Hvornår kom jeres børn i fremadvendt autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.258 visninger
28 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Dictes mor

Ja som spørgsmålet lyder?
Jeg spørger fordi Dicte vejer 9 kg og er 7½ mdr, hun er for stor til baby-stolen, benene er for lange og hun sidder meget mast, og hun græder meget, når hun skal i den. Vi har købt en autostol som er fremadvendt og vil jo gerne have hende over i den. Men hvornår siger de kloge, at man "må" gøre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Valle81

Dictes mor skriver:

Jeg spørger fordi Dicte vejer 9 kg og er 7½ mdr, hun er for stor til baby-stolen, benene er for lange og hun sidder meget mast, og hun græder meget, når hun skal i den. Vi har købt en autostol som er fremadvendt og vil jo gerne have hende over i den. Men hvornår siger de kloge, at man "må" gøre det?

Når de er 9 mdr:0)

Grunden til de ikke må komme i fremadvendt før er at deres nakkemuskler stadig ikke er stæke nok til at "holde" hovedet hvis uheldet er ude.

Anmeld

8. november 2010

Malene84

Dictes mor skriver:

jeg følger lige med... mine basser vejer 10 kilo og kun lige blevet 6 måneder. Babysam fortæller, at vi kan få bøde hvis vi allerede nu sætter dem i "stor" autostol - MEN FOR F***** DA, DE KAN IKKE SIDDE I BABYSTOLENE LÆNGERE

Anmeld

8. november 2010

Valle81

Malene84 skriver:

jeg følger lige med... mine basser vejer 10 kilo og kun lige blevet 6 måneder. Babysam fortæller, at vi kan få bøde hvis vi allerede nu sætter dem i "stor" autostol - MEN FOR F***** DA, DE KAN IKKE SIDDE I BABYSTOLENE LÆNGERE

Det er også sandt med bøden, vi havde det oppe i mødregruppen for leden da vi diskuterede det hæftigt så google osv kom i brug.

Det er fra 9 mdr de må sidde i den næste og så er det ligegyldigt hvor tunge og lange de er.

Jeg ved dog ikke om reglen gælder, hvs den næste stol man har også er bagudvendt.

Fx i sverige ved jeg at reglen er at alle børn skal sidde i bagudvendt autostol til de vist er 4 år.

Anmeld

8. november 2010

Frk. Himmelblå

Vores datter kom i den "store" autostol, da hun fyldte 12 mdr. Da var hun også ved at være noget lang til babystolen. 

Nu nyder hun bilturene meget mere, da hun virkelig kan følge med i landskabet.

Men man MÅ skifte fra 9 mdr. Og så mener jeg, at vores babystol gik op til 13 kg (eller 9 mdr). Vores datter vejede 10 kg lige ud, da hun blev et år.

Anmeld

8. november 2010

Dictes mor

Det kan godt tænkes, at vi hellere må vente de 1½ mdr, better safe than sorry.

Anmeld

8. november 2010

Malene84

Valle81 skriver:

Det er også sandt med bøden, vi havde det oppe i mødregruppen for leden da vi diskuterede det hæftigt så google osv kom i brug.

Det er fra 9 mdr de må sidde i den næste og så er det ligegyldigt hvor tunge og lange de er.

Jeg ved dog ikke om reglen gælder, hvs den næste stol man har også er bagudvendt.

Fx i sverige ved jeg at reglen er at alle børn skal sidde i bagudvendt autostol til de vist er 4 år.

hold da op... ja det giver da stof til eftertanke  Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre i 3 måneder så

Anmeld

8. november 2010

Valle81

Malene84 skriver:

hold da op... ja det giver da stof til eftertanke  Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre i 3 måneder så

Ja faktisk.

Jeg ved at man kan få den næste størrelse bagudvendt, det jeg bare synes er så træls er det med at fødderne ikke kan være der. Tror Anton er ligeglad med om han vender den ene eller anden vej.

Men nu ser vi når i når dertil, han kan godt være i den lille endnu:0)

Anmeld

8. november 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Mathilde kom i den fremadrettede autostol da hun var omkring et år, men hun har også altid være en lille nips.

Frederikke derimod, hende tror jeg vi kommer til at skifte autostol til inden hun bliver 8 mdr. Hun er allerede en ordentlig basse på 7,5 kg og 70 cm....og hun er altså KUN lige blevet 4 mdr i lørdags.

Anmeld

8. november 2010

Ida.

Annika sad i bagudvendt stol frem til januar i år - der var hun knap 2½ år (sådan en, der er beregnet til op til 25 kg mener jeg det var - hun kom ud af den, da Pelle fik kørekort, der kunne stolen ikke være bag ved førersædet længere, da den fylder meget og Pelle er knap 190 cm høj) - Lina er lige kommet i fremadvendt, hun bliver 1½ år lige om lidt det har været babystolen hun har siddet i (Akta graco's - der er GOD plads i den ift. andre babystole...), hun vejer i omegnen af 10 kg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.