Føler mig så alene :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

<3

Mia&Tonny skriver:

Min kæreste er ikke den der bare lige åbner op for folk han ikke kender, så sætter han en facade op desværre...

Det kan en sp godt gennemskue Ellers må du hjælpe ham lidt på vej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

morx4

Mia&Tonny skriver:

Stort set fra dag 1 efter prinsessen blev født, har jeg gjort meget ud af at vi stadig skulle hygge os om aftenen... Det betyder også meget for mig at vi har kæreste tid, men det virker så ligegyldigt når han skal være sur.. og jeg kan ikke bare vende fra det ene minut til det andet og så være glad som han sommetider gør....

Jeg har forsøgt at snakke med ham om det, men han mener jo ikke der er noget galt Er bare ikke ret god til at skulle snakke om det med andre når det gælder mit forhold, fordi jeg er bange for at de så dømmer min kæreste og tænker dårligt om ham...

nu er jeg jo på 10. år sammen med min mand, som jeg har 4 børn med, og har kommet til den noget ubehagelige konklution at han har en tung depression. jeg har været meget tilbageholdende med at ville tale om det da jeg stortset over alt bliver rådet til at forlade ham, noget som måske er en god ide når han har en af sine dårlige dage, men ellers er han nu en dejlig mand og far. og det der med at gå hver til sit er i mine øjne en nem løsning, og dem har jeg nu aldrig taget..

min mand er 2 i 1. han er den dejlige støttende pg beskyttende mand og far humoristisk, glad og skøn når han er i godt humør.

når han har en dum dag  så er han rent udsagt en modbydelig djævel, og helt umulig at tale med.

grunden til jeg deler dette her med dig er at min mand også kan skifte fra glad til vred i løbet af et øjenblink. og ser heller ikke selv at der er noget galt. det har taget flere år for os at få ham til at indse at der er noget der ikke er ok, og han tager nu medicin og sporter for at komme ovenpå igen. med min mand kan man først få ham til at tage et skrit når han selv er klar til det. foreksembel er han arbejdsløs, men får ikke arbejde da han ikke kan tage sig sammen til at søge.

I begyndelsen var han bare sur og tvær uden nogen grund, og det kunne jo godt lyde lidt hen af din kæreste.. en depresion kan jo blive udløst af flere ting, min mands kom da han blev fyret uden begrundelse, så vi blev nødt til at flytte til et biligere hus hvorved det blev umuligt for ham at udøve sine hobbyer.. måske er det at være blevet far bare rigtigt uoverskueligt for din kæreste? måske skulle du prøve at sende ham med bettetøzen alene afsted så de kan få lidt far-datter tid sammen? en far er jo tros alt vigtig for en lille pige. :-)

Anmeld

9. november 2010

Mia&Allan

morx4 skriver:

nu er jeg jo på 10. år sammen med min mand, som jeg har 4 børn med, og har kommet til den noget ubehagelige konklution at han har en tung depression. jeg har været meget tilbageholdende med at ville tale om det da jeg stortset over alt bliver rådet til at forlade ham, noget som måske er en god ide når han har en af sine dårlige dage, men ellers er han nu en dejlig mand og far. og det der med at gå hver til sit er i mine øjne en nem løsning, og dem har jeg nu aldrig taget..

min mand er 2 i 1. han er den dejlige støttende pg beskyttende mand og far humoristisk, glad og skøn når han er i godt humør.

når han har en dum dag  så er han rent udsagt en modbydelig djævel, og helt umulig at tale med.

grunden til jeg deler dette her med dig er at min mand også kan skifte fra glad til vred i løbet af et øjenblink. og ser heller ikke selv at der er noget galt. det har taget flere år for os at få ham til at indse at der er noget der ikke er ok, og han tager nu medicin og sporter for at komme ovenpå igen. med min mand kan man først få ham til at tage et skrit når han selv er klar til det. foreksembel er han arbejdsløs, men får ikke arbejde da han ikke kan tage sig sammen til at søge.

I begyndelsen var han bare sur og tvær uden nogen grund, og det kunne jo godt lyde lidt hen af din kæreste.. en depresion kan jo blive udløst af flere ting, min mands kom da han blev fyret uden begrundelse, så vi blev nødt til at flytte til et biligere hus hvorved det blev umuligt for ham at udøve sine hobbyer.. måske er det at være blevet far bare rigtigt uoverskueligt for din kæreste? måske skulle du prøve at sende ham med bettetøzen alene afsted så de kan få lidt far-datter tid sammen? en far er jo tros alt vigtig for en lille pige. :-)

Har tænkt meget over det med om han kan ha en depression, men så tror jeg det skyldes alt det kaos der væltede ind i vores liv faktisk kort tid før prinsessen blev født - men heller ikke det vil han snakke om  Hvad skal jeg gøre for at hjælpe ham?

