Anja Nørreslet skriver:Tænk hvis du adlrig vidste hvornår folk kom og at du altid skulle stå skoleret med hvor du var, så andre kan aflevre deres børn.
Hmm.. måske har jeg ikke beskrevet ordentligt hvordan jeg håber på det kan foregå. Jeg kunne ALDRIG finde på at komme dumpende med mit barn "når det passer mig" men fortælle dagen før hvordan og hvorledes sådan så jeg også ved om det vil være et problem. F.eks. torsdag skal jeg først møde kl 11.30 men hvis dp spiser med børnene kl 11 ville jeg gerne komme med hende kl kvart i f.eks. sådan så det ikke vil ramle sammen.
Det er selvfølgelig rigtigt som kontoret siger at dagplejeren skal tage imod barnet uanset hvornår det kommer, men samtidig har dagplejeren lov til at forlade hjemmet efter kl 9 uden at varsle forældrene.
Det forstår jeg ikke. Hvis hun ved at jeg kommer kl 10.30 med Yazmin kan hun så bare gå? Og behøves hun ikke fortælle mig det i god tid ligesom man kan forvente jeg ville gøre?
Når din datter nu er så lille ville jeg også mene at det er ligemeget med at komme fra dagens begyndelse, men det vil være godt for hende når hun bliver ældre.
Til Januar skal jeg i praktik hver dag, der ville hun komme hver dag, dog ikke fra 8-15 da jeg syntes det er for lang tid for en lille en. Men min største datter har stort set aldrig kommet for morgenstunden da hun var i dp da vi tit mødte senere. Så er hun kommet ved en 9 tiden og der har aldrig været problemer med at hun ikke har kunnet komme ind i legen.
:)
Det er selvfølgelig rigtigt som kontoret siger at dagplejeren skal tage imod barnet uanset hvornår det kommer, men samtidig har dagplejeren lov til at forlade hjemmet efter kl 9 uden at varsle forældrene.
Det forstår jeg ikke. Hvis hun ved at jeg kommer kl 10.30 med Yazmin kan hun så bare gå? Og behøves hun ikke fortælle mig det i god tid ligesom man kan forvente jeg ville gøre?
Hvordan citerer du i små bidder?? Jeg tror jeg har gjort det forkert, håber du får mening i det alligevel.
Nå men for nu at svare på dit spørgsmål så er det sådan at dagplejeren kan gå hjemmefra kl 9 og derefter forvente at du afleverer Yasmin der hvor hun er gået hen. Hvis hun ved du kommer senere må hun stadig gå, hun skal så bare fortælle dig hvor hun går hen. Hører hun derimod intet fra dig må hun gå uden at give besked, så regner man med at barnet ikke kommer.
Men man kender jo forældrene. Jeg ved da godt hvilke forældre jeg skal ringe og vække:D hvis de ikke er der kl. 9 og hvilke forældre der holder en fridag og ikke lige gider ringe til dagplejeren>(
Tro nu endelig ikke at dagplejere er ude på at genere forældrene;) der er stor sansynlighed for at hun vil samarbejde, det får hun jo i sidste ende selv mest ud af.
I min gruppe aftales arrangementer og ture ofte dagen før eller samme dag, og derfor kan jeg ikke altid varsle forældrene i god tid.
Nogle gange sker det også at dagplejeren får et afbud eller et gæstebarn og derfor laver om på dagens planer.
Berith
Anmeld