hjælp til skole opgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2010

NinaNymannMadsen

mth1987 skriver:

Har jo altså tonsvis af bøger så hvis du kan fortælle mig lidt mere præcist hva du vil vide eller skrive om for ellers kommer jeg til at bruge 100 år på at kigge bøger igennem og sidder selv med tre opgaver

jamen det skal jo være en sundheds kampange. og vi har valgt emnet fedme. derud fra skal vi så forsøge at lave en kampange der rammer dem.
det sådan med hvad kan man gøre for at motivere dem til at komme op og røre sig og hvad kan man gøre med mad så de for smag for sundere mad og kan man lære dem at lave "junk food" så det er sundt stadig.

og vi skal i gruppen forestille os at vi er et lille reklame bureau der skal komme ud med det så det hele skal være som en almindelig kampange jo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

mth1987

Astasmor skriver:

jamen det skal jo være en sundheds kampange. og vi har valgt emnet fedme. derud fra skal vi så forsøge at lave en kampange der rammer dem.
det sådan med hvad kan man gøre for at motivere dem til at komme op og røre sig og hvad kan man gøre med mad så de for smag for sundere mad og kan man lære dem at lave "junk food" så det er sundt stadig.

og vi skal i gruppen forestille os at vi er et lille reklame bureau der skal komme ud med det så det hele skal være som en almindelig kampange jo.

Hva med nogle opskrifter på sundt "fast food"
kender du "små skridt" det ku i også sagtens have med. Nu ved jeg ikk hvor du bor men havde været nemmere hvis du ku ha set mine opgaver og bøger så du ku få nogle ideer så havde den opgave hurtigt været færdig

Anmeld

3. november 2010

mth1987

Astasmor skriver:

kender du "små skridt" det ku i også sagtens have med. Nu ved jeg ikk hvor du bor men havde været nemmere hvis du ku ha set mine opgaver og bøger så du ku få nogle ideer så havde den opgave hurtigt været færdig

Anmeld

3. november 2010

NinaNymannMadsen

mth1987 skriver:

ja det ville vi nok godt kunne bruge når det nu er en kampange vi skal lave.
nej kender ikk "små skridt"
ja ville nok ha været nemmere men kan ikke lade sig gøre.

Anmeld

3. november 2010

SpunkenJo

Bootcamp med BS....

Højskoleophold med fokus på ernæring, evt med tilskud fra kommunen.

Anmeld

3. november 2010

mth1987

I kan finde nogle alternativer til fastfood så det stadig bliver nemt men lidt sundere og så ska i huske på at det jo ikk ska være fra chokolade til en gulerod. Det så der de små skridt kommer ind prøv at Google det. Mener han hedder Per Brandt eller noget ham der har skrevet noget. Men handler om at man ska tá små skridt ad gangen hvis man skal ændre sine vaner om det så er kost, motion eller hverdags vaner. Det ku i sagten basere opgaven på. Og du velkommen til at skrive hvis der dukker spørgsmål op undervejs

Anmeld

3. november 2010

SussieThyssen

Astasmor skriver:

okay... det vil jeg prøve at fremlægge for min gruppe... vi har gudskelov 4 uger til projektet... så der er lang tid endnu... det bare svært når man sidder fast og ikk kan komme videre.

Anmeld

3. november 2010

JustAnotherName

vi har en opgave i et fag der hedder Personlige resurser.
hvor vi skal lave en sundhedskampange, og vi har valgt om fedme, og nu vil jeg høre jer om i har nogen forslag til hvordan man kan motivere folk til at komme op af sofaen og ud og dyrke noget motion og spise bare lidt sundt.
i kan skrive en privat besked til mig hvis i vil.

LYST-MOTIVATION

Man skal kende til den overvægtiges liv og interesser.
Hvorfor er vedkomne blevet så overvægtig/fed?
Hvad kan vedkomne godt lide (eller kunne, da vedkomne kunne) at lave af aktiviteter - Måske var svømning en mulighed, da kroppen føles lettere i vand, og det samtidig er sund motion? ....Men det dur jo selvfølgeligt ikke at foreslå det til én med vandskræk.

Man kan komme med nok så meget viden om sundhed og ideer til aktivitet.
Men man er nødt til at tage udgangspunkt i den enkelte person, og ramme noget som taler til dem.

Hvis ikke viljen og lysten er i vedkomne selv, så vil det ikke lykkes.
Og et nederlag (mere) har de færreste brug for. Så det er med at finde ud af, hvad DE holder af og kan lide, og så tage udgangspunkt i de ting, og rykke personen mere og mere derfra - udfra vedkomnes eget ønske.

Anmeld

3. november 2010

JustAnotherName

Astasmor skriver:

Altså RIGTIGE kartofler, skåret ud og stegt i ovnen. fremfor de bølgede pose-pommesfrites fra frituregryden.

Og en groere bolle, fremfor de fedende lyse burgerboller.

Og meget mere salat, tomat, agurk, løg og LET dressing, og mindre bøf, bacon og ost i.

Dén dur ?!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.