Hvornår kom jeres børn i fremadvendt autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

Heidi B

Zafir skriver:

Er det ikke noget med at de 9-36 mrds autostole både kan sættes forud og bagud? Så kan man vel bare sætte dem i en 9 mrds autostol og sætte den bagud

Jep...

Vores drenge sad i bagudvente stole til de var næsten 2½, vi havde Britax stole... Der er mere vægten end aldreren der afgøre om man skal skifte stol. Men ellers spørg FDM....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

misss

Olivers-baby-care.co.uk

Anmeld

8. november 2010

Pige2009

Dictes mor skriver:

Ja som spørgsmålet lyder?
Jeg spørger fordi Dicte vejer 9 kg og er 7½ mdr, hun er for stor til baby-stolen, benene er for lange og hun sidder meget mast, og hun græder meget, når hun skal i den. Vi har købt en autostol som er fremadvendt og vil jo gerne have hende over i den. Men hvornår siger de kloge, at man "må" gøre det?

Laura er 1 år og vejer 9,5 kg. Hun sidder stadig i den bagudvendte stol, men der er ved at være småt med plads til benene. Jeg trækker den dog lige en måned endnu med at skifte stol, for jo længere de kan sidde i den bagudvendte desto bedre.

Anmeld

8. november 2010

Skouboe

Dictes mor skriver:

Jeg spørger fordi Dicte vejer 9 kg og er 7½ mdr, hun er for stor til baby-stolen, benene er for lange og hun sidder meget mast, og hun græder meget, når hun skal i den. Vi har købt en autostol som er fremadvendt og vil jo gerne have hende over i den. Men hvornår siger de kloge, at man "må" gøre det?

Vi havde samme problem med Freja og købte sådan en her:

http://tojbamsen.dk/product.asp?product=11227

Den er lige så stor som den næste størrelse stol, men den kan vendes både fremadvendt og bagudvendt.

På den måde kan I købe den nu og hun har så en bagudvendt stol hun kan være i, og når hun bliver 9 mdr, vender I den bare om...

Anmeld

8. november 2010

Skouboe

Mor til Frederic skriver:

Tag hende under armen og gå ud at leje en anden 0-13 kg's stol. Der er nemlig meget forskel fra stol til stol...

At hun sidder med bukked ben gør intet og ikke noget hun tager skade af. 

Det er først når hendes hoved stikker over stolekanten og/eller når hun når stolens vægtgrænse...

Hendes nakke er slet ikke stærk nok til at side fremadrettet endnu..

Omkring 9 mdr vejer deres hoved 25% af kropsvægten og derfor er de slet ikke stærke nok i nakke og ryg til at holde hovedet selv i en fremad rettet stol.

Hvis blot du kører 50 km/t og dit barn vejer 9 kg, vil hendes hoved ved sammenstød veje 55 kg!!!

Det er altså et problem med mange babyautostole i dag. Selen spændes fast hen over benene på dem, og så ER det et problem hvis de skal bøje benene...

Anmeld

9. november 2010

Mor til matilde og gustav

Dictes mor skriver:

min datter kom i den fordi hun os var stor og sad ikke ordenligt i babyautostolen længere og hun vejede os ca 9kg da hun kom over i den et nummer større, men det er os noget med om de kan holde kroppen ordenligt selv, altså sidde selv, selv komme om på mave/ryg osv..

Anmeld

9. november 2010

LISBETH:-)

Jeg har haft samme problem da min sumo baby voksede ud af babyautostolen da hun var 3,5 mdr gammel. Vi har købt en ny autostol i kære børn som hedder 0-18 kg og den kan vende bagudvendt når de er små og så ved 9 mdr kan den vendes fremad. Vi er super glade for den. Også fordi den kan lægges meget ned. De små har jo heller ikke godt af at sidde lige op og ned som man ofte gør i de større autostole.

Anmeld

9. november 2010

misss

lisbeth2910 skriver:

Jeg har haft samme problem da min sumo baby voksede ud af babyautostolen da hun var 3,5 mdr gammel. Vi har købt en ny autostol i kære børn som hedder 0-18 kg og den kan vende bagudvendt når de er små og så ved 9 mdr kan den vendes fremad. Vi er super glade for den. Også fordi den kan lægges meget ned. De små har jo heller ikke godt af at sidde lige op og ned som man ofte gør i de større autostole.

Hvilken autostol er det i har købt? Vi er nemlig på udkig tak

Anmeld

9. november 2010

Lise

Ja, Ni måneder OG ni kg. Vi har et lidt modsat problem. Casper er nu 8 mdr, og  vi glææææder os til at skifte, for han hader at vende den anden vej. Han hyler og hyler - men sætter man sig over og kigger på ham, så griner han i stedet. Der er bare lidt klemt mellem to autostole på bagsædet  Vores problem er bare at han kun på nuværende tidspunkt vejer 7,25 kg, og følger han sin vægtkurve, så vejer han ni kg når han er 13 mdr  Der er altså længe til....................

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.