Maja84 skriver:
ja vores kælder bærer præg af, at vi i den grad trænger til at gøre i stand, da dte er et gammelt hus, vi har haft flere projekter, og nogle mere vigtige, derfor at vi kun nået et rum og et viktualierum i kælderen, og mangler derfor et rum mere, og et form for bryggers, hvor der også skal laves et bad/toilet.
nu har jeg så fundet, dette her (se billeder) på den ene ydermyr, inde i viktualierummet, og kælderen lugter generelt (synes jeg, manden kan aldrig lugte det???) Men det rum er jo blevet ordnet og har fået gummi på væggene og er blevet malet og pudset op, og det hele...
Nogle bud på hvad det er, og hvad der kan gøres, og om det nu, er et super haste projekt at få resten af kælderen sat i stand
ekstra info, så har vi kontor i kælderen, og der er kun 1 radiator, indtil videre i kælderen, som er placeret i kontoret, og knap så gode udluftningsmuligheder, har derudover vaskemaskine og tørretumbler (kondens) til at stå i kælderen...
Det ligner svamp. Men som du selv skriver, så har i ikke gode udluftnings muligheder, og når i så oven i købet har vaskerum, ja så ska svampen da nok finde sin vej.
Jeg arbejder med ventilation af boligen, og vil da klart anbefale i får vasket svampen af, men noget specielt sæbe til det. Ville også sætte en affugter op, og måske endda en luftrenser, så i får luften rigtig renset igennem. Men affugteren som første køb.
Nu er jeg sikkert også arbejdsskadet, så herhjemme bliver luften skiftet ud af, kanaler, ventilator og vindusventiler. Dernæst har jeg en affugter kørende når jeg tørre tøj i vores -desværre- kondens trumbler, eller tørre tøj på stativ.. Når vi tørre tøj på stativ går det også meget hurtigere når den køre..