hjælp til skole opgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.010 visninger
28 svar
0 synes godt om
3. november 2010

NinaNymannMadsen

vi har en opgave i et fag der hedder Personlige resurser.
hvor vi skal lave en sundhedskampange, og vi har valgt om fedme, og nu vil jeg høre jer om i har nogen forslag til hvordan man kan motivere folk til at komme op af sofaen og ud og dyrke noget motion og spise bare lidt sundt.
i kan skrive en privat besked til mig hvis i vil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

Sofia

Måsked nedsætte afgifterne på frugt og grønt, så det bliver billigere at være sund

Anmeld

3. november 2010

SussieThyssen

Astasmor skriver:

vi har en opgave i et fag der hedder Personlige resurser.
hvor vi skal lave en sundhedskampange, og vi har valgt om fedme, og nu vil jeg høre jer om i har nogen forslag til hvordan man kan motivere folk til at komme op af sofaen og ud og dyrke noget motion og spise bare lidt sundt.
i kan skrive en privat besked til mig hvis i vil.

Afholde kurser for overvægtige hvor man i første omgang lærer dem om det hele menneske i den hele krop.
Noget om personlig udvikling. For først når psyken har det godt, kan overskudet til at tage sig af sin fysiske del komme.

kærligst
Sussie

Anmeld

3. november 2010

NinaNymannMadsen

SussieThyssen skriver:

Afholde kurser for overvægtige hvor man i første omgang lærer dem om det hele menneske i den hele krop.
Noget om personlig udvikling. For først når psyken har det godt, kan overskudet til at tage sig af sin fysiske del komme.

kærligst
Sussie

okay... det vil jeg prøve at fremlægge for min gruppe... vi har gudskelov 4 uger til projektet... så der er lang tid endnu... det bare svært når man sidder fast og ikk kan komme videre.

Anmeld

3. november 2010

B&J

Helt klart lave motion hold hvor det er fra den vægt til den vægt så føler folk  sig ikke flove fordi de er i samme vægt klasse så er vi  ens også skulle det ikke være vildt dyrt for så gider folk tit ikke.. og måske gode opskrifter i mellem som råd og rådgivning...

helt klart billigere frugt elsker frugt men hold op jeg kan købe mig fattig i det...

sæt prisen op på slik og chips.

Anmeld

3. november 2010

NinaNymannMadsen

B&J skriver:

Helt klart lave motion hold hvor det er fra den vægt til den vægt så føler folk  sig ikke flove fordi de er i samme vægt klasse så er vi  ens også skulle det ikke være vildt dyrt for så gider folk tit ikke.. og måske gode opskrifter i mellem som råd og rådgivning...

helt klart billigere frugt elsker frugt men hold op jeg kan købe mig fattig i det...

sæt prisen op på slik og chips.

uhh gode ting til en kampange...

det vil jeg helt sikkert sige videre til min gruppe...

Anmeld

3. november 2010

B&J

Astasmor skriver:

uhh gode ting til en kampange...

det vil jeg helt sikkert sige videre til min gruppe...

Fordi der er jo motion hold men bare ikke for vægt klasser for der er en virkelig stor forskeld når man står der og samligner og det er pinligt osv.

eller kl det så har motioncenteret åben for en vægt klasse over 100kg ikke for muskel brød hihiihih

eller svømme hallen kl det har de åben for dem over 100kg ja gerne med partner osv for de har jo ikke noget imod hvordan du ser ud...  jeg skal til af starte i motion center med min kæreste men hold op det river inden i fordi jeg er en stor pige og tænk alle de slanke personer og hvad de tænker det er ikke altid sjovt og hjælper slet ikke på psyken...

Anmeld

3. november 2010

NinaNymannMadsen

B&J skriver:

Fordi der er jo motion hold men bare ikke for vægt klasser for der er en virkelig stor forskeld når man står der og samligner og det er pinligt osv.

eller kl det så har motioncenteret åben for en vægt klasse over 100kg ikke for muskel brød hihiihih

eller svømme hallen kl det har de åben for dem over 100kg ja gerne med partner osv for de har jo ikke noget imod hvordan du ser ud...  jeg skal til af starte i motion center med min kæreste men hold op det river inden i fordi jeg er en stor pige og tænk alle de slanke personer og hvad de tænker det er ikke altid sjovt og hjælper slet ikke på psyken...

ja okay. kunne godt forestille mig det ikke er det fedeste at stå der som lidt stor ved siden af de der skinny typer der er.
det lyder som en rigtig god ide og vil helt klart sørge for det kommer med.

grunden til ejg spørger her inde er fordi jeg ikke selv aner en disse om hvad "fede mennesker" vil ha for at komme igang.
er selv en streg i luften nogen lunde, har lidt mave men det fordi jeg lever for godt og har ikk gjort noget efter fødslen...
er kun glad for jer der gider og hjælpe nogen snakker af erfaring og andre kommer med ideer til hvad der kunne være godt at bruge.

Anmeld

3. november 2010

wamse

• tilbyde gratis diætist samtaler
  • motion på recept, i stedet for div. slankepiller
  • fedmegrupper, hvor man mødes med lidesindede og støtter hinanden. Måske i forbindelse med en diætist og en psykolog

Anmeld

3. november 2010

otlitrom

Jeg tænker lidt, at fedme ikke kun handler om kg. Så som Sussie foreslår, så har det noget at gøre med psyken, der også skal følge med.

Kunne man lave en form for gruppe-tiltag, hvor man kan mødes med ligesindede og få hjælp. Ikke kun ang. vægt og kost, men måske også andre ting, der kan ligge til hinder for, at man ikke kommer igang? Dette kunne dføres af diætister, sygeplejersker og fysioterapeuter måske?

Behandling af det hele menneske, i stedet for kun den "syge" del..

Bare en tanke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.