Hvad er det :-S Håber på nogle bud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.105 visninger
38 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Kløver

ja vores kælder bærer præg af, at vi i den grad trænger til at gøre i stand, da dte er et gammelt hus, vi har haft flere projekter, og nogle mere vigtige, derfor at vi kun nået et rum og et viktualierum i kælderen, og mangler derfor et rum mere, og et form for bryggers, hvor der også skal laves et bad/toilet.

nu har jeg så fundet, dette her (se billeder) på den ene ydermyr, inde i viktualierummet, og kælderen lugter generelt (synes jeg, manden kan aldrig lugte det???) Men det rum er jo blevet ordnet og har fået gummi på væggene og er blevet malet og pudset op, og det hele...

Nogle bud på hvad det er, og hvad der kan gøres, og om det nu, er et super haste projekt at få resten af kælderen sat i stand

ekstra info, så har vi kontor i kælderen, og der er kun 1 radiator, indtil videre i kælderen, som er placeret i kontoret, og knap så gode udluftningsmuligheder, har derudover vaskemaskine og tørretumbler (kondens) til at stå i kælderen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Kløver

Ups glemte billederne

her er de

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. november 2010

henh01

Min kæreste (murer) siger det er svært at se på et billede men at det ligner skimmelsvamp eller en ordentlig røvfuld fugt.

Anmeld

8. november 2010

SoffiLine

aner ikke hvad det kan være, men det ser sgu en anelse ulækkert ud :s

Anmeld

8. november 2010

Kløver

henh01 skriver:

Min kæreste (murer) siger det er svært at se på et billede men at det ligner skimmelsvamp eller en ordentlig røvfuld fugt.

puh lyder ikke rart, troede ikke skimmelsvamp var hvidt Åh bliver jo lidt bekymret nu, hvis der er gået skimmelsvamp i væggen i kælderen

Har han nogle idéer til noget vi kan gære eller afprøve, overvejer om man skal prøve at få fat på noget affugter til kælderen, men ved jo ikke om det vil være spild af penge, hvis det skal laves, og aner ikke hvad man skal ringe til, for at få sådan noget, hvidt sne på ens vægge undersøgt

Anmeld

8. november 2010

Kløver

SoffiLine skriver:

aner ikke hvad det kan være, men det ser sgu en anelse ulækkert ud :s

ja det kan vi godt blive enige om, derfor jeg også godt kunne tænke mig, at finde ud af hvad man kan gøre ved sådan noget, aner jo ikke engang hvad man skal ringe til, med sådan noget

Anmeld

8. november 2010

henh01

Maja84 skriver:

puh lyder ikke rart, troede ikke skimmelsvamp var hvidt Åh bliver jo lidt bekymret nu, hvis der er gået skimmelsvamp i væggen i kælderen

Har han nogle idéer til noget vi kan gære eller afprøve, overvejer om man skal prøve at få fat på noget affugter til kælderen, men ved jo ikke om det vil være spild af penge, hvis det skal laves, og aner ikke hvad man skal ringe til, for at få sådan noget, hvidt sne på ens vægge undersøgt

Jo jeg er sikker på at du kan ringe til en., men hvilken slags håndværker der lige kan gennemskue hvad det er ved jeg ikke.

Jeg ville prøve at sætte en radiator ind ved fugten så det kan blive tørt og så hvis I har vinduer så sørge for at lufte ud. Det kan jo også være fordi der ikke er brugt det rette maling - skal jo være noget vådrumsmaling til sådan et kold kælderrum.

Anmeld

8. november 2010

Kløver

henh01 skriver:

Jo jeg er sikker på at du kan ringe til en., men hvilken slags håndværker der lige kan gennemskue hvad det er ved jeg ikke.

Jeg ville prøve at sætte en radiator ind ved fugten så det kan blive tørt og så hvis I har vinduer så sørge for at lufte ud. Det kan jo også være fordi der ikke er brugt det rette maling - skal jo være noget vådrumsmaling til sådan et kold kælderrum.

ja jeg aner nemlig heller ikke hvilken håndværker man skal ringe til

Vi havde lånt en affugter den gang vi lavede rummet i stand, som kørte derinde og gjorde væggene tørre, og har brugt en god kvalitetsmaling, og har under malingen brugt sådan noget gummihalløj, der skulle forsegle væggene og holde fugten ude.

men ja er jo et lille rum, så er svært at sætte en radiator derind, så skal man kunne købe en meget lille en, der kan transporteres, undrer mig bare over det kun er den ene væg, og der intet er i resten af rummet, eller i resten af kælderen

men tak for det, jeg prøver at se om jeg kan finde en lille radiator og måske en affugter, og se om det kunne hjælpe, selvom jeg håber at kunne finde en mere permanent og holdbar løsning

Anmeld

8. november 2010

mariamiss6

Maja84 skriver:

ja jeg aner nemlig heller ikke hvilken håndværker man skal ringe til

Vi havde lånt en affugter den gang vi lavede rummet i stand, som kørte derinde og gjorde væggene tørre, og har brugt en god kvalitetsmaling, og har under malingen brugt sådan noget gummihalløj, der skulle forsegle væggene og holde fugten ude.

men ja er jo et lille rum, så er svært at sætte en radiator derind, så skal man kunne købe en meget lille en, der kan transporteres, undrer mig bare over det kun er den ene væg, og der intet er i resten af rummet, eller i resten af kælderen

men tak for det, jeg prøver at se om jeg kan finde en lille radiator og måske en affugter, og se om det kunne hjælpe, selvom jeg håber at kunne finde en mere permanent og holdbar løsning

Du kan købe olieradiatorer på hjul

Anmeld

8. november 2010

mariamiss6

Jeg troede i øvrigt også at skimmelsvamp var mere sådan nogle mærke plamager, ikke sådan noget sne-svamp-agtigt noget.... Kan det mon være en mere agressiv form for svamp? for det ser godt nok vildt ud, hvis det er noget der skal være kommet inden for meget kort tid....

Kan det være efter renoveringen, at rummet er blevet for tæt, og derfor holder på den fugt der nu måtte komme inde fra huset... altså at huset nu ikke kan lukke fugt ud?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.