Anmeld

9. november 2010

Trolde_mor

Sidder og snakker med kæresten om det, for at få en mands synsvinkel på det..

Han tænker at han måske bliver kvalt? (og det kan han jo godt skamme sig over..) Så måske det ville være en idé at lade ham tilbringe tid med nogle venner?

Se en fodboldkamp eller bare hænge ud et sted..

Og hvis der er noget der går ham på, kan det jo ske han får åbnet lidt op for det, overfor sine venner.

Om ikke andet får han en chance for at savne dig og prinsessen, og det går måske mere op for ham hvad han har og hvordan han har opført sig den seneste tid..

Du får lige et kæmpe kram, for den situation er da vitterligt ikke sjov at stå i...

Anmeld

9. november 2010

B&J

Mia&Tonny skriver:

det er bare så hårdt

Åhh søde kender det godt kæmpe krammer til dig og det er slet ikke sjovt

Anmeld

9. november 2010

Mia&Allan

B&J skriver:

Åhh søde kender det godt kæmpe krammer til dig og det er slet ikke sjovt

Tak... Prøver at holde hovedet oppe, men lige nu lykkedes det sgu nok kun fordi jeg skal for prinsessens skyld.... Håber min mand snart kan åbne hans øjne og se hvad det er der sker...

Anmeld

9. november 2010

B&J

Mia&Tonny skriver:

Tak... Prøver at holde hovedet oppe, men lige nu lykkedes det sgu nok kun fordi jeg skal for prinsessens skyld.... Håber min mand snart kan åbne hans øjne og se hvad det er der sker...

Håber jeg også for jeres skyld... ellers må du hjælpe ham lidt selv om det er svært

Anmeld

9. november 2010

Baby2010/2013

lotchen skriver:

Kunne han have en fødselsdepression??

Uanset hvad, så er det der uholdbart....

Prøv at snakke med ham og fortæl, hvordan du ser det - kan jo være han slet ikke ved, hvordan hans opførsel virker på dig. Måske han er ked af noget??

Ellers må du sætte hårdt mod hårdt, enten ændrer han opførsel overfor dig, lillepigen og begynder at hjælpe til ellers må der ske noget.

Håber det bedste for jer alle!

Ja det var faktisk også det første der faldte mig ind, altså fødselsdepration! Det kunne meget godt lyde til at det er det?!

Dette link står der lidt om fædre med fødselsdepration og tegn på det:

http://www.farmorogborn.dk/artikler/artikel.asp?id=147

Anmeld

10. november 2010

morx4

Har tænkt meget over det med om han kan ha en depression, men så tror jeg det skyldes alt det kaos der væltede ind i vores liv faktisk kort tid før prinsessen blev født - men heller ikke det vil han snakke om  Hvad skal jeg gøre for at hjælpe ham?

jamen han bruger en håndkøbspille der vist nok heder imodium, og så er han begyndt at gå/løbe ture alene, frisk luft og sport skulle næmlig være rigtigt godt. desuden så går han ind og hviler/sover lidt når han bliver unødvendigt sur/kan mærker at det hele bliver lidt for meget. og så spiser han gerimax extreame energy. dem han har indeholder 3 midler (ginseng, rosenrod og shinsandra) og af en eller anden grund virker de sammen med hans imodium piller helt fantastisk! han får energi, og overskud til at gøre noget ved problemerne og er langt gladere end tidligere. han er selv så småt begyndt at kunne genkende fejl uden at jeg skal gøre et stort show ud af det først :-)

ang. depressioner så kan det jo være mange forskellige ting der få en til at falde i.. noget som for dig måske bare giver en dag under dynen, kan måske slå din ellers stærke mand helt ud.

jeg håber i finder ud af det.

Anmeld

10. november 2010

Mia&Allan

BabyHope<3 skriver:

Ja det var faktisk også det første der faldte mig ind, altså fødselsdepration! Det kunne meget godt lyde til at det er det?!

Dette link står der lidt om fædre med fødselsdepration og tegn på det:

http://www.farmorogborn.dk/artikler/artikel.asp?id=147

Sad og læste på det igår, og tror virkelig det er det.. Men hvordan får jeg ham til at indse det selv? Min kæreste har en rigtig træls barndom bag sig og jeg tror også det påvirker ham rigtig meget, men han har så svært ved at åbne op og jeg tror ikke han selv troede det ville påvirke ham så voldsomt når vi selv fik bebs..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.