Det er helt ok. Tænk at hvis du kommer til sådan nogle sider som baby.dk men i USA eller UK vil du tit læse, hvordan man skal holde op med at svøve (ligesom herinde med natflasken og sådan nogle ting) bare at babien er måske et par år gammel
Jeg personlig kender en som har svøvet deres dreng til han var ca 6 måneder. Bagefter fik han en sovepose og han var to og halv og han brugte stadig en sovepose. Og de er fuldstandig normale børn. Jeg har prøvet med mine, men jeg kunne ikke rigtigt mærke forskellen... Den lille sov bare meget bedre når han lå lidt på siden og det har jeg gjord. Jeg har læst, at der er allerede nye undersøgelser om vuggedød og det viser sig, at de fand en bestemt bakterie i babies lungerne. Så det er ok hvis de ligger på ryggen og på siden, hvis man husker at skifte siden hver gang. Det er faktisk vigtigere, at man åbner vindue en gang i mellem for at få friske luft og at man få skiftet sengetøj jævligt... Du skal bare sige til din mand, at når de sover er de ikke i gang med fysisk udvikling, de er i gang med at vokse og alt den hjerne og hormonel del... hvis du svøver Frigg 24timerx7 ville så have en betydning, men ikke at hun sover svøvet! Det giver kun ro til hende, hvis hun godt kan lide det! Jeg ville bare bruge en tynd uld tæppe eller bomuld, ikke fleece. Fleece isolerer meget godt men man kan ikke onde så godt i den, det kan blive lidt for varmt og hun kommer måske til at svede lidt for meget...
Anmeld