Sukkerfri jul !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2010

Moar2011

Maja_4000 skriver:

Heej alle sammen (:

Da jeg lige har fået konstateret graviditetssukkersyge , leder jeg nu efter juleopskrifter uden sukker ..

Har allerede lavet én gang havregrynskugler .. Men synes ikke de blev så gode :/

Så hvis der er nogle som ligger inde med "sukkersyge-egende" opskrifter , må I da meget gerne komme med dem xD Både på småkager , havregrynskugler , konfekt , æbleskiver osv. (:

- Maja 32+6

håber det iorden jeg spørg , men hvordan får man graviditetssukkersyge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Maja_4000

Selvfølgelig (:

Der kan være flere grunde ..

Hvis man er overvægtig inden man blev gravid , hvis man har et familiemedlem med diabetes (min far har f.eks. type 1) , hvis man tidligere har haft det under graviditet (siger nok lidt sig selv :p) , hvis man har født et barn som vejede over 4500 g og så glukoseri .. Men dét ved jeg ikke hvad er

Det skulle gerne stå i din vandrejournal faktisk :b

Babyklar skriver:

håber det iorden jeg spørg , men hvordan får man graviditetssukkersyge?

Anmeld

4. november 2010

Moar2011

Maja_4000 skriver:

Selvfølgelig (:

Der kan være flere grunde ..

Hvis man er overvægtig inden man blev gravid , hvis man har et familiemedlem med diabetes (min far har f.eks. type 1) , hvis man tidligere har haft det under graviditet (siger nok lidt sig selv :p) , hvis man har født et barn som vejede over 4500 g og så glukoseri .. Men dét ved jeg ikke hvad er

Det skulle gerne stå i din vandrejournal faktisk :b

tak for svaret

Hvad skal stå i min vandrejounal?

Anmeld

4. november 2010

Maja_4000

Babyklar skriver:

tak for svaret

Hvad skal stå i min vandrejounal?

"Risikofaktorer" :b Altså om man er disponeret for sykkersyge .. De fleste ved jo om de f.eks. var overvægtige (;

Anmeld

4. november 2010

Moar2011

Maja_4000 skriver:

"Risikofaktorer" :b Altså om man er disponeret for sykkersyge .. De fleste ved jo om de f.eks. var overvægtige (;

okey , tror lige jeg må have min jordmor til den tid, til at fortælle mig hvad de forkellige ting betyder på det papir.. ved at min BMI er på 20, det står der nemlig

Anmeld

4. november 2010

Silas&Mille

Maja_4000 skriver:

Det er dén opskrift jeg brugte på havregrynskugler .. Men jeg brugte Atwel flodrys i stedet for perfekt fit .. Ved ikke , om det gør en forskel :p

I vaniliekransene har du skrevet smør to gange .. Er det bare mel anden gang ? :b

Men tak , så har jeg da lidt at vælge imellem

hov det har jeg slet ikke lagt mærke til. Opskriften er copy/pasted fra Maduniverset.dk

Men jeg vil skyde på de 500 g skal være mel

Jeg ved ikke hvordan havregrynskugler er med Perfect Fit, har aldrig prøvet at lave dem uden sukker

Anmeld

4. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Mmm... En af mine kollegaer,  har en opskrift på nogen gode sukkerfri æbleskiver. hun lavede dem til julefrokosten sidste år på mit arbejde... Så måske kan jeg lige få fat i den opskrift til dig

- Det burde kunne lade sig gøre selvom jeg er på barsel...

Anmeld

4. november 2010

MoarTil4

Maja_4000 skriver:

Jeg skal også i byen idag , så må jeg på kage/is-jagt :p

Det kan være at det er for tidligt til vaniliekransene endnu måske ? Vi er jo kun i starten af november (;

Men smager det godt så ? Eller kan det slet ikke sammenlignes med "rigtigt" ?

efter min mening så smager både kageblandingen, isen og småkagerne godt. Men i en situation hvor man ikke må få noget sukker, så bliver man altså en taknemmelig sjæl,

så mit svar må være ja - det smager faktisk ok.

ISIS er et diabetesprodukt - der kan derfor være nogle af produkterne som har "et forkert" sødemiddel og derfor kan få blodsukkeret til at stige.

Men umiddelbart så har det virket godt for mig.

Anmeld

4. november 2010

anna-jonas

Jeg har selv haft diabetes under mine 2 sidste graviditeter, og er ret godt inde i hvordan man kommer igennem julen, uden sukker. Først...............tal med diætisten, du er tilknyttet via dit sygehus...........de kan bare noget. Dernæst så er der jo bytte lister, hvad man kan bytte f.eks frugt ud med, på en særlig dag. Eks. vis må man bytte et stk. frugt ud med 75 g. marcipanbrød. Dette..........fik mig helskindet igennem julen forrige år. Men husk, at det ikke er 2 gange om dagen, at man bytter om, men højst 1 gang. Isis laver mange gode fødevarer, og de er 100 % sukkerfri. Deres prod. kan købes i næsten alle større supermarkeder.

Diabetesforeningen er også et godt sted at kigge, for at få opskrifter til julen.

Anmeld

4. november 2010

Mussi30

Min far lider af diabetes, og jeg ved at minn mor er superglad for denne hjemmeside:

http://opskrifter.heede.dk/

Det er opskrifter baseret på Vægtkonsulenternes kostprogram, derfor er der naturligvis nogle opskrifter hvor der godt kan være enormt meget fedt i (da man skal have en vis portion fedt om dagen hos DDV). Men hun plukker de opskrifter ud, som de kan bruge. Og som oftest med et yderst vellykket resultat.

Hun lavede f.eks. ris a la mande på græsk yoghurt til far sidste år. DET var altså et hit. Det endte faktisk med at der var nogle af de andre gæster, der også spiste yoghurtudgaven i stedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.