Alene mad mor og barn :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2010

mor-til-vanessa

lillespurv20 skriver:

Ja piger, når nu jeg skal til at være alene ligger i så ikke inde med en masse skønne opskrifter på hurtig og nem mad til mor og Lærke (snart 7 mdr)

vi spiser ofte gryderetter, og så spiser vi det i flere dage så jeg ikke skal lave mad hver dag og fordi det er billigt.

min yngligs ret er chilli con carne og det elsker vanessa også. vanessa absolut ynglings spise er lasagne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

Koen.

mor-til-vanessa skriver:

vi spiser ofte gryderetter, og så spiser vi det i flere dage så jeg ikke skal lave mad hver dag og fordi det er billigt.

min yngligs ret er chilli con carne og det elsker vanessa også. vanessa absolut ynglings spise er lasagne 

uhm elsker os bare chili con carne, men det er lillepigens mave nok ikke helt klar til endnu men det med gryderetter var en god ide tak

Anmeld

7. november 2010

mor-til-vanessa

lillespurv20 skriver:

uhm elsker os bare chili con carne, men det er lillepigens mave nok ikke helt klar til endnu men det med gryderetter var en god ide tak

vanessa har fået det siden hun var så lille og der har ikke været noget :-)

man skal bare lave det mindre stærk. :-)

kommer også altid grønsager i lasagne, så man også får det grønt man skal have :-)

Anmeld

7. november 2010

Koen.

mor-til-vanessa skriver:

vanessa har fået det siden hun var så lille og der har ikke været noget :-)

man skal bare lave det mindre stærk. :-)

kommer også altid grønsager i lasagne, så man også får det grønt man skal have :-)

jamen så kunne det være jeg sq prøve, Lærke spiser nemlig alt hvad man giver hende

Uhh jamen har du en god opskrift på lasange? Synes altid min er SÅ kedelig

Anmeld

7. november 2010

mor-til-vanessa

lillespurv20 skriver:

jamen så kunne det være jeg sq prøve, Lærke spiser nemlig alt hvad man giver hende

Uhh jamen har du en god opskrift på lasange? Synes altid min er SÅ kedelig

oksekød, gulerødder, quas, aubergine,peberfrugt

hvidløg, spidskommen, salt, peber, lidt chillipulver, 

i hakket tomater.

noget gange bruger jeg det der mornay sovs og så revet ost på toppen og burger grov plader :-)

det synes jeg smager mums

Anmeld

7. november 2010

Mille83

Frisk pasta, cherrytomater, pesto, pinjekerner, ruccola det hele blandes sammen med lidt serranoskinke/kyllingestykker der har været på panden. Husk serranoskinke kun lige skal kysse panden  Evt drys med lidt revet ost og spis...Uhmmmmm

Nemt, sundt  Og meget hurtigt.

Derudover hvis du har nogle æg i køleskabet og en masse rester af grønsager, så smid det hele i et fad og i ovnen så du ikke skal smide mad ud.

Og igen husk og frys ned, så der er til de dage hvor tiden bare ikke er til det.

Anmeld

7. november 2010

Koen.

mor-til-vanessa skriver:

oksekød, gulerødder, quas, aubergine,peberfrugt

hvidløg, spidskommen, salt, peber, lidt chillipulver, 

i hakket tomater.

noget gange bruger jeg det der mornay sovs og så revet ost på toppen og burger grov plader :-)

det synes jeg smager mums

Det glæder jeg mig til at prøve lyder vildt lækkert tak

Anmeld

7. november 2010

Koen.

Mille83 skriver:

Frisk pasta, cherrytomater, pesto, pinjekerner, ruccola det hele blandes sammen med lidt serranoskinke/kyllingestykker der har været på panden. Husk serranoskinke kun lige skal kysse panden  Evt drys med lidt revet ost og spis...Uhmmmmm

Nemt, sundt  Og meget hurtigt.

Derudover hvis du har nogle æg i køleskabet og en masse rester af grønsager, så smid det hele i et fad og i ovnen så du ikke skal smide mad ud.

Og igen husk og frys ned, så der er til de dage hvor tiden bare ikke er til det.

guf guf guf.. ej bliver så sulten nu

tak

Anmeld

7. november 2010

Jibbe

Når vi får lasagne herhjemme laver jeg en stor portion. Sidst fik jeg en lasagne til 2 og 8x1 personers lasagne i folieforme jeg smed i fryseren. Jeg er alene med Frej halvdelen af året og så skal det bare være nemt. Så er det hurtigt lige at lave en salat til:-)

Anmeld

7. november 2010

Pige2009

Kirle skriver:

Tricket er, så vidt jeg har forstået, at lave dobbelt portion af alt også komme det ekstra i fryseren. Det tager næsten samme tid og du skal kun lave mad halvdelen af gangene...

Du har helt ret, Kirsten. Det gør jeg nemlig, og det virker super godt

Andre forslag kunne også være lasagne, gullasch og andre sammenkogte retter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.