Hvornår kom jeres børn i fremadvendt autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

Mor til Frederic og Freya

Ja som spørgsmålet lyder?
Jeg spørger fordi Dicte vejer 9 kg og er 7½ mdr, hun er for stor til baby-stolen, benene er for lange og hun sidder meget mast, og hun græder meget, når hun skal i den. Vi har købt en autostol som er fremadvendt og vil jo gerne have hende over i den. Men hvornår siger de kloge, at man "må" gøre det?

Tag hende under armen og gå ud at leje en anden 0-13 kg's stol. Der er nemlig meget forskel fra stol til stol...

At hun sidder med bukked ben gør intet og ikke noget hun tager skade af. 

Det er først når hendes hoved stikker over stolekanten og/eller når hun når stolens vægtgrænse...

Hendes nakke er slet ikke stærk nok til at side fremadrettet endnu..

Omkring 9 mdr vejer deres hoved 25% af kropsvægten og derfor er de slet ikke stærke nok i nakke og ryg til at holde hovedet selv i en fremad rettet stol.

Hvis blot du kører 50 km/t og dit barn vejer 9 kg, vil hendes hoved ved sammenstød veje 55 kg!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Dictes mor

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Mathilde kom i den fremadrettede autostol da hun var omkring et år, men hun har også altid være en lille nips.

Frederikke derimod, hende tror jeg vi kommer til at skifte autostol til inden hun bliver 8 mdr. Hun er allerede en ordentlig basse på 7,5 kg og 70 cm....og hun er altså KUN lige blevet 4 mdr i lørdags.

Wow, hun bliver en høj pige

Anmeld

8. november 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Dictes mor skriver:

Wow, hun bliver en høj pige

Måske - men det bliver stensikkert IKKE fra hendes mor der er på størrelse med en dvæg

Anmeld

8. november 2010

misss

Ja 9 mdr. Men ja stor forskel på babystole. Kan nogle anbefale en godt stol som kan bruges nogle år og gerne fremadrettet?? KØB dem i UK meget at spare også frenm for Tyskland..

Anmeld

8. november 2010

Mathilde & Frederikkesmor

misss skriver:

Ja 9 mdr. Men ja stor forskel på babystole. Kan nogle anbefale en godt stol som kan bruges nogle år og gerne fremadrettet?? KØB dem i UK meget at spare også frenm for Tyskland..

Hvis du har et link til en hjemmeside i UK der sælger Rømer autostole, må du meget gerne smide et link.

Jeg påtænker nemlig at købe i Tyskland - der er en rgtig god besparelse ifht. DK, men hvis UK er endnu billigere, så bring it on

Anmeld

8. november 2010

Ida.

Camilla - har lige snakket med Pelle, hvis Dicte bedre kan være i vores babyautostol (hvilket jeg næsten vil vædde med - som skrevet, så er Lina først lige vokset ud af den nu her), så må I altså meget gerne låne den!

Anmeld

8. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Er det ikke noget med at de 9-36 mrds autostole både kan sættes forud og bagud? Så kan man vel bare sætte dem i en 9 mrds autostol og sætte den bagud

Anmeld

8. november 2010

Dictes mor

idamaria83 skriver:

Camilla - har lige snakket med Pelle, hvis Dicte bedre kan være i vores babyautostol (hvilket jeg næsten vil vædde med - som skrevet, så er Lina først lige vokset ud af den nu her), så må I altså meget gerne låne den!

Det ville være dejligt, jeg tjekker lige først om ikke den her vi har købt også kan vende bagud, det tror jeg måske godt den kan, og så er der jo ingen ko på isen

Anmeld

8. november 2010

Malene84

Valle81 skriver:

Ja faktisk.

Jeg ved at man kan få den næste størrelse bagudvendt, det jeg bare synes er så træls er det med at fødderne ikke kan være der. Tror Anton er ligeglad med om han vender den ene eller anden vej.

Men nu ser vi når i når dertil, han kan godt være i den lille endnu:0)

Mine ved ikke bedre, så de er fuldstændig ligeglade med hvad vej de vender... men det er præcis det med benene. De kan ikke være der. hehe. Skal krølle dem ned i stolene - og det er synd

Anmeld

8. november 2010

Ida.

Dictes mor skriver:

Det ville være dejligt, jeg tjekker lige først om ikke den her vi har købt også kan vende bagud, det tror jeg måske godt den kan, og så er der jo ingen ko på isen

Det er klart tror nu det er de færreste stole, der kan vende begge veje...men hvis jeres kan er det da superfedt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.