Zafir skriver:
Vi har snakket om noget herhjemme, som vi er uenige om er godt eller skidt.
Jeg har fundet ud af at Frigg godt kan lide at blive svøbt, når hun skal sove. Lidt ligesom et russisk børnehjemsbarn. Ikke helt så meget, men så armene ligger ind til kroppen. Når jeg ikke gør det, så når hun giver sig til at prutte, så vifter de der arme rundt over det hele og vækker hende. Hun sover dejlig og afslappet, når jeg svøber hende.
MEN – Tom syntes ikke det er godt. Han er bange for at det hæmmer hendes udvikling og at jeg kan skade hende ved at gøre det. Han er også bange for at hun evt. kan dø vuggedøden ved at svøbe hende. Eller at hun får det for varmt, fordi hun ikke selv kan regulere sin kropsvarme. – Men kan de det, hvis de sover under dyne?
Er det godt eller skidt at svøbe hende?
Jeg gør det at jeg tager et fleecetæppe. Så ligger jeg hende på det og tager den ene siden rundt om hende, så hendes venstre arm bliver svøbt. Derefter tager jeg højrearm og ligger ned langs hende side og svøber resten rundt om hende. Hvis hun sover indenfor, så svøber jeg hende i et lag og sover hun udenfor svøber jeg hende i to lag. Jeg syntes jeg sørger for at mærke på hende om det er for koldt eller varmt. – jeg gør det kun til den ’lange lur’ om dagen og når hun sover om natten. Ikke til hendes powernaps 
Jeg har både svøbt Anton og Asta - de har begge elsket det og det har gjort dem rolige og afslappede - ellerss lå de bare og baskede med arme og ben og "kørte" sig selv helt op og ud istedet for at slappe af:0)
Da de var spæde svæbte jeg dem hele tiden, både i dynen ned i liftetn, vuggen armene osv. Synes det er hyggeligt og de ligger trygt og blødt:0)
Jeg har da også tænkt meget på alt det med for varmt og vuggedød osv, men man har jo øje med dem konstant:0)
Christina
Anmeld