Hvad er det :-S Håber på nogle bud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

<3

Maja84 skriver:

Så dvs at det er skimmelsvamp, eller kommer fra svamp i væggen Jeg forstår bare ikke ehlt hvis det skulle være skimmelsvamp, når væggen er beklædt med det gummi, og synes slet ikke det ligner, men ja jeg håber selvfølgelig det er noget mere harmløst. Ved du hvad de hedder, dem man skal kontakte ang sådan noget, er lidt på bar bund

En skimmelsvampsbekæmper. Du kan evt. få tilbud via kraks byggemarked et eller andet... 3byggetilbud.dk hedder det

Saltaflejringer viser at der er et fugtproblem. Jeres saltaflejringer er ret voldsomme. Fugt+saltaflejring=skimmelsvamp. Der er små mørke pletter at se under saltet så der har du noget skimmel. Om det også er i væggen? Det ved man jo først når man får åbnet op...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Kløver

Kirle skriver:

En skimmelsvampsbekæmper. Du kan evt. få tilbud via kraks byggemarked et eller andet... 3byggetilbud.dk hedder det

Saltaflejringer viser at der er et fugtproblem. Jeres saltaflejringer er ret voldsomme. Fugt+saltaflejring=skimmelsvamp. Der er små mørke pletter at se under saltet så der har du noget skimmel. Om det også er i væggen? Det ved man jo først når man får åbnet op...

åh ha lyder som et større projekt, og som om væggen skal brækkes op igen Synes ikke det ser ud til at der er mørke aflejringer inde under, kun ta man kan se puds og malingen som har skubbet sig udaf, men det lyder jo som om der nok er noget i væggen så, øv også, for så er alt det arbejde, jo bare spildt

Anmeld

8. november 2010

<3

Maja84 skriver:

åh ha lyder som et større projekt, og som om væggen skal brækkes op igen Synes ikke det ser ud til at der er mørke aflejringer inde under, kun ta man kan se puds og malingen som har skubbet sig udaf, men det lyder jo som om der nok er noget i væggen så, øv også, for så er alt det arbejde, jo bare spildt

Jamen lad os håbe det bare er en skygge så men få en mand ud og kigge på det for en sikkerheds skyld.

Anmeld

8. november 2010

Fyn

Her er mit bud.... Det er salt! Altså det trækker igennem væggen.

Det ligner præcis det vi har i kælderen. Jeg fik lokket en murer til at komme og se på det for jeg var også super nervøs. Han kiggede, tog noget på fingeren og så smagte han på det

Og jeps - den var god nok. Helt normalt når huset ikke har dræn, så trænger der bare noget salt-agtigt igennem væggen.

Håber det er det! C.

Anmeld

8. november 2010

Kløver

Kirle skriver:

Jamen lad os håbe det bare er en skygge så men få en mand ud og kigge på det for en sikkerheds skyld.

ja regner jeg også med vi skal have, min svigerfar kommer sammen med en murer i morgen, som alligevel laver trappen, og kan han ikke hæjlpe, kontakter vi nogle der kan

Anmeld

8. november 2010

Kristina V

Maja84 skriver:

Det er desværre ikke optimalt i vores kælder, indrømmet, men vi har desværre ikke fået det lavet endnu, har fliserne til gulvet, og haft dem liggende et stykke tid, men har desværre haft mange projekter, og ja alt kræver jo både og tid og penge, men kan godt se, at kælderen vist, nu kommer på haste-listen, næst efter at få vores hovedtrappe op igen

Er en kondens tørretumbler skidt for indeklimaet ?? vi fik netop at vide da vi købte den, at det var bedste valg, når den skulle stå i kælder, da den opsamler al fugten i beholder, og opvarmer kælderen med varm tør luft

Den afgiver faktisk ret meget fugt sådan en fætter desværre.
Har du ikke prøvet at komme ned mens den tørrer og så mærke hvor varm og fugtig luften er?
Selvom den optager vandet i en beholder, vil der altid komme noget ud i form af fugt.
Men når det er en kælder, det er vaskerum, dårlig udluftnings muligheder, og ingen varme, så er rummet bare meget udsat for fugt.
Men ta os skaf jer en affugter. Den vil hjælpe en del, og kan i få vasket svampen væk med noget passende sæbe, kan i holde det nede med en affugter til i får tid og penge til at tage fat om problemet.
Skriv mig en pb hvis du ska ha lidt fif til affugtning eller skal købe en..

/Kristina

Anmeld

8. november 2010

mariamiss6

Maja84 skriver:

hmm ja godt spøgsmål, om det kan være fugt inde fra huset, men resten af kælderen er jo endnu ikke tæt, men ja aner det ikke. Ved desværre ikke over hvor lang tid det er kommet, da det jo ikke er så tit jeg kigger på muren nede i det rum, så var ved et tilfælde jeg opdagede det

Du har skrevet noget om olieradiator, lyder dyrt, hvis den skal køre på olie, men jeg kan jo undersøge det

Hehe det er noget olie som bare ER i radiatoren, altså du skal ikke selv genopfylde den

Ligesom en elradiator, bare på olie (og også lidt el) man indstiller den til en temperatur, som en almindelig vandrørsradiator, og så "slukker" den selv når den når temperaturen. Olien holder varmen længe, derfor går der liiiige et øjeblik mere, end med vand, før den starter igen

Anmeld

8. november 2010

Kløver

Kristina V skriver:

Den afgiver faktisk ret meget fugt sådan en fætter desværre.
Har du ikke prøvet at komme ned mens den tørrer og så mærke hvor varm og fugtig luften er?
Selvom den optager vandet i en beholder, vil der altid komme noget ud i form af fugt.
Men når det er en kælder, det er vaskerum, dårlig udluftnings muligheder, og ingen varme, så er rummet bare meget udsat for fugt.
Men ta os skaf jer en affugter. Den vil hjælpe en del, og kan i få vasket svampen væk med noget passende sæbe, kan i holde det nede med en affugter til i får tid og penge til at tage fat om problemet.
Skriv mig en pb hvis du ska ha lidt fif til affugtning eller skal købe en..

/Kristina

vil meget gerne have fif ang en affugter, vi har heldigvis bedre mulighed for udluftning i det rum hvor vaskemaskine og tørretumbler er, da jeg har en dør jeg kan åbne, har godt lagt mærke til den varme luft, men må indrømme jeg ikke har lagt mærke til at luften skulle være fugtig, men vi har aftalt at vi venter med at tørre svampen væk, til de har kigget på det i morgen, så de kan se hvad det er de har med at gøre, og vi ønsker os en god affugter i julegave, og låner svigerfars affugter indtil da, får vi ikke en, køber vi en efter jul

Anmeld

8. november 2010

Kløver

mariamiss6 skriver:

Hehe det er noget olie som bare ER i radiatoren, altså du skal ikke selv genopfylde den

Ligesom en elradiator, bare på olie (og også lidt el) man indstiller den til en temperatur, som en almindelig vandrørsradiator, og så "slukker" den selv når den når temperaturen. Olien holder varmen længe, derfor går der liiiige et øjeblik mere, end med vand, før den starter igen

ahhh hvor smart

Anmeld

8. november 2010

mariamiss6

Maja84 skriver:

ahhh hvor smart

http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=152004

bare et eksempel.....

vil tro de kan fåes i så godt som alle byggemarkeder og den slags...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.