Dagplejepasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2008

MorCamilla

Her hos os skal børnene være afleveret senest kl 9... PGA når de skal på tur og mødes med de andre f.eks i legestuen så går de hjemmefra ved 9 tiden, så børnene kan komme hjem og sove til middag...

Men det er ikke sikkert at det er sådan hos dig. Jeg ville prøve at snakke med dagplejen om hvordan hun gerne vil have det...

Held og lykke medd et..

Knus fra camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hejsa, nu ved jeg ikke hvordan din dp-mor planlægger sin dag, men her skal vi aflevere senest kl 9. Vi kan godt gøre det efter, men selvfølgelig kun på de dage hvor de bare er hjemme. Den eneste dag som er et "problem" er vel torsdag? Hun har jo også de andre børn at tage hensyn til, så måske du kan aftale med hende at de dage, hvor de skal noget aflevere du kl 9, men ellers kl 11.

(H)

Anmeld

11. august 2008

Christinahr

Den dagpleje vi havde var bare rigtig god. Hvis man ville afl senere gjorde man bare det. Hvis de var i legestue, til fødselsdag eller lign afl du da bare der, det kunne jeg ihvertfald.

Ellers har jeg hørt det kan betale sig at ringe til komunne, måske ikke den bedste start i samarbejdet, men de er jo dagpleje modererns arbejdsgiver og dem der bestemmer i sidste ende

Anmeld

11. august 2008

Lullaby

Jeg har tænkt mig at ringe i morgen til dp og høre ad hvordan vi står. Hvad tid er det bedste tidspunkt at ringe på? :)

Anmeld

12. august 2008

charlottekri

når de sover middagssøvn altså ca 12.30 - 13.30. der har hun ro til at snakke med dig om tingene uden at blive distraheret af ungerne
(H)

Anmeld

12. august 2008

Lullaby

Så fik jeg ringet. Ikke til dp fordi det sagde de (på pladsanvisningen) at jeg ikke måtte. Men fik fat i dpkontoret og hun sagde (en venlig dame i øvrigt, ikke som den forrige der fik mig til at føle mig som en dårlig mor :'() at dp ikke har noget at skulle have sagt mht hvornår jeg henter/bringer. De anbefaler at man samarbejder men hvis jeg VIL aflevere kl 11 så skal dp bare tie stille og sige ja. Nu har jeg ikke tænkt mig at det skal være sådan, regner da med, at vi kan snakke om tingene og jeg er da villig til at aflevere kl 10.30 hvis det er dp mener at det ville være nemmere for hende, men jeg er glad for, at jeg har kontoret i baghånden hvis det skulle gå galt :(

Anmeld

12. august 2008

Christinahr

Jeg tænker også at det må da være meget rart for dagpleje at få penge for et barn der starter med at være der så lidt. Det må da give mere tid til de andre børn, så det må da være sådan en win win situation...

Anmeld

12. august 2008

finkedinke

Jeg er dagplejer. Og jeg vil helt klart råde dig til at tage en snak med dagplejeren. Det er selvfølgelig rigtigt som kontoret siger at dagplejeren skal tage imod barnet uanset hvornår det kommer, men samtidig har dagplejeren lov til at forlade hjemmet efter kl 9 uden at varsle forældrene. Og da vi ikke har pligt til at have mobiltelefon, så må mor/far bare køre en tur ned af gaden og håbe at møde dagplejeren. Nogle dagplejere er mere nøjeregnende med kl9-reglen end andre. Så det kræver samarbejde.

Hvis jeg ikke kan varsle en tur dagen før, så ringer jeg til forældrene ca. 845 og fortæller hvor jeg går hen og at de kan aflevere barnet der i stedet.

Med hensyn til din datter og hendes dagligdag, så igen vil jeg sige: snak med dagplejeren:-) Det kan også gøre en forskel alt efter hvilke børn der er i dagplejen i forvejen. f.eks. spiser jeg og børnene gerne lidt tidligere om mandagen og fredagen. Jeg har et barn der ofte er mandags-fredags-træt. Og venter vi med at spise til kl 11 er barnet så træt og ked af det at barnet småpivser, ikke vil spise og kan sætte uro i alle børnene. Hvis jeg skulle tage imod din datter samtidig med at dette mandags-trætte barn er ved at nå sin grænse ville det være en skidt aflevering og måske en forstyrret frokost (dårligere søvn) for alle parter.
Når din datter nu er så lille ville jeg også mene at det er ligemeget med at komme fra dagens begyndelse, men det vil være godt for hende når hun bliver ældre. Til gengæld er det godt hvis hun kan nå at komme så hun lige når at lande inde hun sættes til bords. Ellers kan hun måske ikke koncentrere sig om maden eller falde tilstrækkeligt meget til ro til at sove.
Måske er det heller ikke samme tid hun skal komme hver dag. Det vil heller ikke være godt for din datter hvis hun altid skal afleveres til din dagplejer når dagplejeren er ude at gå tur altså f.eks midt på gaden. Der vil det være bedre for din datter at hun kan afleveres i hjemmet. Hvor omgivelserne er de samme og dagplejeren har mere ro til at tage imod hende og få sagt farvel til dig. Og hvor din datter kan opleve en vis rutine i afleveringen.

