Barbering under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Lidt en underlig afstemning 

Men kom sådan til at tænke på om der er andre som jeg selv, der gerne vil have mig barberet inden jeg skal føde..? 

Hehe

Ind til begyndelsen af 80'erne blev alle fødende kvinder barberet af jordemoderen, men det gør man ikke mere, fordi hårene på kønsdelene rent faktisk er med til at beskytte mod infektioner og urenheder, derfor holdt man op med det.
Derfor er det en rigtig dårlig ide, at barbere sig under graviditet og før fødsel, og ligeledes imens man bløder og har udflod efter fødselen.
Det kan godt være man vil føle det er nemmere at holde rent uden alle hårene, men det har altså den stik modsatte virkning.
Og jeg tænker på, at det måske kan være en af grundene til, at så mange gravide kvinder i vore dage lider af utallige blærebetændelser, netop fordi de barberer sig, og derved udsætter underlivet for bakterieangreb, som hårene ikke kan være med til at filtrere fra.
Blot en tanke I kan have med i jeres betragtninger.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

Muffinmus

Hmm, jamen jeg gjorde det det meste af tiden hele vejen igennem. Og blev jeg sådan lidt øh....fordi jeg jo i tv hørte jm der kaldte det for COWBOY fissen, fordi de jo ofte var lidt "skægstubbe" dernede, altså at når folk første fik veer så var det meget sjældent den var heeeeelt fin og glat

Ikke ret charmerende navn til den:-)

Anmeld

5. november 2010

Dansker i England

Barberede gjorde jeg ikke - men jeg fik en wax som jeg altid gør - ca hver 5 uge.

Anmeld

5. november 2010

Diana...

Jeg barbere mig på benene og under armene det er lidt svært at nå benene men de SKAL ordnes jeg er på sygehuset 2 gange om ugen hvor jeg skal have bare ben så synes jeg ikke det så fedt med lange hår på dem  Intim gør jeg ikke mere jeg kan ikke se og jeg er så mega øm der nede i forvejen så lige under graviditeten gør jeg altså ikke jeg har prøvet det 2 gange og begge gange blev det noget lort og generet mig kun. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.