Jeg gider bare ikke mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2010

Carina1977

Baagøe skriver:

Ja, jeg tænker lidt det samme, da alle affaldsstoffer ikke kommer ud og dermed risiko for ophobning

Jamen når det lykkes mig at tisse, er der kun 250-300 ml. tilbage. Det kan da ikke være så farligt. det ligger jo i blæren og burde jo sådan set ikke kunne skade nyrerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

mariamiss6

Carina1977 skriver:

Jamen når det lykkes mig at tisse, er der kun 250-300 ml. tilbage. Det kan da ikke være så farligt. det ligger jo i blæren og burde jo sådan set ikke kunne skade nyrerne.

Sødeste du ved jeg føler med dig, fulgte med på dit forrige indlæg...

Jeg synes VIRKELIG du skal lære at bruge det kateder ordentligt, føler du dig ikke tryg efter 2 dages undervisning, så må du bede om mere undervisning.... Du skal ikke bede dem gøre det for dig...

Som du selv siger, så er det langt fra sikkert det nogen sinde bliver bedre med din blære, og så ER du altså nædt til at bruge det kateder resten af dit liv.

Det er virkelig sørgeligt, og jeg forstår fandmer godt du er rigtig ked af situationen, men du kan nu engang ikke ændre på det, og så må du i stedet lære dig selv ting, som kan lette hele situationen. Der er altså ingen grund til du lader din blære overfylde, og du så får ondt, jeg er sikker på du har så mange andre smerter at forholde dig til, som du ikke kan gøre noget ved.

Men her er dit blæreproblem en smerte som du godt kan gøre noget ved, og så synes jeg du skal lære at løse problemet selv, det er jo heller ikke værdigt for dig, i din alder, at have en sygeplejerske rendende til at gøre det for dig.

Og når du selv kan, så er det jo også "bare" at have tingene i en taske, så kan du bevæge dig ud som du vil jo

I øvrigt, bliver din blære overfyldt, vil urinen løbe tilbage i nyrerne, og DET gør ondt skulle jeg hilse og sige, og det er bestemt heller ikke godt for dine nyrer.

Anmeld

13. november 2010

Carina1977

mariamiss6 skriver:

Sødeste du ved jeg føler med dig, fulgte med på dit forrige indlæg...

Jeg synes VIRKELIG du skal lære at bruge det kateder ordentligt, føler du dig ikke tryg efter 2 dages undervisning, så må du bede om mere undervisning.... Du skal ikke bede dem gøre det for dig...

Som du selv siger, så er det langt fra sikkert det nogen sinde bliver bedre med din blære, og så ER du altså nædt til at bruge det kateder resten af dit liv.

Det er virkelig sørgeligt, og jeg forstår fandmer godt du er rigtig ked af situationen, men du kan nu engang ikke ændre på det, og så må du i stedet lære dig selv ting, som kan lette hele situationen. Der er altså ingen grund til du lader din blære overfylde, og du så får ondt, jeg er sikker på du har så mange andre smerter at forholde dig til, som du ikke kan gøre noget ved.

Men her er dit blæreproblem en smerte som du godt kan gøre noget ved, og så synes jeg du skal lære at løse problemet selv, det er jo heller ikke værdigt for dig, i din alder, at have en sygeplejerske rendende til at gøre det for dig.

Og når du selv kan, så er det jo også "bare" at have tingene i en taske, så kan du bevæge dig ud som du vil jo

I øvrigt, bliver din blære overfyldt, vil urinen løbe tilbage i nyrerne, og DET gør ondt skulle jeg hilse og sige, og det er bestemt heller ikke godt for dine nyrer.

Jeg havde meget ømme nyrer da jeg var indlagt på sygehuset, men der havde jeg også meget mere rest-urin end jeg har nu. Men kan selvfølgelig godt se at hvis jeg venter med at få mig tømt til når blæren er overfyldt, at det så kan skade nyrerne. Synes bare det er sådan noget øv og svært at forholde sig til.

