Milka skriver:
pigerne siger ikke en dyt!! de har lige lært at sige hov og av (og en sammentrækning: hav). de er 20 mdr gamle!! hvad sker der for sproget?? 
Jeg tror bare der er forskel på unger - og Freja er også extremt langt fremme for sin alder. Sætninger på 4-7 ord er helt normale, og hvor mange unger på 21 måneder kender du der kan sige rutsjebane, trampolin og teletubbies helt tydeligt??
Jeg tror en del af det er fordi vi har brugt babytegn med hende - hun har fået en forståelse for ord og kommunikation og en enorm lyst til at lære. Hun gentager ALT hvad vi siger.
Min svigermor kommenterede her den anden dag at det dog var utroligt hvor meget hun forstod og hvad der foregik i hovedet på hende, og vi blev enige om at det jo ikke er fordi hun er mere intelligent end andre unger på hendes alder, hun kan bare give udtryk for det. Du skulle bare vide hvad der foregår mellem ørerne på bøtterne.
Vi kan godt lave en play-date for at se om bøtterne samler noget op - Frejas kusine snakker ihvertfald mere, når hun har været sammen med Freja.
Anmeld