IIS opgave (pæd. stud.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Sara.

AnneBJ skriver:

"Hvordan kan daginstitutioner være med til at sikre en tidligere underretning, som det er intentionen i Barnet Reform?

Hvorfor kan pædagoger og daginstitutioner have vanskeligheder med at gøre underretning til et godt redskab i arbejdet med at sikre udsatte børn en god opvækst?"

Tak for dit svar :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

hannetheis

AnneBJ skriver:

Hej!

Ved at flere herinde læser på pædagogseminariet.. Min IIS eksamen rykker tættere og tættere på, og jeg ved stadig ikke helt hvad jeg skal stille op.. På en eller anden måde vil jeg gerne skrive noget om det lovstof vi som pædagoger beskæftiger os med, og er FORPLIGTET til at beskæftige os med.
Men jeg kan jo ikke bare lave en gennemgang af lovsamlingen () så derfor tænker jeg noget med underretningspligten og om den altid er "et godt værktøj" for os, eller om der nogle gange kommer nogle i klemme? Såvel børn, som forældre som fagpersonale..

Er det helt ude i hampen eller hvad? Jeg har skiftet seminarium, og på det gamle synes jeg mildest talt IIS undervisningen haltede, så jeg har ikke rigtig begreb om hvad IIS egentlig indebærer - jo, institution, individ og samfund - men så står jeg også af allerede der. I opgaven skal jeg jo gerne kunne demonstrere lidt viden omkring samspillet disse tre instanser imellem osv..

Så please hjælp

jeg har lige været oppe i IIS. og jeg skulle trække en case som omhandlede forskellige dilemmaer. og ud fra casen skulle man så skrive opgaven.

så hvis det seminarium du går på gør på samme måde, kan du ikke rigtig forberede på forhånd hvad du vil tage fat i, da det jo afhænger af den case ud trækker

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

hannetheis skriver:

jeg har lige været oppe i IIS. og jeg skulle trække en case som omhandlede forskellige dilemmaer. og ud fra casen skulle man så skrive opgaven.

så hvis det seminarium du går på gør på samme måde, kan du ikke rigtig forberede på forhånd hvad du vil tage fat i, da det jo afhænger af den case ud trækker

Tak for svar.

Tråden er dog helt fra november måned, hvor jeg skulle til IIS eksamen. Det seminarium jeg går på, bruger ikke samme eksamensform som det du går på

Anmeld

15. marts 2011

Nana88

Jeg skal også op til IIS her snart, men jeg skal skrive en synposis..

er der evt. nogle der har en jeg kan se??

syntes jeg er lidt på barbund om hvordan jeg skal skrive den

Anmeld

15. marts 2011

AnneBJ

Nana88 skriver:

Jeg skal også op til IIS her snart, men jeg skal skrive en synposis..

er der evt. nogle der har en jeg kan se??

syntes jeg er lidt på barbund om hvordan jeg skal skrive den

Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, da min opgave var stillet op på en helt anden måde. Håber du finder nogle der kan hjælpe dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.