Dagplejepasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.752 visninger
22 svar
0 synes godt om
11. august 2008

Lullaby

Jeg starter i skole her til den 1 men fordi jeg er sidste års så har jeg ikke så mange timer så Yazmin skal kun i dp tirsdag formiddag og torsdag fra kl 11-14 men hvad vil en fremtidig dp sige til at Yazmin først kommer så sent? For jeg vil ikke bryde mig om at aflevere hende så tidligt når jeg reelt først skal møde kl 11?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2008

Honningblomst

Hej...
Det er jo dit valg hvordan du vil bruge pladsen...men personligt synes jeg det ville være synd at afl. kl.11...både for din datters skyld, men også for dagplejers og de andres børns skyld. Kl.11 spiser de jo mad og det vil jo blive ret forstyrrende for alle og din datter vil kastes lige ind i mad og så ud og sove...
Jeg ville vælge at afl. 9.30, så hun kan få lidt hygge og tid med ro på og så hente 14.30/15, da de lige skal vågne af deres lur og op.
Kan sagtens følge dig i ikke at afl. når du er hjemme...har også altid børn hjemme når jeg har fri og henter som det første...men tror også det kan være negativt for barnet, som jeg tror det kunne blive med de tider du nævner her.
Tænker lidt om en barnepige hjemme de få timer måske ikke var en bedre idé, hvis du reelt kun har brug for 6 timer om ugen?? Og så kan I køre jeres egen rytme ellers..nå, bare en tanke...
Knus Eva..som aldrig havde troet at JEG skulle skrive et indlæg FOR børn skulle være længere i pasning.

Anmeld

11. august 2008

Kvindemin

Eva skriver:

Hej...
Det er jo dit valg hvordan du vil bruge pladsen...men personligt synes jeg det ville være synd at afl. kl.11...både for din datters skyld, men også for dagplejers og de andres børns skyld. Kl.11 spiser de jo mad og det vil jo blive ret forstyrrende for alle og din datter vil kastes lige ind i mad og så ud og sove...
Jeg ville vælge at afl. 9.30, så hun kan få lidt hygge og tid med ro på og så hente 14.30/15, da de lige skal vågne af deres lur og op.
Kan sagtens følge dig i ikke at afl. når du er hjemme...har også altid børn hjemme når jeg har fri og henter som det første...men tror også det kan være negativt for barnet, som jeg tror det kunne blive med de tider du nævner her.
Tænker lidt om en barnepige hjemme de få timer måske ikke var en bedre idé, hvis du reelt kun har brug for 6 timer om ugen?? Og så kan I køre jeres egen rytme ellers..nå, bare en tanke...
Knus Eva..som aldrig havde troet at JEG skulle skrive et indlæg FOR børn skulle være længere i pasning.

Det vil jeg også sige :)

Anmeld

11. august 2008

Stumpen

Mathildes dagplejemor ser helst at hun kommer inden 9 pga. deres daglilge rytme, så jeg ville forhøre mig hos dagplejeren...

Nu kan jeg ikke huske hvor gammel din datter er, men jeg ville nok sende hende afsted 4 dage i ugen og evt. kun til middag de dage du har fri, simpelthen for at hun kommer ud og leger med andre børn...
(H) Anja..

Anmeld

11. august 2008

lonemus

Nu går vores børn godt nok i vuggestue, egentlig ikke fordi vi har så meget behov for pladsen (vi arbejder begge hjemme), men vigtigst af alt fordi, at vores børn skal komme ud blandt andre børn. - Og for pokker hvor er de blevet udadvendte af det :)

I vuggestuen SKAL vi afleverer inden kl. 9, da de her synger og spiser frugt, samt skal i gang med dagens aktiviteter. Jeg afleverer ungerne kl. ca. 8:30 og henter dem igen kl 11:30, hvorefter de kommer hjem og sover til middag. Jeg kan ikke se idéen i de skal sove der, når vi ikke har behov for det. Yderligere er der ingen aktiviteter efter middagsluren.
Denne ordning fungerer rigtig fint for os - og børnene eeeeeeeeelsker det.