Berith

Anmeld

12. august 2008

Pia

HEj Jeg syntes det for dig er fint at dp-kontoret siger at du bare kan aflevre når du vil og så skal din dp bare tie og samarbejde.. Men prøv og sætte dig i hendes sted.. Tænk hvis du adlrig vidste hvornår folk kom og at du altid skulle stå skoleret med hvor du var, så andre kan aflevre deres børn. Jeg ved godt det er dp arbejde, men alligevel.. Jeg kan give et eksempel fra mig selv. Jeg er ssh'er og har MEGET skiftende arbejdstider. Jeg laver så altid en fire ugers plan til vores dejlige dp'er. Så ved hun hvornår Lærke kommer og ikke kommer. Ikke at det er noget jeg skal gøre, men syntes det er det mest rimlige for min dp, da jeg som sagt har meget skiftende arbejdstider. Jeg aflevre altid min datter senest kl 8.30 så hun kan nå og komme ind og vende inden de skal ud af døren eller får besøg af andre børn. Jeg har haft arbejdet i noget der hedder en 3-3 model hvilket betød af nogle dage kunne Lærke nøjes med og komme i dp to dage om ugen feks. mandag og fredag.. Men det tog mig kun 14 dage og finde ud af, at min datter på den måde aldirg blev en del af gruppen. Og da hun i forvejen er en generet pige, ja så fugerede det slet ikke.. Vi er dog forsat så heldig stillet af hun 9 ud af 10 gange kun er i dp 3 dage om ugen, max fire.. Men så søger jeg for at det er sammen hængede dage.. ikke en dag her og en dag der.. Ved godt at som forældre er det hårdt og skal aflevre barnet når man nu egentlig er hjemme. Men omvendt har barnet super godt af det sociale. og selvom dp kontoret siger at din dp skal være der for dig, så skal de jo også kunne få deres dage/uge til og hænge sammen. Og for mit vedkommende har det været super vigtig og have et suverænt samarbejde med vores dp. Håber du finder en god løsning der passer for jer.. Kh Pia.

Anmeld

12. august 2008

Lullaby

Tænk hvis du adlrig vidste hvornår folk kom og at du altid skulle stå skoleret med hvor du var, så andre kan aflevre deres børn.

Hmm.. måske har jeg ikke beskrevet ordentligt hvordan jeg håber på det kan foregå. Jeg kunne ALDRIG finde på at komme dumpende med mit barn "når det passer mig" men fortælle dagen før hvordan og hvorledes sådan så jeg også ved om det vil være et problem. F.eks. torsdag skal jeg først møde kl 11.30 men hvis dp spiser med børnene kl 11 ville jeg gerne komme med hende kl kvart i f.eks. sådan så det ikke vil ramle sammen.
Det er selvfølgelig rigtigt som kontoret siger at dagplejeren skal tage imod barnet uanset hvornår det kommer, men samtidig har dagplejeren lov til at forlade hjemmet efter kl 9 uden at varsle forældrene.
Det forstår jeg ikke. Hvis hun ved at jeg kommer kl 10.30 med Yazmin kan hun så bare gå? Og behøves hun ikke fortælle mig det i god tid ligesom man kan forvente jeg ville gøre?
Når din datter nu er så lille ville jeg også mene at det er ligemeget med at komme fra dagens begyndelse, men det vil være godt for hende når hun bliver ældre.
Til Januar skal jeg i praktik hver dag, der ville hun komme hver dag, dog ikke fra 8-15 da jeg syntes det er for lang tid for en lille en. Men min største datter har stort set aldrig kommet for morgenstunden da hun var i dp da vi tit mødte senere. Så er hun kommet ved en 9 tiden og der har aldrig været problemer med at hun ikke har kunnet komme ind i legen.
:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.