Sædkvalitet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2010

Louisiana

businesstigger skriver:

Vi havde prøvet 6-8 mdr da min mand bad sin læge om at blive testet. Det var ikke noget problem. Han skulle efterfølgende bare aflever en sædprøve og så fik han så svar efter noget tid.

Så tror bare at det er at spørge lægen. Det er i hvert fald vores erfaring.

Skulle han så aflevere prøven hos sin læge? Eller blev han henvist til hospitalet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

businesstigger

Han afleverede den til lægen er jeg ret sikker på. Tænker at det er forskelligt alt efter hvor man bor i landet om det er det ene eller andet sted man aflevere. Men han klarede donationen her hjemme og afleverede den så hos lægen på vej til arbejde.

Anmeld

2. november 2010

tinasmor

Louisiana28 skriver:

Og hvordan foregik det, da han skulle testes ved lægen??

han skulle indleverer en sædprøve i Pilstræde og vi fik svar på den senere pr brev.

Anmeld

2. november 2010

tinasmor

Det er jeg da ked af at hører  Hvorfor købte I dem i England? Så man kan købe dem på testdig.dk, tror jeg det var. Men de er måske ikke pålidelige?

Dem kender jeg ikke. Det var over 4 år siden så jeg fandt den på Ebay og havde ikke set den andre steder. Det var en dobbelt tekst, så både en til kvinden (for at se om man havde æl) og så til manden (den målte kun antal ikke hvordan de reelt så ud) Det skal man selvfølgelig have målt rigtigt. For os var det bare for at se om der var noget der kunne være galt. Jeg er glad for jeg købte dem, for vi kom i behandling et halvt år efter. Og i  3 forsøg  blev jeg gravid. For mig betød det, at vi ikke behøvede vente endnu længere end vi hadve gjort

Anmeld

2. november 2010

Louisiana

businesstigger skriver:

Han afleverede den til lægen er jeg ret sikker på. Tænker at det er forskelligt alt efter hvor man bor i landet om det er det ene eller andet sted man aflevere. Men han klarede donationen her hjemme og afleverede den så hos lægen på vej til arbejde.

Okay, manden er ret lettet over, at det kan gøres hjemmefra  Vi har hverken langt til læge eller hospital, så vil tro, at han kan aflevere hjemmefra.

Tak for dine svar

Anmeld

2. november 2010

Louisiana

tinasmor skriver:

Dem kender jeg ikke. Det var over 4 år siden så jeg fandt den på Ebay og havde ikke set den andre steder. Det var en dobbelt tekst, så både en til kvinden (for at se om man havde æl) og så til manden (den målte kun antal ikke hvordan de reelt så ud) Det skal man selvfølgelig have målt rigtigt. For os var det bare for at se om der var noget der kunne være galt. Jeg er glad for det, for vi kom i behandling et halvt år efter. Og i  3 forsøg  blev jeg gravid.

Nå, okay. Ved heller ikke hvor længe man har kunne få dem i Danmark, fandt helt tilfældigt her idag

Tak for dine svar

Anmeld

2. november 2010

Margurit

Louisiana28 skriver:

Og er der nogen der har prøvet sædkvalitetstests, som kan købes på nettet??

Hejsa

Vi, eller min kæreste, har prøvet en sædkvalitetstest fra nettet, og den har virket som den skulle. Det var en pakke med to tests i, der skulle foretages med en lille uges mellemrum, for at sammenligne resultatet. Vi synes det var rart, at få en form for ro at vide, den formentlig ikke er gal der.... Siger formentlig, fordi de "kun" måler antallet af sædceller pr. ml. sæd, og ikke hvor mange der er levende eller hvor livlige de er. 

Vi synes det var rigtig rart, at få et prej om hvordan det ser ud på det område, og min kæreste synes det var rigtig dejligt, at det kunne gøres hjemme Jeg kan anbefale dem, hvis man gerne vil have en idé om hvordan det ser ud med sædkvaliteten

Anmeld

2. november 2010

Louisiana

Margurit skriver:

Hejsa

Vi, eller min kæreste, har prøvet en sædkvalitetstest fra nettet, og den har virket som den skulle. Det var en pakke med to tests i, der skulle foretages med en lille uges mellemrum, for at sammenligne resultatet. Vi synes det var rart, at få en form for ro at vide, den formentlig ikke er gal der.... Siger formentlig, fordi de "kun" måler antallet af sædceller pr. ml. sæd, og ikke hvor mange der er levende eller hvor livlige de er. 

Vi synes det var rigtig rart, at få et prej om hvordan det ser ud på det område, og min kæreste synes det var rigtig dejligt, at det kunne gøres hjemme Jeg kan anbefale dem, hvis man gerne vil have en idé om hvordan det ser ud med sædkvaliteten

Ja, det er jo ulempen, at testen ikke viser hvor "kampdygtige" sædcellerne er.

Tak for dit svar

Anmeld

2. november 2010

Meliora

Min kæreste fik taget en test via fertilitetsklinikken på Riget, og havde svar to uger efter:-)

Anmeld

2. november 2010

Louisiana

FruRafn skriver:

Min kæreste fik taget en test via fertilitetsklinikken på Riget, og havde svar to uger efter:-)

Okay, tak for svar  Min kæreste ringer til lægen og får en tid imorgen, håber de kan tage ham ind hurtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.