Hvad er det :-S Håber på nogle bud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

Kristina V

Maja84 skriver:

ja vores kælder bærer præg af, at vi i den grad trænger til at gøre i stand, da dte er et gammelt hus, vi har haft flere projekter, og nogle mere vigtige, derfor at vi kun nået et rum og et viktualierum i kælderen, og mangler derfor et rum mere, og et form for bryggers, hvor der også skal laves et bad/toilet.

nu har jeg så fundet, dette her (se billeder) på den ene ydermyr, inde i viktualierummet, og kælderen lugter generelt (synes jeg, manden kan aldrig lugte det???) Men det rum er jo blevet ordnet og har fået gummi på væggene og er blevet malet og pudset op, og det hele...

Nogle bud på hvad det er, og hvad der kan gøres, og om det nu, er et super haste projekt at få resten af kælderen sat i stand

ekstra info, så har vi kontor i kælderen, og der er kun 1 radiator, indtil videre i kælderen, som er placeret i kontoret, og knap så gode udluftningsmuligheder, har derudover vaskemaskine og tørretumbler (kondens) til at stå i kælderen...

Det ligner svamp. Men som du selv skriver, så har i ikke gode udluftnings muligheder, og når i så oven i købet har vaskerum, ja så ska svampen da nok finde sin vej.

Jeg arbejder med ventilation af boligen, og vil da klart anbefale i får vasket svampen af, men noget specielt sæbe til det. Ville også sætte en affugter op, og måske endda en luftrenser, så i får luften rigtig renset igennem. Men affugteren som første køb.

Nu er jeg sikkert også arbejdsskadet, så herhjemme bliver luften skiftet ud af, kanaler, ventilator og vindusventiler. Dernæst har jeg en affugter kørende når jeg tørre tøj i vores -desværre- kondens trumbler, eller tørre tøj på stativ.. Når vi tørre tøj på stativ går det også meget hurtigere når den køre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

anna-jonas

Det ligner fugtskader..................og at der er kommet en blanding af salt og kalk med ind. I kan få taget prøver af det, så i ved hvad der skal gøres ved. Disse prøver kan bygningskonstruktører og entrepenører udfører.

Mette

Anmeld

8. november 2010

<3

henh01 skriver:

Min kæreste (murer) siger det er svært at se på et billede men at det ligner skimmelsvamp eller en ordentlig røvfuld fugt.

Jep skimmelsvamp!

Anmeld

8. november 2010

<3

mariamiss6 skriver:

Jeg troede i øvrigt også at skimmelsvamp var mere sådan nogle mærke plamager, ikke sådan noget sne-svamp-agtigt noget.... Kan det mon være en mere agressiv form for svamp? for det ser godt nok vildt ud, hvis det er noget der skal være kommet inden for meget kort tid....

Kan det være efter renoveringen, at rummet er blevet for tæt, og derfor holder på den fugt der nu måtte komme inde fra huset... altså at huset nu ikke kan lukke fugt ud?

Saltaflejninger på væggene er tegn på skimmelsvamp INDENI væggen. Meget nasty

Anmeld

8. november 2010

Kløver

mariamiss6 skriver:

Jeg troede i øvrigt også at skimmelsvamp var mere sådan nogle mærke plamager, ikke sådan noget sne-svamp-agtigt noget.... Kan det mon være en mere agressiv form for svamp? for det ser godt nok vildt ud, hvis det er noget der skal være kommet inden for meget kort tid....

Kan det være efter renoveringen, at rummet er blevet for tæt, og derfor holder på den fugt der nu måtte komme inde fra huset... altså at huset nu ikke kan lukke fugt ud?

hmm ja godt spøgsmål, om det kan være fugt inde fra huset, men resten af kælderen er jo endnu ikke tæt, men ja aner det ikke. Ved desværre ikke over hvor lang tid det er kommet, da det jo ikke er så tit jeg kigger på muren nede i det rum, så var ved et tilfælde jeg opdagede det

Du har skrevet noget om olieradiator, lyder dyrt, hvis den skal køre på olie, men jeg kan jo undersøge det

Anmeld

8. november 2010

Kløver

Kirle skriver:

Saltaflejninger på væggene er tegn på skimmelsvamp INDENI væggen. Meget nasty

Så dvs at det er skimmelsvamp, eller kommer fra svamp i væggen Jeg forstår bare ikke ehlt hvis det skulle være skimmelsvamp, når væggen er beklædt med det gummi, og synes slet ikke det ligner, men ja jeg håber selvfølgelig det er noget mere harmløst. Ved du hvad de hedder, dem man skal kontakte ang sådan noget, er lidt på bar bund

Anmeld

8. november 2010

Kløver

anna-jonas skriver:

Det ligner fugtskader..................og at der er kommet en blanding af salt og kalk med ind. I kan få taget prøver af det, så i ved hvad der skal gøres ved. Disse prøver kan bygningskonstruktører og entrepenører udfører.

Mette

tusind tak for svar

Anmeld

8. november 2010

Rødhætte

Er rart sikker på at det er skimmelsvamp

I skal have gjort noget ved det med det samme - tro mig har prøvet det og det spredere sig helt vildt. Vores nåede så vidt at der begynde at vokse store hvide svampe op af trægulvet!

Held og lykke med det!

Anmeld

8. november 2010

Kløver

Kristina V skriver:

Det ligner svamp. Men som du selv skriver, så har i ikke gode udluftnings muligheder, og når i så oven i købet har vaskerum, ja så ska svampen da nok finde sin vej.

Jeg arbejder med ventilation af boligen, og vil da klart anbefale i får vasket svampen af, men noget specielt sæbe til det. Ville også sætte en affugter op, og måske endda en luftrenser, så i får luften rigtig renset igennem. Men affugteren som første køb.

Nu er jeg sikkert også arbejdsskadet, så herhjemme bliver luften skiftet ud af, kanaler, ventilator og vindusventiler. Dernæst har jeg en affugter kørende når jeg tørre tøj i vores -desværre- kondens trumbler, eller tørre tøj på stativ.. Når vi tørre tøj på stativ går det også meget hurtigere når den køre..

Det er desværre ikke optimalt i vores kælder, indrømmet, men vi har desværre ikke fået det lavet endnu, har fliserne til gulvet, og haft dem liggende et stykke tid, men har desværre haft mange projekter, og ja alt kræver jo både og tid og penge, men kan godt se, at kælderen vist, nu kommer på haste-listen, næst efter at få vores hovedtrappe op igen

Er en kondens tørretumbler skidt for indeklimaet ?? vi fik netop at vide da vi købte den, at det var bedste valg, når den skulle stå i kælder, da den opsamler al fugten i beholder, og opvarmer kælderen med varm tør luft

Anmeld

8. november 2010

Kløver

Rødhætte skriver:

Er rart sikker på at det er skimmelsvamp

I skal have gjort noget ved det med det samme - tro mig har prøvet det og det spredere sig helt vildt. Vores nåede så vidt at der begynde at vokse store hvide svampe op af trægulvet!

Held og lykke med det!

jo tak, har engang boet i lejlighed med skimmelsvamp, som dog så helt anderledes, ud, men endte med at måtte flytte, fordi jeg blev rigtig syg af det, og udlejer bare malede det over, og blev ved at sige det var fordi vi havde fugt i lejligheden, på trods af hygrometeret sagde noget andet.

Jeg har prøvet at få fat i svigerfar, men kan nok ikke få fat på ham før i morgen, men så vil jeg sætte gang i tingene, og kan han ikke lave det, må vi få en prof til det, for laves skal det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.