Så væltede kostpyramiden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2010

Vial

kitty skriver:

Ja, *BOM* sagde det, og alle de gode intentioner om at være super-gravid med max overskud, og kun frugt og grønt, fiber og økologisk kunne pakkes sammen og gemmes laaangt væk!

Jeg kan ikke lide mad! Det troede jeg aldrig i mit liv jeg skulle sige! Men mad er udelukket for tiden. For ikke at nævne ting der har været i køleskab! ALT smager dårligt! Den står på kiks, blommer, coca cola, den originale røde selvfølgelig.. Den billige kan ikke længere bruges... Og så ellersdet hvideste brød fra bageren, med smør. Det er stort set hvad jeg kan holde i min forkvalmede krop.

Jeg kan ikke just sige jeg har det godt med det, for i drømme havde jeg jo planlagt salater, gode sunde aftenretter tilberedt fra bunden, litervis af vand og godt med motion. Men det bliver ikke i første trimester

Så ja, min kostpyramide er væltet, og jeg tager det der er trillet nærmest mine fødder.. Men ruller med mariekiks, blommer og cola triller selvfølgelig også meget godt

Lyder præcis som den kost jeg groede to meget sunde børn på. Så det skal nok blive godt.

Nu overlever jeg på hardcore kageflip.. Så dårlig stil. Når jeg har munden fuld af romkugler og krummer fra julebollen på jakken, så sender jeg et stjålent blik op på fitnesscentret og tænker, at der skal jeg nok snart "afsone"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

Maria-s

idamaria83 skriver:

Min kostpyramide i første trimester i begge graviditeter bestod af:

- appelsiner
- sun lolly/filur-is
- ristet rugbrød med smør (når det gik godt var der også ost og peberfrugt på)
- ristet toastbrød med smør
- appelsinjuice (anes et tema?)

Ski' hul i de gode intentioner...lidt mad er bedre end ingen mad!!

1. trimester (og lidt ind i andet) bestod af:

* mælk, mælk, MÆLK!

* vand

* Hvidt brød, ristet eller frisk med masser af smør og evt ost eller hamburgerryg på de gode dage

* Havregryn med mælk og en lille smule sukker

* knækbrød med smør og evt ost

Og jaa det var vist det jeg kunne klare sådan nogenlunde. Så kastede jeg da som regel ikke op MENS jeg skulle spise....

En enkelt mundfuld cola eller nogen form for syre baserede mavare/ drikkevare gjorde at jeg skulle kaste op; tomat, juice, frugt etc. og ja alle former for grønt og kød var bare underligt at få i munden og smagte af arrrddd!... (Og elsker normalt grøntsager og kød)

I dag efter at kvalmen er ovre har jeg en sygelig trang til praktisk alle former for citrus produkter. Mest appelsin juice (kan sagtens drikke en ltr om dagen!) men ellers Tuborg squash og clemetiner (uhhh SÅ dejligt det er/ bliver sæson for dem her nu!) og AGURK namenamenam.

Sååå er der lige de mere usunde ting som is!....  og Cola (coca cola)  deeeemmm kan jeg heller ikke helt komme udenom. De klistre nærmest til mig hvis det kommer inden for 2 meters afstand... og ja så bare MAD i det hele taget!.. Ku jo spise en hel hest hvis det skulle være... indrømmet  Jeg har virkelig taget revanche her efter min kvalme er gået over hvilket har resulteret i en vægtøgning der giver maks røde kinder...

Hmm det blev lidt langt Men ja kunne snakke om mad, dejlig mad hele aftenen.. Måske man liiige skulle have en nathapser??..

Anmeld

2. november 2010

businesstigger

kitty skriver:

Årh ja... thebirkes.. Mormors de hjemmebagte.. Med smør! Dét kunne jeg godt spise lige nu! Tror også snart jeg skal ud og have risteren igang, jeg spiser meget lidt, men tit.. Og vægtens fortsætter nedad lige nu.. Der sker der ikke noget ved, men det vender nok på et tidspunkt

Cola-holdet er et godt hold. Men jeg prøver at skifte mellem rema 1000, fakta og netto, for jeg synes det er lidt pinligt med de mængder jeg køber

Bjørnen havde drukket det sidste igår, efter jeg var gået i seng, og det startede vi så ud med at snakke om 6.15 i morges, at det gør man ikke!!

Det er da super godt at vægten falder samtidig med kostpyramiden. Det skal du bare nyde!

Hvor sødt at du fordeler dit Cola indkøb for ikke at virker for fordrukken. Men hvad gør man ikke for at få stillet lige den tørst der er aller størst mens man ellers kæmper med kvalme og ubehag?!!

Og godt at du fik forklaret Bjørnen at man kun drikker det sidste hvis man er klar på at blive sendt ud i natten for at erstatte det!!

Anmeld

2. november 2010

Valle81

Skouboe skriver:

Det kommer til at ske jævnligt - ikke kun i graviditeten, men også når du er blevet mor. Selv de bedste planer har en tendens til at kuldsejle...

Spis hvad du kan få ned, drop den dårlige samvittighed og spis dine vitaminer - og husk at starte på jern fra uge 10.. - så går det hele nok endda.

