Så væltede kostpyramiden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2010

otlitrom

dorthemus skriver:

Ja kostpyramiden væltede også for mig da jeg var gravid ...og er aldrig rigtigt kommet på plads igen

Jeg RÅ ÅD alt det man ikke måtte...fik mega meget lyst til go gammeldaws mad, jo federe jo bedre. Engang skulle Zafir komme på besøg sammen emd familien og jeg har lavet lasagne. Ku dog ikke vente til de kom...1 time!!! og gik ned og købte en gang Boller i Karry og spiste den.....Spiste også lasagne da de kom

Sikken appetit, Dorthe! Gid det var mig.. Men jeg tænker den vender tilbage. Jeg er ret glad for Karry, og vi har en idé om at det indiske flag vil tone frem på skærmen, når jeg skal scannes om en uge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

Skouboe

kitty skriver:

Nej, drømmen om at være cafe latte-mamma er allerede pakket ned. Men det er heller ikke så meget mig i forvejen.. Men tak fordi du siger det. For jo, nogen gange sniger tanken sig da ind på mig!

Og mine vitaminer får jeg hver dag. Selvom de er blandt de værste ting lige nu. Ikke smagen, men at skulle synke dem Men jeg tager dem! Og ja, jernen skal jeg huske. Det er jo faktisk snart!!

Det er jo nemlig snart - og nogen gange sniger tiden sig bare afsted, så man slet ikke opdager den går..

Jeg tror at de fleste kvinder har en masse planer og illusioner og drømme når de bliver gravide (og før det), og de fleste af dem brister hen ad vejen. Det betyder ikke at du ikke skal planlægge og drømme, du skal bare lade være med at slå dig selv oveni hovedet, når det sker

Anmeld

1. november 2010

dorthemus

Bavianis skriver:

Tja, hvad kan jeg sige andet end velkommen i klubben!

Min madpyramide er rund - og ligner til forveksling en pizza...

...min var firkantet og lignede lasagne

Anmeld

1. november 2010

Riksen

Velkommen i klubben!

Jeg havde det på samme måde. Kunne ikke have almindelig sund mad eller tilberedt mad for den sags skyld, altså varme retter til aftensmad var bare no go. Men hvidt brød, helst ristet og med smør, havrefras med sukker, Ribena-saftevand, kakao, kanelknækbrød, mariekiks osv. var et hit og kunne dæmpe kvalmen sådan nogenlunde.

Det er helt bestemte ting, man har lyst til når man er plaget af kvalme og opkast, og så går det altså ikke at tænke i gulerødder og spinat. Sådan er det vist bare!

Men du kan tage revanche i andet trimester, når sulten vender tilbage og kvalmen (forhåbentlig) forsvinder.

Anmeld

1. november 2010

businesstigger

kitty skriver:

Ja, *BOM* sagde det, og alle de gode intentioner om at være super-gravid med max overskud, og kun frugt og grønt, fiber og økologisk kunne pakkes sammen og gemmes laaangt væk!

Jeg kan ikke lide mad! Det troede jeg aldrig i mit liv jeg skulle sige! Men mad er udelukket for tiden. For ikke at nævne ting der har været i køleskab! ALT smager dårligt! Den står på kiks, blommer, coca cola, den originale røde selvfølgelig.. Den billige kan ikke længere bruges... Og så ellersdet hvideste brød fra bageren, med smør. Det er stort set hvad jeg kan holde i min forkvalmede krop.

Jeg kan ikke just sige jeg har det godt med det, for i drømme havde jeg jo planlagt salater, gode sunde aftenretter tilberedt fra bunden, litervis af vand og godt med motion. Men det bliver ikke i første trimester

Så ja, min kostpyramide er væltet, og jeg tager det der er trillet nærmest mine fødder.. Men ruller med mariekiks, blommer og cola triller selvfølgelig også meget godt

Ting smager bare anderledes når man er blevet gravid. Har læst et sted hvad der er med til at gøre det men kan ikke lige huske det.

Hehe ja jeg tænker tilbage nu på mine thebirkes eller hvidt brød med rejeost eller endnu bedre champinion smørreost. Noget jeg normalt ikke ville spise meget af om overhovedet men det var noget af det jeg kunne klare at spise.

Aftensmad som i normal aftensmad - glem det!

Når jeg skulle have noget at drikke var det juice. Og ikke den sunde jeg plejer at drikke et glas af om morgenen men det mest usunde var helt klart bedst. Kunne drikke sådan en hel karton om dagen hvis jeg ikke passede på. Lige for tiden er jeg også på cola holdet. Har lyst til det som jeg sjældent hr haft før.

Anmeld

1. november 2010

Bavianis

dorthemus skriver:

...min var firkantet og lignede lasagne

Haha!

Anmeld

1. november 2010

dorthemus

kitty skriver:

Sikken appetit, Dorthe! Gid det var mig.. Men jeg tænker den vender tilbage. Jeg er ret glad for Karry, og vi har en idé om at det indiske flag vil tone frem på skærmen, når jeg skal scannes om en uge

He he he, ja det kan være

Jamen jeg ÅD!! Fik også en gang tudet-truet mig til at en veninde gik med mig ud og spiste stegt flæsk

Jeg led frygteligt af kvalme de første fire måneder, og det eneste der virkede var MAD!!!! ...og ikke i form af salat.

Anmeld

1. november 2010

dorthemus

Bavianis skriver:

Haha!

Jeg spiste så meget lasagne, at jeg til sidst ikke kunne udstå synet af det...det kan jeg heldigvis igen og har lige spist det her til aften, nammenam

Anmeld

1. november 2010

otlitrom

businesstigger skriver:

Ting smager bare anderledes når man er blevet gravid. Har læst et sted hvad der er med til at gøre det men kan ikke lige huske det.

Hehe ja jeg tænker tilbage nu på mine thebirkes eller hvidt brød med rejeost eller endnu bedre champinion smørreost. Noget jeg normalt ikke ville spise meget af om overhovedet men det var noget af det jeg kunne klare at spise.

Aftensmad som i normal aftensmad - glem det!

Når jeg skulle have noget at drikke var det juice. Og ikke den sunde jeg plejer at drikke et glas af om morgenen men det mest usunde var helt klart bedst. Kunne drikke sådan en hel karton om dagen hvis jeg ikke passede på. Lige for tiden er jeg også på cola holdet. Har lyst til det som jeg sjældent hr haft før.

Årh ja... thebirkes.. Mormors de hjemmebagte.. Med smør! Dét kunne jeg godt spise lige nu! Tror også snart jeg skal ud og have risteren igang, jeg spiser meget lidt, men tit.. Og vægtens fortsætter nedad lige nu.. Der sker der ikke noget ved, men det vender nok på et tidspunkt

Cola-holdet er et godt hold. Men jeg prøver at skifte mellem rema 1000, fakta og netto, for jeg synes det er lidt pinligt med de mængder jeg køber

Bjørnen havde drukket det sidste igår, efter jeg var gået i seng, og det startede vi så ud med at snakke om 6.15 i morges, at det gør man ikke!!

Anmeld

1. november 2010

otlitrom

dorthemus skriver:

He he he, ja det kan være

Jamen jeg ÅD!! Fik også en gang tudet-truet mig til at en veninde gik med mig ud og spiste stegt flæsk

Jeg led frygteligt af kvalme de første fire måneder, og det eneste der virkede var MAD!!!! ...og ikke i form af salat.

Det er rigtigt. Det er mad der hjælper på kvalmen.. Men æv det er svært at presse ned, når det egentlig føles somom alt kommer op!

Stegt flæsk er heller ikke dårligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.