Tror også du skal forhører dig lidt med din dagplejemors dagligdag.....jeg vil mene at det er for sent at aflevere kl 11 - både for din datters skyld, men også for de andre børn (tænker her på fællesskabet).

Håber du kunne bruge lidt af mit indlæg :)

Lone

Anmeld

11. august 2008

Lullaby

Hvis de spiser frokost kl 11 vil jeg selvfølgelig lige aflevere hende ½ time før men jeg har absolut ikke lyst til at aflevere hende kl 9 for hun er kun et ½ år og det er ikke særlig meget hun pt vil være med i børnenes aktiviteter...

Anmeld

11. august 2008

Honningblomst

Anja Nørreslet skriver:

Hvis de spiser frokost kl 11 vil jeg selvfølgelig lige aflevere hende ½ time før men jeg har absolut ikke lyst til at aflevere hende kl 9 for hun er kun et ½ år og det er ikke særlig meget hun pt vil være med i børnenes aktiviteter...

Anja...tænker når hun er så lille at hun ikke har brug for kontakten med de andre, men "bare" brug for tryghed og omsorg...kan du ikke få en til at passe hende hjemme hos jer. I alt det hun kender....hun er jo meget bette...og en dp har jo en del andre børn også...ved fra de dp jeg kender at de er frustrede når de får de helt små, for det er umuligt at give dem det de har brug for af kontalt og tryghed.
Knus Eva..

Anmeld

11. august 2008

Lullaby

Anja...tænker når hun er så lille at hun ikke har brug for kontakten med de andre, men "bare" brug for tryghed og omsorg...kan du ikke få en til at passe hende hjemme hos jer. I alt det hun kender....hun er jo meget bette...og en dp har jo en del andre børn også...ved fra de dp jeg kender at de er frustrede når de får de helt små, for det er umuligt at give dem det de har brug for af kontalt og tryghed.
Knus Eva..

Hvis det var en mulighed at hun kunne passes hjemme af en vi kender i de par timer det reelt drejer sig om, så gjorde vi det også, men vi kender ikke nogen der kan. Og sådan en privat passer koster jo desværre penge som vi ikke vil få tilskud af af kommunen (som vi gør nu fordi vi begge er på su). Derfor vil jeg også minimere tiden hun tilbringer der netop så det kun drejer sig om de 3 timers tid 2 gange om ugen. Jeg har ikke lyst til at aflevere hende fra 9-15 når jeg er hjemme indtil 11.30 faktisk. At hun så skal afleveres før jeg reelt møder må jeg jo bare acceptere men både mandag, onsdag og fredag samt tirsdag fra kl 11 og torsdag formiddag/eftermiddag vil hun være herhjemme.. :)

Anmeld

11. august 2008

Honningblomst

Anja Nørreslet skriver:

Knus Eva..

Hvis det var en mulighed at hun kunne passes hjemme af en vi kender i de par timer det reelt drejer sig om, så gjorde vi det også, men vi kender ikke nogen der kan. Og sådan en privat passer koster jo desværre penge som vi ikke vil få tilskud af af kommunen (som vi gør nu fordi vi begge er på su). Derfor vil jeg også minimere tiden hun tilbringer der netop så det kun drejer sig om de 3 timers tid 2 gange om ugen. Jeg har ikke lyst til at aflevere hende fra 9-15 når jeg er hjemme indtil 11.30 faktisk. At hun så skal afleveres før jeg reelt møder må jeg jo bare acceptere men både mandag, onsdag og fredag samt tirsdag fra kl 11 og torsdag formiddag/eftermiddag vil hun være herhjemme.. :)

Kan godt følge dig....og bare glem det jeg skrev...:( nu hun er så lille, så mindst muligt ville jeg også gøre...
Knus Eva

Anmeld

11. august 2008

Stumpen

Okay, ja så er jeg helt enig, når hun ikke er ældre, havde ikke lige fået det tjekket og der er så mange skønne unger herinde at det er svært at holde styr på den nøjagtige alder ;)
Men hvorfor er det at I ikke kan få tilskud hos kommunen til en privat børnepasser?? Jeg var da ung pige i huset på den måde i sin tid...
(H) Anja..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.