Alkoholfri fest :) - os der er gravide og ammer og det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.848 visninger
50 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg drikker ikke sønderligt meget alkohol, selv når jeg ikke er gravid eller ammer. Meeeeen... man kan godt få hang til en flaske Asti i ny og næ eller 1-2 glas rødvin Pt dog i meget begrænsede mængder, da Frigg jo ikke skal blive fuld af min mælk... Så fx i weekenden blev det til 2 skåle-sjatter rødvin og 2 tilsvarende sjatter Asti. Det smager jo godt

MEN - når jeg kan komme afsted med det, så får jeg fat i

ALKOHOLFRI CHAMPANGE fra sverige... Det kan desværre ikke fås i DK Men det smager 'rigtigt' og man kan feste med de andre uden at blive stiv, hvilket jeg syntes er helt kanon, selv når jeg ikke er gravid/ammer.

Hvad er jeres bedste alkoholfri fest-drik? - Bliver bare for kedeligt at sidde og spytte i en Cola eller en danskvand i længden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

serinasmor

Zafir skriver:

Jeg drikker ikke sønderligt meget alkohol, selv når jeg ikke er gravid eller ammer. Meeeeen... man kan godt få hang til en flaske Asti i ny og næ eller 1-2 glas rødvin Pt dog i meget begrænsede mængder, da Frigg jo ikke skal blive fuld af min mælk... Så fx i weekenden blev det til 2 skåle-sjatter rødvin og 2 tilsvarende sjatter Asti. Det smager jo godt

ALKOHOLFRI CHAMPANGE fra sverige... Det kan desværre ikke fås i DK Men det smager 'rigtigt' og man kan feste med de andre uden at blive stiv, hvilket jeg syntes er helt kanon, selv når jeg ikke er gravid/ammer.

Hvad er jeres bedste alkoholfri fest-drik? - Bliver bare for kedeligt at sidde og spytte i en Cola eller en danskvand i længden...

Jeg var HØJgravid ( gået over tiden) sidste nytårsaften ... så der skålede jeg kl 12 med de andre i afkølet æblecider( alkoholfri selvfølgelig) det ligner champagne og smager lidt derhenad

Anmeld

8. november 2010

bøgelund

Zafir skriver:

jeg har aldrig været den store drinks drikker. jeg kan bedste li øl..

hvis jeg ikke føder før tid, er jeg meget gravid til nytår.. ellers ammer jeg.. Så der må jeg ha fat i Carlsberg light u. alkohol.. dåserne ligner, så mon ikke jeg får en følelse af, at være en del af selskabet.. 

men jeg er os hele vild med VERDI.. Åh gud, den kan ikke erstattes med noget som helst.. 

tak for påmindelsen om alt det gode, som bliver glemt i baby snak, glæde og forventninger.  

Anmeld

8. november 2010

Moderator

bøgelund1 skriver:

jeg har aldrig været den store drinks drikker. jeg kan bedste li øl..

hvis jeg ikke føder før tid, er jeg meget gravid til nytår.. ellers ammer jeg.. Så der må jeg ha fat i Carlsberg light u. alkohol.. dåserne ligner, så mon ikke jeg får en følelse af, at være en del af selskabet.. 

men jeg er os hele vild med VERDI.. Åh gud, den kan ikke erstattes med noget som helst.. 

tak for påmindelsen om alt det gode, som bliver glemt i baby snak, glæde og forventninger.  

Verdi - er det den fra FAKTA? Og smager den godt???

Anmeld

8. november 2010

bøgelund

Zafir skriver:

Verdi - er det den fra FAKTA? Og smager den godt???

du kan få den stort set alle steder.. jeg køber den i netto! den er sindsyg god.. 

den bedste er peach! prøv den hvis du er asti fan.. Så vil du ELSKE det her.. 

Anmeld

8. november 2010

Moderator

bøgelund1 skriver:

du kan få den stort set alle steder.. jeg køber den i netto! den er sindsyg god.. 

den bedste er peach! prøv den hvis du er asti fan.. Så vil du ELSKE det her.. 

Mmmm... hehe... Peach... Det lyder sådan lidt 80'er agtigt... Men jeg vil da prøve

Anmeld

8. november 2010

MariaJ

Cider uden alkohol eller god juice eller saft (fx æble/pære/hyldeblomst) blandet op med danskvand.

Jeg synes i det hele taget, der mangler gode alkoholfrie alternativer på markedet, så man ikke altid ender med at sidde med et glas vand eller en sodavand. Jeg kan godt lide sodavand, men synes bare det bliver alt for sødt at drikke det en hel aften. Jeg synes tit, der mangler noget med en "voksen" smag, der er lidt lækkert, men bare uden alkohol.

Alkoholfrie øl er tit ok, hvis man er til øl. Alkoholfri vin synes jeg næsten altid viser sig at være en underlig saftevandsagtig skuffelse.

Anmeld

8. november 2010

Moderator

MariaJ skriver:

Cider uden alkohol eller god juice eller saft (fx æble/pære/hyldeblomst) blandet op med danskvand.

Jeg synes i det hele taget, der mangler gode alkoholfrie alternativer på markedet, så man ikke altid ender med at sidde med et glas vand eller en sodavand. Jeg kan godt lide sodavand, men synes bare det bliver alt for sødt at drikke det en hel aften. Jeg synes tit, der mangler noget med en "voksen" smag, der er lidt lækkert, men bare uden alkohol.

Alkoholfrie øl er tit ok, hvis man er til øl. Alkoholfri vin synes jeg næsten altid viser sig at være en underlig saftevandsagtig skuffelse.

LIge præcis!!... Der er den der champange fra systembolaget nemlig rigtig god. Den smager godt og kommer i en 'rigtig' flaske, så man ikke føler det så ufestligt, som en apolonaris spliffet op med lidt solbærsaft

Anmeld

8. november 2010

Kløver

Nej hvor ærgeligt jeg ikke vidste dette for 2 uger siden, har lige været i sverige i sidste uge, så kunne ha taget et lager med hjem af den svenske champagne, gad vide om det kan fås over nettet

Zafir skriver:

Anmeld

8. november 2010

Moderator

Maja84 skriver:

Nej hvor ærgeligt jeg ikke vidste dette for 2 uger siden, har lige været i sverige i sidste uge, så kunne ha taget et lager med hjem af den svenske champagne, gad vide om det kan fås over nettet

Jeg har prøvet at søge på det, men det ser desværre ikke sådan ud...  Tilsyneladende kan man bestille på systembolagets hjemmeside, også afhente. Men ikke få sendt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.