Så væltede kostpyramiden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2010

otlitrom

Riksen skriver:

Velkommen i klubben!

Jeg havde det på samme måde. Kunne ikke have almindelig sund mad eller tilberedt mad for den sags skyld, altså varme retter til aftensmad var bare no go. Men hvidt brød, helst ristet og med smør, havrefras med sukker, Ribena-saftevand, kakao, kanelknækbrød, mariekiks osv. var et hit og kunne dæmpe kvalmen sådan nogenlunde.

Det er helt bestemte ting, man har lyst til når man er plaget af kvalme og opkast, og så går det altså ikke at tænke i gulerødder og spinat. Sådan er det vist bare!

Men du kan tage revanche i andet trimester, når sulten vender tilbage og kvalmen (forhåbentlig) forsvinder.

Ja, netop. Varm mad er no go! Ribena-saft?? Årh ja, det fik jeg da lige lyst til nu. Men det har vi altså ikke. Må "nøjes" med cola!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

Ida.

Min kostpyramide i første trimester i begge graviditeter bestod af:

- appelsiner
- sun lolly/filur-is
- ristet rugbrød med smør (når det gik godt var der også ost og peberfrugt på)
- ristet toastbrød med smør
- appelsinjuice (anes et tema?)

Ski' hul i de gode intentioner...lidt mad er bedre end ingen mad!!

Anmeld

1. november 2010

Riksen

kitty skriver:

Ja, netop. Varm mad er no go! Ribena-saft?? Årh ja, det fik jeg da lige lyst til nu. Men det har vi altså ikke. Må "nøjes" med cola!

Ja, Ribena kan klart anbefales. Jeg syntes at det hjalp meget på kvalmen, og så smager det jo fantastisk. Du må købe noget i morgen.

Jeg sidder og får helt lyst til en iskold coca cola! Mmmh...

Anmeld

1. november 2010

dorthemus

kitty skriver:

Det er rigtigt. Det er mad der hjælper på kvalmen.. Men æv det er svært at presse ned, når det egentlig føles somom alt kommer op!

Stegt flæsk er heller ikke dårligt!

MMMMMmmmmmmmmmmmmmm stegt flæsk

Anmeld

1. november 2010

otlitrom

idamaria83 skriver:

Min kostpyramide i første trimester i begge graviditeter bestod af:

- appelsiner
- sun lolly/filur-is
- ristet rugbrød med smør (når det gik godt var der også ost og peberfrugt på)
- ristet toastbrød med smør
- appelsinjuice (anes et tema?)

Ski' hul i de gode intentioner...lidt mad er bedre end ingen mad!!

uh, jeg har lolly-is i fryseren. Genialt

Anmeld

1. november 2010

Karo

Det kender jeg kun alt for godt

Med Marcus var jeg god til at holde mig til de sundes ting og det var i øvrigt det eneste jeg kunne få ned. Men med Ida var det noget helt andet. Jeps her bestod min kost af Coca Cola og pizza. Indet andet duede og de første 12 uger levede jeg faktisk ikke af andet

Anmeld

1. november 2010

oo

ooooooh! jeg kan huske en sms fra Milka på et tidspunkt hvor jeg KUN kunne holde mad i mig hvis det blev skyllet ned med cola om, at man IKKE må ha dårlig samvittighed. så Kitty Woo: OMFAVN din nye og reviderede udgave af kostpyramiden - og omfavn din mave der bærer det mest dyrebare  (og pssst. Sol er brygget på cola og karry - stort set - og hun er da alright looking )

Anmeld

1. november 2010

Louisiana

kitty skriver:

Jeg prøver adig at forklare ham lidt om, hvordan tingene hænger sammen. Men da jeg ringede til ham idag og sagde at han selv måtte stå for at købe ind og lave mad sagde han bare "ja, skynd dig hjemi seng, skat. Det trænger du vist til"... Så det er da nye toner

Han er dog ikke begejstret for at mit morgen-trick for at slippe for kvalme er at spise kiks i sengen, inden jeg står op. Det krummer så frygteligt..

Hold da op! Det er da store fremskridt, må man sige!  Dejligt!

Uh, jeg HADER også krummer i sengen, men de er jo heldigvis lige til, at fjerne igen

Anmeld

1. november 2010

Maja_4000

Jeg har slet ikke haft kvalme !

Til gengæld har jeg lyst til slik , kage , sodavand , chips osv hele tiden !! Ikke det smarteste at spise , når man har fået sukkersyge

Anmeld

1. november 2010

bagger26

Det lyder til du venter dig en pige.. hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.