så kom det frygtede spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2010

JustAnotherName

Milka skriver:

jeg er bare slet ikke vant til talende børn!! får jo et chok hver gang de åbner munden og siger noget. synes godt de kunne få lidt situationsfornemmelse

Hahaha, ja fandme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

Skouboe

jeg er bare slet ikke vant til talende børn!! får jo et chok hver gang de åbner munden og siger noget. synes godt de kunne få lidt situationsfornemmelse

He, he - så skulle du prøve at være herhjemme. Freja snakker fanden et øre af. Det sidste nye - hun sikkert har lært i børnehaven - er at hver gang Rune prøver at spise hende eller kilde hende, sætter hun en flad hånd helt op foran hans ansigt og siger "STOP!" med meget bestemt mine...

I dag kom den også "Arj, altså faaar"..

Anmeld

3. november 2010

JustAnotherName

He, he - så skulle du prøve at være herhjemme. Freja snakker fanden et øre af. Det sidste nye - hun sikkert har lært i børnehaven - er at hver gang Rune prøver at spise hende eller kilde hende, sætter hun en flad hånd helt op foran hans ansigt og siger "STOP!" med meget bestemt mine...

Det der "STOP" med alvorligt udtryk og et stop-håndtegn der understøtter det, er også meget brugt herhjemme.

Det stammer helt 100 ovre fra pigernes vuggestue (og børnehave) af.

En dag, hvor Kenneth skældte Celina lidt ud, sagde hun "nej, nej, neejjj", og løb omkring sofabordet - Hun kunne slet ikke rumme, at hun blev irettesat. Og så kom hånden op "STOP FAR!" ......haha, ret komisk. Hun er ikke engang 1½ år endnu. Men hun kan dælme sige fra i både ord og kropsprog, så der ikke er noget at tage fejl af!! 

Anmeld

3. november 2010

Barbamama

Uha ja den kommentar kommer jo.... Og også fra dine egne bøtter på et tidspunkt..... Det bliver svært at sige og jeg ved ikke hvad de rette ord vil være men du kender dine børn og ved hvad du kan sige til dem til det tidspunkt....

Anmeld

3. november 2010

Ida.

Hehe hvor nuttet...

Du må se om du kan finde ud af, hvad du skal svare næste gang spørgsmålet kommer ...hvem ved hvornår pigerne stiller spørgsmålet?

Anmeld

3. november 2010

Milka

idamaria83 skriver:

Hehe hvor nuttet...

Du må se om du kan finde ud af, hvad du skal svare næste gang spørgsmålet kommer ...hvem ved hvornår pigerne stiller spørgsmålet?

jeg snakkede med en af pædagogerne om det og hun sagde at jeg nok kunne vente mig mere af den slags fra børnehaveungerne, når de ser at det kun er mig der henter og bringer. men også at børn ikke venter noget uddybende svar, og at det er helt fint at svare noget med: "han bor et andet sted"

min veninde rikke – som er ret overvægtig – fortalte at en af børnene i hendes søns børnehave spurgte hende hvorfor hun var så stor, hvortil hun sagde, at det var fordi hun havde spist for meget.

"nå ok", sagde barnet, og gik videre

Anmeld

3. november 2010

Milka

Skouboe skriver:

pigerne siger ikke en dyt!! de har lige lært at sige hov og av (og en sammentrækning: hav). de er 20 mdr gamle!! hvad sker der for sproget??

Anmeld

3. november 2010

Ida.

Milka skriver:

jeg snakkede med en af pædagogerne om det og hun sagde at jeg nok kunne vente mig mere af den slags fra børnehaveungerne, når de ser at det kun er mig der henter og bringer. men også at børn ikke venter noget uddybende svar, og at det er helt fint at svare noget med: "han bor et andet sted"

min veninde rikke – som er ret overvægtig – fortalte at en af børnene i hendes søns børnehave spurgte hende hvorfor hun var så stor, hvortil hun sagde, at det var fordi hun havde spist for meget.

"nå ok", sagde barnet, og gik videre

Det har hun nok temmelig ret i...på den måde er de jo meget taknemmelige sådan nogle børn

Anmeld

3. november 2010

Skouboe

Milka skriver:

pigerne siger ikke en dyt!! de har lige lært at sige hov og av (og en sammentrækning: hav). de er 20 mdr gamle!! hvad sker der for sproget??

Jeg tror bare der er forskel på unger - og Freja er også extremt langt fremme for sin alder. Sætninger på 4-7 ord er helt normale, og hvor mange unger på 21 måneder kender du der kan sige rutsjebane, trampolin og teletubbies helt tydeligt??

Jeg tror en del af det er fordi vi har brugt babytegn med hende - hun har fået en forståelse for ord og kommunikation og en enorm lyst til at lære. Hun gentager ALT hvad vi siger.

Min svigermor kommenterede her den anden dag at det dog var utroligt hvor meget hun forstod og hvad der foregik i hovedet på hende, og vi blev enige om at det jo ikke er fordi hun er mere intelligent end andre unger på hendes alder, hun kan bare give udtryk for det. Du skulle bare vide hvad der foregår mellem ørerne på bøtterne.

Vi kan godt lave en play-date for at se om bøtterne samler noget op - Frejas kusine snakker ihvertfald mere, når hun har været sammen med Freja.

Anmeld

3. november 2010

Milka

Skouboe skriver:

Jeg tror bare der er forskel på unger - og Freja er også extremt langt fremme for sin alder. Sætninger på 4-7 ord er helt normale, og hvor mange unger på 21 måneder kender du der kan sige rutsjebane, trampolin og teletubbies helt tydeligt??

Jeg tror en del af det er fordi vi har brugt babytegn med hende - hun har fået en forståelse for ord og kommunikation og en enorm lyst til at lære. Hun gentager ALT hvad vi siger.

Min svigermor kommenterede her den anden dag at det dog var utroligt hvor meget hun forstod og hvad der foregik i hovedet på hende, og vi blev enige om at det jo ikke er fordi hun er mere intelligent end andre unger på hendes alder, hun kan bare give udtryk for det. Du skulle bare vide hvad der foregår mellem ørerne på bøtterne.

Vi kan godt lave en play-date for at se om bøtterne samler noget op - Frejas kusine snakker ihvertfald mere, når hun har været sammen med Freja.

jeg kan se at der sker rigtig meget, de kan bare ikke komme ud med det! de samler så meget op i vuggestuen, det er helt vildt nye lege osv, pludselig kan lilja bygge høje legotårn, det anede jeg sguda ik hun kunne

en playdate synes jeg vi skal arrangere under alle omstændigheder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.