Maja_4000 skriver:
Altså diætisten sagde til mig at f.eks. på brød skal jeg ikke kigge på kulhydraterne .. Der skal jeg bare kigge på om der er nok fibre .. Så et par æbleskiver skader vel ikke :p
okay - men graden af graviditetssukkersygen variere jo også fra graviditet til graviditet.
Min diæt var meget fattig på brød - på nær rugbrød - da der generelt i brød er en del kulhydrat.
I min sidste graviditet måtte jeg allerede igang med insulin i uge 14, og på trods af en superstreng overholdt diæt, så røg blodsukkeret bare i vejret og insulinen måtte øges hele tiden.
Denne graviditet er jeg indtil videre sluppet nådigt, men skal nok igang næste uge med insulinen ( er i uge 33 nu) - det ser nemlig ud til at lillebror i maven er ved at vokse sig lidt vel rigelig stor......
Men det er tydeligt på mine målinger, at brød giver mig høje sukrer......øv for jeg elsker bare brød - og elsker at bage til ungerne......
Ja der er meget forskel på hvordan graviditetssukkersyge giver udslag - dejligt hvis brød er tillladt hos dig......

Anmeld