Det er ikke 2 dages instruktion jeg får. Jeg får instruktion kl. 8 på mandag og så igen kl. 11 og så er det slut. Jeg gider heller ikke have dem rendende hele tiden, for jeg har ikke noget liv så længe de skal komme her. Jeg kan ikke rigtig tage nogle steder. Jeg kan i hvert fald ikke tage til noget, der tager længere end 3 timer. Så ja jeg føler mig fanget i mit eget hjem. Så ja det mest optimale for mig ville være at lære at bruge kateter eller tisse selv. Jeg er et stædigt asen og mit hoved har altså svært ved at fatte hvorfor hulan jeg ikke bare kan tisse selv. Det er det jeg vil, og så skal det bare. Sjovt nok så føler jeg mig mere handicappet af at skulle bruge et kateter, end jeg føler mig handicappet ved ikke at kunne gå ordentligt. Måske handler det også om at jeg har lært at leve med det med benene, men at jeg ikke kan acceptere det med blæren.

Men jeg må se hvad hende sygeplejersken siger på mandag, og jeg må se hvordan det kommer til at gå.

Tak for jeres svar allesammen

Anmeld

13. november 2010

Pige2009

Carina1977 skriver:

Jeg er ikke ekspert i kroppens anatomi, så jeg skal ikke kunne udtale mig yderligere.

Det er selvfølgelig forståeligt, at du er træt af situationen, men jeg synes nu alligevel, du skulle lære at ordne det kateder selv

Anmeld

13. november 2010

Carina1977

Baagøe skriver:

Jeg er ikke ekspert i kroppens anatomi, så jeg skal ikke kunne udtale mig yderligere.

Det er selvfølgelig forståeligt, at du er træt af situationen, men jeg synes nu alligevel, du skulle lære at ordne det kateder selv

Ja det er også det mest fornuftige at lære at bruge det kateder. Ville også ønske at jeg ikke var så bange for det.

Jeg har valgt at lade være med at tænke mere på det her, før på mandag. Bliver træt i hovedet af alle de tanker og al den nervøsitet. kan være at jeg på mandag finder ud af at det ikke er så slemt som jeg husker det. Men lige nu vil jeg ikke tænke mere over det....jeg må se på mandag

Anmeld

13. november 2010

mariamiss6

Carina1977 skriver:

Ja det er også det mest fornuftige at lære at bruge det kateder. Ville også ønske at jeg ikke var så bange for det.

Jeg har valgt at lade være med at tænke mere på det her, før på mandag. Bliver træt i hovedet af alle de tanker og al den nervøsitet. kan være at jeg på mandag finder ud af at det ikke er så slemt som jeg husker det. Men lige nu vil jeg ikke tænke mere over det....jeg må se på mandag

Anmeld

13. november 2010

Pige2009

Carina1977 skriver:

Forståeligt - rigtig god weekend

Anmeld

13. november 2010

Carina1977

Baagøe skriver:

Forståeligt - rigtig god weekend

Tak og i lige måde

Anmeld

13. november 2010

Pige2009

Carina1977 skriver:

Tak og i lige måde

Tak

Anmeld

13. november 2010

Dinna88

Carina1977 skriver:

De vil komme og vise mig på mandag, hvordan jeg skal gøre, og så vil de være her de første 2 gange jeg skal gøre det, og så er det slut, så kommer de ikke her mere. Det var deres plan. Det har jeg det også fint nok med. Jeg ved at når jeg bliver overladt det til mig selv, så vil jeg virkelig strække den inden jeg bruger kateteret dvs. jeg venter højst sandsynlig nok indtil blæren er overfyldt. Skal i hvert fald ikke gøre sådan noget mere end højst nødvendigt. Evt. kunne jeg bruge det om aftenen inden jeg skal sove, men ellers tror jeg nok helst jeg vil undvære det dumme kateter.

Ved ikke om jeg gambler med mit helbred, men jeg ved bare at jeg ikke kan leve mit liv på den her måde. Det er simpelthen ikke fair.

Nej nu må jeg se, hvad der sker, og så ta den derfra.

Så håber jeg på det bedste for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.