HEj
Jeg syntes det for dig er fint at dp-kontoret siger at du bare kan aflevre når du vil og så skal din dp bare tie og samarbejde..
Men prøv og sætte dig i hendes sted.. Tænk hvis du adlrig vidste hvornår folk kom og at du altid skulle stå skoleret med hvor du var, så andre kan aflevre deres børn.
Jeg ved godt det er dp arbejde, men alligevel..
Jeg kan give et eksempel fra mig selv.
Jeg er ssh'er og har MEGET skiftende arbejdstider.
Jeg laver så altid en fire ugers plan til vores dejlige dp'er.
Så ved hun hvornår Lærke kommer og ikke kommer.
Ikke at det er noget jeg skal gøre, men syntes det er det mest rimlige for min dp, da jeg som sagt har meget skiftende arbejdstider.
Jeg aflevre altid min datter senest kl 8.30 så hun kan nå og komme ind og vende inden de skal ud af døren eller får besøg af andre børn.
Jeg har haft arbejdet i noget der hedder en 3-3 model hvilket betød af nogle dage kunne Lærke nøjes med og komme i dp to dage om ugen feks. mandag og fredag..
Men det tog mig kun 14 dage og finde ud af, at min datter på den måde aldirg blev en del af gruppen.
Og da hun i forvejen er en generet pige, ja så fugerede det slet ikke..
Vi er dog forsat så heldig stillet af hun 9 ud af 10 gange kun er i dp 3 dage om ugen, max fire..
Men så søger jeg for at det er sammen hængede dage..
ikke en dag her og en dag der..
Ved godt at som forældre er det hårdt og skal aflevre barnet når man nu egentlig er hjemme.
Men omvendt har barnet super godt af det sociale.
og selvom dp kontoret siger at din dp skal være der for dig, så skal de jo også kunne få deres dage/uge til og hænge sammen.
Og for mit vedkommende har det været super vigtig og have et suverænt samarbejde med vores dp.
Håber du finder en god løsning der passer for jer..
Kh Pia.
Anmeld