrig finde på at sige noget negativt om et andet menneskes udseende. Så ville jeg se på helt andre ting, og komme med ros og positive kommentarer på en anden måde.
Det største dilemma jeg engang blev presset ud i var en mor der spurgte mig ligeud hvad jeg synes om hendes barn vedr. udseende.
Nu var det sådan, at han lignede en fisk...jo altså det synes jeg, og han var hverken charmerende eller havde en særligt bemærkelsesværdig udstråling eller sjæl.
Suk!
Der så jeg hende lige ind i øjnene og sagde: Særligt køn er han jo ikke, men så må du lære ham og støtte ham i at få liv i øjnene, gåpåmod og styrke, sådan at det lille menneske han er, bliver en stor personlighed i stedet.
Jeg ved ikke om det var det rette svar, nu kendte vi hinanden rigtigt godt, og hun vidste også, at jeg aldrig ville kunne lyve, hvis hun gik mig direkte på klingen.
Men jeg tror hun var tilfreds, for jeg mistede ikke hendes venskab, og hun gav mig ret.
Men det er altså svært, så man altid vil focusere på de gode og positive ting og ikke for alt i verden vil såre et andet menneske.

Kærligst
Sussie
Anmeld