så kom det frygtede spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2010

Ida.

Milka skriver:

pigerne siger ikke en dyt!! de har lige lært at sige hov og av (og en sammentrækning: hav). de er 20 mdr gamle!! hvad sker der for sproget??

Ikke at du må hænge mig op på noget, men mener at tvillinger ofte har en tendens til at begynde at snakke forholdsvist sent, da de udvikler deres eget indbyrdes sprog og forståelse for hinanden...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

Karo

Nogen gange spørger børn om de mærkeligeste ting.

En dag da jeg hentede Marcus i vuggestuen kom en lidt ældre pige hen og spurgte om jeg ikke ville være hendes mor Hvad svare man lige til det...........................fik dog sagt at så ville hendes egen mor blive ked af det.

Syndes du klarede det godt Camilla

Anmeld

3. november 2010

Milka

idamaria83 skriver:

Ikke at du må hænge mig op på noget, men mener at tvillinger ofte har en tendens til at begynde at snakke forholdsvist sent, da de udvikler deres eget indbyrdes sprog og forståelse for hinanden...?

det er rigtigt – i hvert fald ifølge min tvillingebog tøsernes drengevenner, oscar og villads, er en måned ældre og siger ikke meget mere end dem

Anmeld

3. november 2010

Milka

Karo skriver:

En dag da jeg hentede Marcus i vuggestuen kom en lidt ældre pige hen og spurgte om jeg ikke ville være hendes mor Hvad svare man lige til det...........................fik dog sagt at så ville hendes egen mor blive ked af det.

det var da ikke et rart spørgsmål men godt svaret!

Anmeld

3. november 2010

Skouboe

Milka skriver:

jeg kan se at der sker rigtig meget, de kan bare ikke komme ud med det! de samler så meget op i vuggestuen, det er helt vildt nye lege osv, pludselig kan lilja bygge høje legotårn, det anede jeg sguda ik hun kunne

en playdate synes jeg vi skal arrangere under alle omstændigheder

Har du plads til at vi kommer forbi hos dig, eller vil du hellere til Ølstykke med bøtterne? Eller har du en anden ide?

Anmeld

3. november 2010

anna-jonas

Tjaaa.......................det kom lidt tidligt det spørgsmål, og du havde vel forventet at det var en af pigerne der havde stillet det, ikke?? Nå, men nu har det givet dig anledning til at tænke et evt. svar igennem, som du kan stå inde for, og som kan accepteres af tøse-pigerne. Det duer nok ikke helt at sige det som det er..............." Jeres far er en stor vatpik, der render fra alt der hedder ansvar og nærhed".

Du klarede det fint, selvom du blev taget med "bukserne nede".

Mette

Anmeld

4. november 2010

Lilac

Karo skriver:

Hold da op et spørgsmål! Kan nu ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet 

Anmeld

4. november 2010

Lilac

Milka skriver:

jeg snakkede med en af pædagogerne om det og hun sagde at jeg nok kunne vente mig mere af den slags fra børnehaveungerne, når de ser at det kun er mig der henter og bringer. men også at børn ikke venter noget uddybende svar, og at det er helt fint at svare noget med: "han bor et andet sted"

min veninde rikke – som er ret overvægtig – fortalte at en af børnene i hendes søns børnehave spurgte hende hvorfor hun var så stor, hvortil hun sagde, at det var fordi hun havde spist for meget.

"nå ok", sagde barnet, og gik videre

Det lød nu som en lidt komisk situation, med pigen - ret sejt hun ikke gad vente på du fandt et ordentligt svar frem, men bare konstaterede at hendes far var derhjemme 

Hende din veninde er da en frisk kvinde! Sådan!

Anmeld

4. november 2010

Milka

Skouboe skriver:

Har du plads til at vi kommer forbi hos dig, eller vil du hellere til Ølstykke med bøtterne? Eller har du en anden ide?

i må meget gerne komme på besøg! vi har masser plads

hvad sker der i ballerupcenteret, er det godt? ellers kunne vi jo også mødes der – spise noget frokost – eller er det bøvlet med tre tumlinger på sig?

hvad med lillemokken, er hun med i ligningen? kunne så godt tænke mig at møde hende

Anmeld

4. november 2010

Skouboe

Milka skriver:

i må meget gerne komme på besøg! vi har masser plads

hvad sker der i ballerupcenteret, er det godt? ellers kunne vi jo også mødes der – spise noget frokost – eller er det bøvlet med tre tumlinger på sig?

hvad med lillemokken, er hun med i ligningen? kunne så godt tænke mig at møde hende

Ja, lillemokken er med i ligningen, det er det der gør tingene lidt kompliceret. Jeg kunne muligvis tage en barnevogn med ind til dig hun kan sove i - hun kan jo ikke holde så længe.

Ballerup centret er der ikke meget ved, og jeg er helt sikker på at ungerne vil kede bagdelen ud af bleen derude.

Vi kan evt. mødes i Fields? Jeg ved ikke om deres legeland er tumlingevenligt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.