tøj størrelser...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.608 visninger
25 svar
0 synes godt om
1. november 2010

Vidunderligeunger

Hm.. Alberte har nu 50/50 af str 74 og 80 i hendes tøj... 80 er stadig liiidt stort i nogle af tingene - men ikke FOR stort. 

Men hun er altså kun 5½ måned gammel, hverken tyk eller noget. hun er lang ja, 70 cm, og vejer 7,5 og det er jo ikke så meget igen...

men hvorfor står der 6-9 mdr ved str. 74 og 9-12 mdr i str 80?? det passer jo OVERHOVEDET IKK!! hun er da str 2 år når hun er 1 år hehe

hvad bruger jeres børn i forhold til str og alder??

KNUS!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

Mette.

Hm.. Alberte har nu 50/50 af str 74 og 80 i hendes tøj... 80 er stadig liiidt stort i nogle af tingene - men ikke FOR stort. 

Men hun er altså kun 5½ måned gammel, hverken tyk eller noget. hun er lang ja, 70 cm, og vejer 7,5 og det er jo ikke så meget igen...

men hvorfor står der 6-9 mdr ved str. 74 og 9-12 mdr i str 80?? det passer jo OVERHOVEDET IKK!! hun er da str 2 år når hun er 1 år hehe

KNUS!

Hm, der er rigtig meget forskel på tøj synes jeg. Emilie er lidt over 6 måneder og bruger stadig kun 68. Hun svømmer helt væk i større størrelser. Hun er 67 cm og vejer 6,5 kg, så hun er også en lille stump.

Jeg synes især "mærke"vare tøj som Danefæ, MOLO og lignede sætter alderen i tøjet MEGET højere end det det reelt svare til.

Anmeld

1. november 2010

maria_wlt

BlyViol skriver:

KNUS!

Ja de størrelse er ikke til at følge

Tristan brugte str 86 (1-1.5 år) da han var 9 mdr. Han er 10 mdr nu og er dog stadig en størrelse 86.

Han er 78-79 cm og vejer 10,2 kg

Anmeld

1. november 2010

Ida.

Jeg synes mine unger følger det ret godt - Lina er næsten 1½ og bruger primært str. 86, hvilket hedder str. 12-18 mdr. mener jeg - Annika er 3 år og bruger str. 98, hvilket hedder str. 3 år så vidt jeg husker

Anmeld

1. november 2010

serinasmor

serina bliver snart 10 mdr og bruger (lidt endnu) str 74 .. så her passer det nu også meget godt

Anmeld

1. november 2010

Vidunderligeunger

Mette. skriver:

Hm, der er rigtig meget forskel på tøj synes jeg. Emilie er lidt over 6 måneder og bruger stadig kun 68. Hun svømmer helt væk i større størrelser. Hun er 67 cm og vejer 6,5 kg, så hun er også en lille stump.

Jeg synes især "mærke"vare tøj som Danefæ, MOLO og lignede sætter alderen i tøjet MEGET højere end det det reelt svare til.

de mærker bruger vi slet ik. det er kun h&m, name it, friends og så det fra bilka men sådan noget som Hummel - der kan hun være i en 86 nu

Anmeld

1. november 2010

Mette.

BlyViol skriver:

de mærker bruger vi slet ik. det er kun h&m, name it, friends og så det fra bilka men sådan noget som Hummel - der kan hun være i en 86 nu

Vi bruger også hovedsageligt H&M og Name it - der synes jeg også der kan være vildt stor forskel.

Noget H&M er småt og noget kæmpe. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare laver det så det er alderssvarede. Jeg har ingen Hummel tøj, men det er da vildt. De må lave nogle vildt små størrelser så. 

Emilie har også en dragt fra Ej Sikke Lej i str. 62, som stadig er for stor og faktisk større end de dragter hun ellers har i størrelse 74, det giver jo ingen mening.

Anmeld

1. november 2010

FruEllingsen

Marcus bruger str. 62 nu. og han er ½ år. men nu er han jo også lille.

Anmeld

1. november 2010

Karo

BlyViol skriver:

KNUS!

Man skal ikke gå efter den alder der står angivet i nakken på tøjet.

I så fald ville min søn svømme i sit tøj. Han er lille af sin alder og brugte str. 74 frem til han var 1 år og 7 måneder. Da jeg skulle købe flyverdragt til ham sidste år insisterede ekspedienten på at han skulle have en str 82/86. Jeg prøvede at forklarer at han jo er meget lille i det og ikke skulle højere op end str. 74. Hun blev ved med at børn i hans alder altså skulle i en anden str, og at det var på eget ansvar jeg købte den i str 74.

Flyverdragten passede perfekt og han nåede aldrig at vokse ud af den

Anmeld

2. november 2010

NatasjaL

BlyViol skriver:

KNUS!

Alderen passer altså meget godt, nogle får ligesom bare større børn en andre. min datter er 2 og bruger str 1½ i tøj, så?

Min søn er 4 måneder og bruger str 74.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.