Anonym skriver:
lymfekirtler ?? sidder de ikke kun under ens arme ?
blodforgiftning lyder halv farligt da 
Du har lymfekirtler i hele kroppen.... Lymfekirtlerne er på sin vis dit immunforsvar... Det er dem der arbejder, hvis du får en virus eller infektion af en art... Men de kan godt risikerer at blive hårde og fyldte med skidt og snavs, som for eksempel en hårsæk...
Du har også lymfekirtler i nakken og på halsen for eksempel. Mine sønner har begge nogle kirtler som ofte er hævede. Lægen forklarede mig, at det var fordi der måske var en virus i kroppen, forkølelse for eksempel, og så var det de her kirtler der reagerede først, og de hævede op.... MEN det har altså intet med en knude eller byld at gøre så...
Hårsække (som jo er rimeligt sandsynligt er problemet her) kan jo ske at stoppe til, og så udvikler de sig til en byld....
Jeg har også haft det i ny og næ, men jeghar været stædig, og hvis de sidder yderligt nok, så plejer jeg at at behandle dem som bumser :S
Har dog en gang haft en der lå så dybt, at man ikke bare kunne prikke eller skære hul på huden og lukke skidtet ud, og der fik jeg altså penicillin hos lægen, det hjalp glimrende...
Anmeld