Sædkvalitet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2010

Louisiana

miss freja skriver:

Min kæreste har ville have børn i lang tid, men han gik og var nervøs for at der var et problem med hans sædkvalitet, og ville derfor gerne have det testet. Min kæreste har været ryger i mange år, og det var en stor faktor for hans bekymring.

Men altså han gik lægen og fik en henvisning til hospitalet, og fik herefter foretaget testen. Jeg ved egentlig ikke hvorfor hans læge gik med til det, da han jo ikke på daværende tidspunkt var igang med PB.

Det er jo både godt og ondt, at han fik at vide at han havde svært nedsat kvalitet, da vi jo selvfølgelige har bekymret os for, om det overhovedet kunne lykkedes os at blive gravid. Men heldigvis har denne bekymring ikke haft noget på sig.

Tak skal du have - vi glæder os også rigtig meget til at bebsen kommer - til juni måned

Min kæreste ryger heldigvis ikke, og har aldrig gjort det, så det kan ihvertfald ikke være dét der er galt - hvis der er noget galt. Vidste faktisk ikke, at det gjorde så meget ved sædkvaliteten.

Vi snakker nemlig om herhjemme, at det nok er en god idé, at min kæreste får tjekket sæden, selv om det er mig der ikke kan få børn lige nu (får ikke ægløsning). Skal begynde på nogle piller der sætter ægløsningen igang, men jeg magter bare ikke, at blive skuffet måned efter måned igen (vi har forsøgt i lidt over et år), og det så viser sig, at han har nedsat sædkvalitet, og vi ikke fik det undersøgt før.

Tak for du delte din erfaring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

miss freja

Louisiana28 skriver:

Min kæreste ryger heldigvis ikke, og har aldrig gjort det, så det kan ihvertfald ikke være dét der er galt - hvis der er noget galt. Vidste faktisk ikke, at det gjorde så meget ved sædkvaliteten.

Vi snakker nemlig om herhjemme, at det nok er en god idé, at min kæreste får tjekket sæden, selv om det er mig der ikke kan få børn lige nu (får ikke ægløsning). Skal begynde på nogle piller der sætter ægløsningen igang, men jeg magter bare ikke, at blive skuffet måned efter måned igen (vi har forsøgt i lidt over et år), og det så viser sig, at han har nedsat sædkvalitet, og vi ikke fik det undersøgt før.

Tak for du delte din erfaring

Et eller andet sted, så synes jeg da også, at I skal have undersøgt hans sædkvalitet, når nu I har forsøgt i over et år. Så synes jeg da, at der er alt mulig grund til at få tingene undersøgt. Selvom du ikke få ægløsning lige p.t., så kan der jo også godt være noget galt med hans sæd. Hvis nu det viser sig, at I har brug for hjælp til at blive gravide, så er det jo også bare med at se at komme igang med det samme.

Jeg håber på, at de piller du skal have er med til at det lykkedes for jer at få en bebs i  2011  

Jeg   for at det lykkedes.

Selvfølgelig vil jeg gerne dele min erfaringer - jeg synes jo selv at det er super skønt, når andre vil dele deres erfaringer med mig.

Anmeld

2. november 2010

oo

ja, Søren fik en henvisning fra egen læge til svendborg sygehus, hvor han afleverede en sædprøve. nogle dage efter var der svar ved egen læge jeg ville så absolut vælge at få testet alt hvad der hedder fertilitet hos lægerne istedet for hjemmetesterier!!

Anmeld

2. november 2010

Dorthe1986

Jamen vi blev henvist til Skive, hvor vi begge skulle undersøges.

Vi mødte ind til den første tid vi havde, hvor kæresten skulle lave en sædprøve. Den foregik i et lille rum, med en lædersofa, tv, film og blade Han kunne ikke lave den hjemmefra da transporttiden var for lang Han var godt nok møgnervøs for om at han kunne gøre det, men det gik Vi havde så et par timer fri, hvor vi fik noget frokost og så havde de svar på prøven. Som viste en fantastisk sædkvalitet

Anmeld

2. november 2010

baby84

miss freja skriver:

Min kæreste fik foretaget en undersøgelse af hans sædkvalitet inden vi begyndte PB. Her skulle han bare aflevere en sædprøve på sygehuset, også fik han svar herefter.