Og de der planer om at være den super tjekkede mor der lige smutter på cafe med vennerne og drikker latte og ordner verdenssituationen, mens kattekyllingen sover sødt i barnevognen... dem skal nok nok heller ikke regne med

:0)

Anmeld

2. november 2010

AnneBJ

Jeg har altså heller ikke spist særlig sundt... Hvidt brød med smør, knækbrød, kiks, morgenmadsprodukter osv... Varm aftensmad er stadig ikke en ubetinget succes...

Jeg var lykkelig da jeg ramte 13+0 - da kunne jeg nemlig droppe folsyren og så bruge vitaminpiller der kan tygges. Mine jerntabletter er brusepiller der kan opløses i vand og så drikkes - det hjalp lidt til at overskue dagen at jeg ikke skulle sluge de forbandede piller!

HÅber du snart slipper!!

Anmeld

2. november 2010

Frk. Himmelblå

kitty skriver:

Ja, *BOM* sagde det, og alle de gode intentioner om at være super-gravid med max overskud, og kun frugt og grønt, fiber og økologisk kunne pakkes sammen og gemmes laaangt væk!

Jeg kan ikke lide mad! Det troede jeg aldrig i mit liv jeg skulle sige! Men mad er udelukket for tiden. For ikke at nævne ting der har været i køleskab! ALT smager dårligt! Den står på kiks, blommer, coca cola, den originale røde selvfølgelig.. Den billige kan ikke længere bruges... Og så ellersdet hvideste brød fra bageren, med smør. Det er stort set hvad jeg kan holde i min forkvalmede krop.

Jeg kan ikke just sige jeg har det godt med det, for i drømme havde jeg jo planlagt salater, gode sunde aftenretter tilberedt fra bunden, litervis af vand og godt med motion. Men det bliver ikke i første trimester

Så ja, min kostpyramide er væltet, og jeg tager det der er trillet nærmest mine fødder.. Men ruller med mariekiks, blommer og cola triller selvfølgelig også meget godt

Det lyder PRÆCIS som mig de første 14-15 uger af begge mine graviditeter!

Hvor langt er du henne? Måske er der også lys forude for dig?

Altså her var ristet toastbrød (den helt billige UDEN fuldkorn, som ellers aldrig blev købt tidligere) et hit. Med smør og nogen gange appelsinmarmelade (så gik bølgerne højt den dag). Og ellers flødehavarti fra Arla (verdens måske dårligste ost!).

Ellers var mit take away trick at kigge på stedernes børne-menuer. De der helt simple og børnevenlige retter passer bare godt ind, når man, nå ja, har et barn i mavsen .

Jeg vil lige trøste dig med, at jeg ganske vist tog på i første trimester, men det var ik' vildere end alle andre. Jeg spiste drønusundt, men jo ikke så meget af det. Og det vigtigste er altså, at der kommer noget indenbords. - (Men hold nu alligevel lidt igen med colaen - det er trods alt MEGET sukker (dit barn bli'r også småafhængigt &nbsp og der er koffein i, - så glassene skal lige indføjes i kafferegnskabet, hvis du altså fører sådan et. Kan nu ikke forestille mig, at du kan få en dråbe kaffe ned for tiden, så det går nok!)

og "god bedring" og et lille fnis (velment).

Anmeld

2. november 2010

JustMe

kitty skriver:

Åh, hvor jeg kender det! Jeg havde de bedste intentioner om at overholde mine kalorier og kun spise 100% PCO-venligt af hensyn til resten af graviditeten. Så kom kvalmen med 120 i timen og PCO-kosten blev erstattet af hvidt brød med smør og pålægschokolade samt salte fast foods.

Nu har jeg stadig heldagskvalme, om end ikke i samme grad, men har stadig svært ved at overholde kalorierne og spise de rigtige ting, da det bare ikke altid er det, kroppen vil

Så jeg venter på bedring i kvalmen, så jeg atter kan komme tilbage til mine fornuftige kostvaner

Anmeld

2. november 2010

JustMe

... og ja så bare MAD i det hele taget!.. Ku jo spise en hel hest hvis det skulle være... indrømmet  Jeg har virkelig taget revanche her efter min kvalme er gået over hvilket har resulteret i en vægtøgning der giver maks røde kinder...

Hmm det blev lidt langt Men ja kunne snakke om mad, dejlig mad hele aftenen.. Måske man liiige skulle have en nathapser??..

Hahahahaha, det kunne være mig, der havde skrevet det!

Lagde ud med at tabe 2 kg på pga kvalmen....nu tror jeg så, jeg har taget tre-fire gange så meget på i stedet

Anmeld

2. november 2010

Valle81

kitty skriver:

Op i bagdelen med kostpyramiden:0)

LEV livet mens du er gravid:0)

Alle mine tre unger er groet og gror i maven på chokolade, romkugler og cola:0) Mad siger mig ikke noget, og hvis jeg skal have mad skal det være gammeldaws dansk mad. Frikadeller med persillesovs, stegt flæsk med løgsovs, flæskesteg med hele svineriet sov - så det er der heller ikke meget kostpyramide over:0)

Skid hul i det:0) He he:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.