At svøbe sin baby???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2010

Mor til L&S

Zafir skriver:

Uld er jeg bare bange for bliver for varmt lige pt. når det bliver koldere vil jeg helt sikkert vælge et uldtæppe

Uld har den gode side at det både giver varme hvis koldt og afvikler varme hvis varmt

Ellers kan man bruge bomuld eller bomuld/uld..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Tati

Selvfølgelig skal hun svøbes - det føles trygt og godt ligesom i mors mave

Det har jeg gjort med min den store og nu den lille - det virker djligt beroligende på dem

Anmeld

4. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ja okay. det kan vidst ikke være helt skidt, når der er en hel hjemmeside om emnet:

HER - Svøb din baby hedder det

Anmeld

4. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mor til Liva skriver:

Uld har den gode side at det både giver varme hvis koldt og afvikler varme hvis varmt

Ellers kan man bruge bomuld eller bomuld/uld..

Jeg er total tilhænger af uld Men jeg har bare kun tykke uld-tæpper... mmm...

Men alle de der sovedragter man kan købe til babyer de er jo lavvet af fleece???

Anmeld

4. november 2010

Mor til L&S

Zafir skriver:

Jeg er total tilhænger af uld Men jeg har bare kun tykke uld-tæpper... mmm...

Men alle de der sovedragter man kan købe til babyer de er jo lavvet af fleece???

Ja og jeg forstår heller ikke at næsten alle producenter laver dem i fleece, for huden kan ikke aflede varmen i fleece

Knus en også STOR tilhænger af uld

Anmeld

4. november 2010

LISBETH:-)

Der er også en bog om det, den fik jeg og brugt da Amalie var lille.

Måske du kan låne den på biblioteket

Anmeld

4. november 2010

Valle81

Zafir skriver:

Vi har snakket om noget herhjemme, som vi er uenige om er godt eller skidt. 

Jeg har fundet ud af at Frigg godt kan lide at blive svøbt, når hun skal sove. Lidt ligesom et russisk børnehjemsbarn. Ikke helt så meget, men så armene ligger ind til kroppen. Når jeg ikke gør det, så når hun giver sig til at prutte, så vifter de der arme rundt over det hele og vækker hende. Hun sover dejlig og afslappet, når jeg svøber hende.

MEN – Tom syntes ikke det er godt. Han er bange for at det hæmmer hendes udvikling og at jeg kan skade hende ved at gøre det. Han er også bange for at hun evt. kan dø vuggedøden ved at svøbe hende. Eller at hun får det for varmt, fordi hun ikke selv kan regulere sin kropsvarme. – Men kan de det, hvis de sover under dyne?

Er det godt eller skidt at svøbe hende?

Jeg gør det at jeg tager et fleecetæppe. Så ligger jeg hende på det og tager den ene siden rundt om hende, så hendes venstre arm bliver svøbt. Derefter tager jeg højrearm og ligger ned langs hende side og svøber resten rundt om hende. Hvis hun sover indenfor, så svøber jeg hende i et lag og sover hun udenfor svøber jeg hende i to lag. Jeg syntes jeg sørger for at mærke på hende om det er for koldt eller varmt. – jeg gør det kun til  den ’lange lur’ om dagen og når hun sover om natten. Ikke til hendes powernaps

Jeg har både svøbt Anton og Asta - de har begge elsket det og det har gjort dem rolige og afslappede - ellerss lå de bare og baskede med arme og ben og "kørte" sig selv helt op og ud istedet for at slappe af:0)

Da de var spæde svæbte jeg dem hele tiden, både i dynen ned i liftetn, vuggen armene osv. Synes det er hyggeligt og de ligger trygt og blødt:0)

Jeg har da også tænkt meget på alt det med for varmt og vuggedød osv, men man har jo øje med dem konstant:0)

Christina

Anmeld

4. november 2010

Miamaja

Jeg er stor tilhaenger af at svoebe sit barn. Hvis man svoeber sit barn rigtigt er der ingen risiko for at de kan blive kvalt. det giver tryghed men jeg brugte kun bomuld til at svoebe med. dejligt flexibelt materiale. Min bornelaege er heller ikke tilhaenger af at svoebe i kunststoffer.

Anmeld

4. november 2010

mor-til-vanessa

Zafir skriver:

Jeg har fundet ud af at Frigg godt kan lide at blive svøbt, når hun skal sove. Lidt ligesom et russisk børnehjemsbarn. Ikke helt så meget, men så armene ligger ind til kroppen. Når jeg ikke gør det, så når hun giver sig til at prutte, så vifter de der arme rundt over det hele og vækker hende. Hun sover dejlig og afslappet, når jeg svøber hende.

MEN – Tom syntes ikke det er godt. Han er bange for at det hæmmer hendes udvikling og at jeg kan skade hende ved at gøre det. Han er også bange for at hun evt. kan dø vuggedøden ved at svøbe hende. Eller at hun får det for varmt, fordi hun ikke selv kan regulere sin kropsvarme. – Men kan de det, hvis de sover under dyne?

Jeg gør det at jeg tager et fleecetæppe. Så ligger jeg hende på det og tager den ene siden rundt om hende, så hendes venstre arm bliver svøbt. Derefter tager jeg højrearm og ligger ned langs hende side og svøber resten rundt om hende. Hvis hun sover indenfor, så svøber jeg hende i et lag og sover hun udenfor svøber jeg hende i to lag. Jeg syntes jeg sørger for at mærke på hende om det er for koldt eller varmt. – jeg gør det kun til  den ’lange lur’ om dagen og når hun sover om natten. Ikke til hendes powernaps

jeg svøbte også vanessa og hun faldt altid i søvn sådan. tror det virker beroligende, fordi de ligger så tæt pakket ind ligesom i maven.

jeg vil god ikke bruge flis, da det er et kunstigt materiale, og derfor kan kroppen ikke rigtig ånde og de får det meget varmt. vil hellere bruge bomuld eller rigtig uld, da uld regulerer efter kropstemperaturen :-)

Anmeld

4. november 2010

Mira0911

Zafir skriver:

Vi svøbte også Julie... Både hjemme og på sygehuset... Sygehuset fortalte os at det vil være en god ting for Julie, så hun kunne mærke hun var et trygt sted.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.