Prøven viste, at han havde svært nedsadt sædkvalitet, men på trods af dette, så blev jeg gravid 3. måneder efter at jeg smed p-pillerne. Så nogle gange lykkedes ting alligevel rimeligt smertefrit trods alt

miss freja må jeg spørge hvor lavt sædtallet var?

Anmeld

2. november 2010

miss freja

baby84 skriver:

miss freja må jeg spørge hvor lavt sædtallet var?

Ja det må du godt - men jeg kan ikke svare dig, for jeg kan ikke huske det. Det var sidste år han fik taget testen. Men altså, hans læge sagde, at med det tal, så ville han gå ind under kategorien svært nedsat sædkvalitet. Han sædtal var ikke så højt, og de var ikke så hurtigt svømmende som de skulle være.

Kæresten er ikke hjemme nu, så kan ikke høre ham, om han kan huske hvad tallet var.

Anmeld

2. november 2010

Louisiana

miss freja skriver:

Et eller andet sted, så synes jeg da også, at I skal have undersøgt hans sædkvalitet, når nu I har forsøgt i over et år. Så synes jeg da, at der er alt mulig grund til at få tingene undersøgt. Selvom du ikke få ægløsning lige p.t., så kan der jo også godt være noget galt med hans sæd. Hvis nu det viser sig, at I har brug for hjælp til at blive gravide, så er det jo også bare med at se at komme igang med det samme.

Jeg håber på, at de piller du skal have er med til at det lykkedes for jer at få en bebs i  2011  

Jeg   for at det lykkedes.

Selvfølgelig vil jeg gerne dele min erfaringer - jeg synes jo selv at det er super skønt, når andre vil dele deres erfaringer med mig.

Ja, det er lige nøjagtig det jeg har sagt til manden  Det kunne jo godt være os begge den er 'galt' med.

Tusind tak for

Anmeld

2. november 2010

Louisiana

Tjuhl skriver:

ja, Søren fik en henvisning fra egen læge til svendborg sygehus, hvor han afleverede en sædprøve. nogle dage efter var der svar ved egen læge jeg ville så absolut vælge at få testet alt hvad der hedder fertilitet hos lægerne istedet for hjemmetesterier!!

Ja, det tænker jeg også. Men ville da lige hører om nogen havde erfaring med hjemmetests. Især fordi manden ikke er så glad for det dér med, at skulle aflevere en kop sæd  Men da jeg nævnte alt det jeg går igennem inden graviditeten, og især under graviditeten, så grinede han lidt fjoget af sig selv, og kunne godt se, at det var et meget lille offer fra hans side, at aflevere en klat sæd

Tillykke med dit lille mirakel i øvrigt

Anmeld

2. november 2010

Louisiana

Dorthe1986 skriver:

Jamen vi blev henvist til Skive, hvor vi begge skulle undersøges.

Vi mødte ind til den første tid vi havde, hvor kæresten skulle lave en sædprøve. Den foregik i et lille rum, med en lædersofa, tv, film og blade Han kunne ikke lave den hjemmefra da transporttiden var for lang Han var godt nok møgnervøs for om at han kunne gøre det, men det gik Vi havde så et par timer fri, hvor vi fik noget frokost og så havde de svar på prøven. Som viste en fantastisk sædkvalitet

Flot, at han kunne aflevere sådan et sted  Det får jeg bare aldrig nogensinde min kæreste til, han har for længe siden sagt, at han ikke gør det sådan et sted  Hvor lang må transporttiden være??

Anmeld

2. november 2010

businesstigger

Vi havde prøvet 6-8 mdr da min mand bad sin læge om at blive testet. Det var ikke noget problem. Han skulle efterfølgende bare aflever en sædprøve og så fik han så svar efter noget tid.

Så tror bare at det er at spørge lægen. Det er i hvert fald vores erfaring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.